322 2970 937 98+

خدمات پشتیبانی 24 / 7

چرا سایت من توسط گوگل ایندکس نمیشه؟

چرا سایت من توسط گوگل ایندکس نمیشه؟ صفر تا 100

آنچه در این مطلب میخوانید ...

چرا سایت من توسط گوگل ایندکس نمیشه ؟

برای خیلی از صاحبان وب سایت وکسب و کار همیشه این سوال بوجود اومده که چرا چرا سایت من توسط گوگل ایندکس نمیشه

موتورهای جستجو منبع اصلی ترافیک برای اکثر وب سایت ها در اینترنت هستند. این بدان معناست که حذف فهرست از گوگل می تواند بیشتر ترافیک شما را از بین ببرد.

در این مقاله، به شما نشان خواهیم داد که چرا سایت وردپرس شما از گوگل حذف شده است و برای رفع آن چه کاری می توانید انجام دهید.

 

why-did-my-WordPress-site-get-de-indexed-from-Google_-OG

 

چرا گوگل یک وب سایت را از فهرست خود حذف می کند؟

فهرست جستجوی گوگل مانند یک کتابخانه عظیم از اطلاعات تمام وب سایت هایی است که توسط گوگل بازدید، تجزیه و تحلیل و ذخیره شده اند. وقتی شخصی در گوگل به دنبال محتوا می گردد، این فهرست به او کمک می کند تا به سرعت مرتبط ترین صفحات وب را پیدا کرده و نشان دهد.

اگر سایت وردپرس شما توسط گوگل حذف یا از فهرست خارج شده باشد، دیگر در صفحات نتایج جستجو نمایش داده نمی شود. این بدان معنی است که شما نمی توانید ترافیک وب سایت خود را از گوگل دریافت کنید.

دلایل زیادی وجود دارد که گوگل یک سایت وردپرس را از فهرست جستجوی خود حذف می کند، مانند:

    • مسائل حقوقی مانند نقض کپی رایت
    • محتوای با کیفیت پایین که حاوی هرزنامه است یا از وب سایت های دیگر حذف شده است
    • کلمات کلیدی بیش از حد برای تأثیرگذاری بر موتورهای جستجو به جای کمک به کاربران
    • محتوای تکراری
    • تعداد مشکوک لینک از وب سایت شما
    • پیوندها یا تغییر مسیرهایی که کاربران را گمراه می کند
    • نمایش محتوای مختلف به کاربران و موتورهای جستجو، از جمله حذف برخی از صفحات وب از نقشه سایت شما
    • بدافزار یا پیوندهایی به وب‌سایت‌هایی که حاوی بدافزار هستند
    • نقض خط‌مشی‌ها یا دستورالعمل‌های Google

بنابراین، اگر وب سایت وردپرس شما از فهرست گوگل خارج شده باشد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که آن را بررسی کنید. اگر سایت وردپرس شما دارای موارد غیرقانونی یا مضر باشد، گوگل آن را در نتایج جستجو قرار نخواهد داد. شما باید مطمئن شوید که اصول جستجوی گوگل (که قبلاً دستورالعمل های وبمستر نامیده می شد) را دیده اید.

همچنین مشکلات جدی‌تر وجود دارد که منجر به جریمه شدن سایت شما توسط گوگل به جای حذف کامل آن از فهرست، با رتبه‌بندی پایین تر می‌شود. می‌توانید این مشکلات را در راهنمای ما درباره نحوه بازیابی جریمه جستجوی گوگل بیاموزید و رفع کنید.

با این اوصاف، بیایید نگاهی به برخی از دلایلی که ممکن است باعث شود گوگل یک سایت وردپرس را از فهرست خود خارج کند، بیاندازیم.

 

1- تنظیمات موتور جستجو در وردپرس را بررسی کنید

وردپرس دارای گزینه ای برای مخفی کردن سایت شما از موتورهای جستجو است. هدف از این تنظیم این است که به صاحبان سایت اجازه دهد بدون دریافت ترافیک جستجو در وب سایت خود کار کنند.

این امکان وجود دارد که شما یا کاربر دیگری با دسترسی مدیر کل در وب سایت خود به طور تصادفی این گزینه را فعال کرده باشید.

به سادگی وارد قسمت مدیریت وب سایت وردپرس خود شوید و به تنظیمات » صفحه خواندن بروید. به پایین صفحه بروید و در آنجا گزینه «مشاهده موتور جستجو» را خواهید دید.

 

deindexsearchenginevisibility

 

اطمینان حاصل کنید که کادر کنار گزینه «مشاهده موتور جستجو» علامت نخورده باشد. اگر علامت زده شده، باید تیک آن را بردارید و روی دکمه «ذخیره تغییرات» کلیک کنید تا تنظیمات شما ذخیره شود.

 

2- سایت خود را با google search console بررسی کنید

گوگل به صاحبان وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد تا ببینند Google چگونه وب‌سایت‌هایشان را با «سرچ کنسول» (ابزارهای وبمستر سابق) می‌بیند. اگر قبلاً سایت وردپرس خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه نکرده اید، اکنون می توانید این کار را انجام دهید.

پس از ورود به حساب Google Search Console خود، باید به بخش «امنیت و اقدامات دستی» بروید. پس از رسیدن به این قسمت ، باید بر روی آیتم منوی “اقدامات دستی” کلیک کنید.

 

deindexmanualactions

 

ممکن است یک یا چند مشکل را مشاهده کنید.

این مسائل می‌تواند شامل هرزنامه، لینک‌های غیرطبیعی، تغییر مسیرهای مخفیانه، متن پنهان، پر کردن کلمات کلیدی، محتوای کم یا بدون ارزش افزوده، نقض سیاست‌ها و موارد دیگر باشد.

شما باید هر مشکل را به دقت برطرف کنید و سپس روی دکمه “درخواست بررسی” کلیک کنید. در بخش آخر این راهنما در مورد درخواست بررسی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

در مرحله بعد، باید روی آیتم منوی «مشکلات امنیتی» کلیک کنید تا مشکلات بیشتر را بررسی کنید.

 

deindexsecurityissues

 

مانند بخش «اقدامات دستی»، در صورت وجود هرگونه مشکل امنیتی، فهرست شده و توضیح داده خواهد شد. رایج ترین مشکل امنیتی یک وب سایت وردپرس ،  تأثیر بدافزارها و تروجان ها میباشد. ما به شما نشان می دهیم که چگونه این موارد را در بخش بعدی بررسی کنید.

پس از رفع مشکلات، می‌توانید روی دکمه «درخواست بررسی» کلیک کنید.

 

3- سایت خود نسبت به کد مخرب بررسی کنید

یکی از رایج ترین دلایلی که یک سایت وردپرس از فهرست  گوگل خارج می شود، توزیع بدافزار است. اگر یک سایت وردپرس هک شود، هکرها ممکن است اسکریپتی را نصب کنند که می تواند نرم افزارهای مخرب را روی مرورگرهای کاربران نصب کند.

افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند یک هشدار مرور ایمن را در مرورگرهایی مانند Google Chrome مشاهده می کنند.

 

deindexdangeroussite

 

تمیز کردن یک سایت وردپرس هک شده دارای مراحل متعددی است، مانند مکان یابی فایل های آلوده، بازیابی یا جایگزینی آنها.

به همین دلیل است که توصیه می کنیم از یک افزونه یا ابزار امنیتی برای جلوگیری از نفوذ هکرها به سایت خود استفاده کنید. در زیگماکد ، ما از wordfence استفاده می کنیم .

برای شما که می خواهید این کار را به تنهایی انجام دهید، می توانید نگاهی به راهنمای مبتدیان ما برای تعمیر سایت وردپرس هک شده بیندازید.

 

4- با گوگل تماس بگیرید

پس از انجام تمام مراحل ذکر شده در بالا، باید با گوگل تماس بگیرید و از آنها بخواهید که وب سایت شما را برای درج در فهرست خود بررسی کنند.

ابتدا مطمئن شوید که وب سایت شما از دستورالعمل های کیفیت وب مستر گوگل پیروی می کند و محتوای خود را به طور کامل بررسی کرده اید.

هنگامی که مطمئن شدید که وب سایت شما تمیز و ایمن است، می توانید روی دکمه «درخواست بررسی» در google search console  کلیک کنید.

در اینجا چند مورد وجود دارد که باید هنگام ارسال درخواست تجدید نظر در نظر بگیرید:

 

  • اگر به تفصیل توضیح دهید که بهترین شیوه های توضیح داده شده در Google Search Essentials را درک کرده اید ، به شما کمک خواهد کردو به درخواست شما سرعت میبخشد . می‌توانید این را با به اشتراک گذاشتن پیوندهایی به پاسخ‌هایی که در انجمن‌های Google، ویدیوهای YouTube و سایر اسناد پیدا کرده‌اید نشان دهید.
  • در مرحله بعد، همچنین باید نشان دهید که تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات لیست شده در کنسول جستجوی گوگل انجام داده اید. می‌توانید شواهدی مانند فهرستی از پیوندها یا بدافزارهایی که حذف کرده‌اید، از جمله اسکرین‌شات ها را ارائه کنید.
  • در نهایت، باید به گوگل اطمینان دهید که دیگر اشتباهات مشابه را مرتکب نخواهید شد و محتوای سایت شما برای کمک واقعی به کاربران است، نه فقط برای به دست آوردن مزیت سئو. به آنها بگویید که شما دستورالعمل های آنها را درک می کنید و از آنها پیروی خواهید کرد.

 

پس از ارسال درخواست بررسی، باید منتظر بمانید تا Google آن را بررسی کند. این ممکن است روزها یا حتی ماه ها طول بکشد، بسته به شدت مسائلی که برای آن جریمه شده اید دارد.

می‌توانید در راهنمای نهایی ما برای Google Search Console اطلاعات بیشتری کسب کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا متوجه شوید که چرا سایت وردپرس شما از گوگل حذف شده است و چگونه می توانید آن را برطرف کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما در مورد چگونگی سرعت بخشیدن به عملکرد وردپرس و انتخاب ما از بهترین افزونه ها و ابزارهای سئو وردپرس را ببینید.

 

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال تلگرام زیگماکد برای آموزش های وردپرس عضو شوید. شما همچنین می توانید ما را در توییتر و اینستاگرام با شناسه zigmacode@ پیدا کنید.

 

 

مشاوره و درخواست همکاری
ما با افتخار به شما کمک خواهیم کرد تا یک حضور قدرتمند و حرفه ای در دنیای دیجیتال داشته باشید. با ما تماس بگیرید و تیمی از متخصصان ما به شما خدمات با کیفیت ارائه خواهند کرد.

لینک کوتاه مقاله :

zigmacode.com/?p=12112

لینک کوتاه مقاله :

zigmacode.com/?p=12112

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست مشاوره رایگان

زیگــــماکد

جهت تسریع در پاسخگویی لطفا موارد زیر را با دقت وارد و انتخاب کنید

اطلاعات تماس خود را وارد کنید
لطفا یکی از گزینه هارا انتخاب کنید
نوع خدمات مورد نیاز را مشخص کنید