322 2970 937 98+

خدمات پشتیبانی 24 / 7

سئو چیست؟

سئو چیست؟ چگونه کار می کند (0 تا 100) به زبان ساده

آنچه در این مطلب میخوانید ...

 

آیا می دانید سئو چیست؟ یا به دنبال یک راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای مبتدیان هستید؟ پس با ما همراه شوید !

 

what-is-seo-guide

 

به طور کلی، سئو یک استراتژی بازاریابی است که به وب سایت شما کمک می کند تا با رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو، ترافیک بیشتری داشته باشد. به سادگی، باعث می شود صفحات وب شما در صفحات نتیجه موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو، یاندکس و غیره بالاتر ظاهر شوند.

اما چرا باید در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب کنید؟ خوب، این مهم است زیرا رتبه بندی بهتر به معنای بازدیدکنندگان بیشتر سایت و درآمد بیشتر برای شما است.

چگونه سئو سایت خود را انجام دهیم؟ این چیزی است که ما به شما یاد خواهیم داد.

این مقاله توضیح می‌دهد که سئو چیست، موتورهای جستجو چگونه جستجوهای کاربران را پردازش می‌کنند، سئو چگونه کار می‌کند و چگونه سئو سایت خود را به درستی انجام دهید. هر آنچه که باید در مورد سئو سایت خود بدانید!

 

سئو چیست ؟

به عبارت ساده، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) معیاری است برای شناسایی وب سایت شما با موتورهای جستجو مانند گوگل. این شامل استفاده از تکنیک های مختلف برای رتبه بندی وب سایت شما در بالای صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) است.

 

seoforwebsites
SEO for Websites –

 

به عبارت دیگر، سئو فرآیند اصلاح وب سایت شما برای آنچه که «نتایج ارگانیک» نامیده می شود، است. نتیجه ارگانیک چیزی است که موتورهای جستجو به صورت رایگان و تنها بر اساس ارتباط کلمه کلیدی هدف نمایش می دهند.

به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی “best website builder” (بهترین سازنده وب سایت) را در گوگل جستجو کنید، صفحه نتیجه ای مانند این دریافت خواهید کرد.

 

search-results-page-example
Search Results Page Example-

 

در اینجا، چند نتیجه اول تبلیغات هستند، یعنی یک نتیجه پولی. نتایج زیر نتایج ارگانیک است که توسط گوگل به صورت رایگان نمایش داده می شود. یکی از آنها لیست ما از بهترین سازندگان وب سایت است.

در نتیجه، سئو به معنای بهبود صفحات وب شما به گونه ای است که بتوانند مانند تصویر فوق در بالای نتایج رایگان موتورهای جستجو ظاهر شوند.

 

چرا رتبه بندی وب سایت مهم است؟

اکنون، ممکن است فکر کنید که چرا رتبه‌بندی وب‌سایت خود در بالاترین جایگاه مهم است. در اینجا چند دلیل وجود دارد:

  1. Increased Visibility (افزایش بازدید ) : رتبه بندی برتر موتورهای جستجو باعث افزایش بازدید می شود و کاربران بیشتری را به وب سایت شما جذب می کند
  2. Credibility and Trust (اعتبار و اعتماد ) : وب‌سایت‌هایی که رتبه‌های بالاتری دارند، قابل اعتمادتر تلقی می‌شوند و اعتبار را نزد کاربران ایجاد می‌کنند.
  3. More Traffic and Conversions ( ترافیک و تبدیل بیشتر ) : رتبه های برتر منجر به افزایش ترافیک ارگانیک می شود و شانس تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری را افزایش می دهد.
  4. Competitive Advantage ( مزیت رقابتی ) : برتری رقبا در نتایج جستجو، مزیت قابل توجهی در بازارهای رقابتی ایجاد می کند.
  5. Cost-Effective Marketing ( بازاریابی مقرون به صرفه ) : کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو یک استراتژی بازاریابی طولانی مدت و مقرون به صرفه را در مقایسه با تبلیغات پولی مداوم ارائه می دهد.

 

 ( بنابراین، اگر سایت شما در بالای صفحه نتایج گوگل (یا هر موتور جستجو) برای هر درخواست جستجو ظاهر شود، به احتمال زیاد بیشتر کاربران از وب سایت شما بازدید خواهند کرد. وقتی ترافیک وب سایت شما افزایش می یابد، درآمد سایت شما به طور طبیعی رشد خواهد کرد. )

طبق مطالعات اخیر انجام شده توسط ( Backlinko) 3نتیجه برتر جستجوی ارگانیک گوگل حدود 54.4٪ کلیک دریافت می کنند. پس از آن، نتیجه جستجوی شماره 1 بیش از 27.6٪ از کلیک ها را به خود اختصاص می دهد. و با حرکت به سمت پایین در لیست نتایج، تعداد کلیک ها کاهش می یابد.

 

ctr-google-results-stats
CTR Stats on Google Results (Source: Backlinko)

 

پس برداشت از این مطالعه، به نظر می رسد کاربران احتمالاً از پیوندهایی که در بالای نتایج جستجو ظاهر می شوند بازدید می کنند. و به نظر می رسد که آنها از نتایج در صفحات نتیجه دوم فرار می کنند. به همین دلیل است که رتبه بندی در بالا برای افزایش جریان بازدیدکنندگان ارگانیک به وب سایت شما مهم است.

به علاوه، موتورهای جستجو بزرگترین و بهترین منابع ترافیک به هر سایتی هستند. طبق گفته الکسا، رتبه اول گوگل سایتی است که بیشترین ترافیک اینترنتی را دریافت می کند. ایده ساده است، محتوای خود را برای نتایج ارگانیک گوگل بهینه کنید و سپس کاربران به سایت شما هجوم خواهند آورد.

 

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

همانطور که قبلاً خواندید ، موتور جستجو یک نرم افزار یا ابزار آنلاین برای جستجوی اطلاعات در وب است. اساساً یک درخواست از کاربر می گیرد و لیستی از مرتبط ترین نتایج را در پاسخ به شما برمی گرداند..

برخی از نمونه های محبوب موتورهای جستجو عبارتند از: گوگل، یاهو، بینگ، بایدو، یاندکس و غیره. در این میان، گوگل توسط اکثر افراد ترجیح داده می شود و با بیش از 91.47 درصد از کاربران بازار را رهبری می کند. بر اساس آمار Statcounter، بینگ دومین موتور جستجوی ترجیحی است که کمتر از 4 درصد کاربران دارد.

گوگل تنها در دسکتاپ 85.5 درصد از بازار را بر اساس Statistica به اشتراک می‌گذارد.

 

seo-statistics-google
Google SEO Statistics (Source: Statista)

 

بسیاری از موتورهای جستجو نیز همین روش را دارند. با یک عبارت جستجوی وارد شده در موتور جستجو شروع می شود. سپس صفحات وب مرتبط با کلمه کلیدی را در فهرست (پایگاه داده) خود جستجو می کند. صفحات قبلاً با اسکن سایت های موجود در پایگاه داده آن ذخیره می شوند.

سپس موتور جستجو نتیجه را با کمک الگوریتم های خود مرتب می کند. سپس، آنها را به ترتیب مرتب شده در SERP نمایش می دهد.

برای توصیف جزئیات فرآیند، وظایف اساسی یک موتور جستجو را می توان به 3 قسمت تقسیم کرد. آن ها هستند:

  • Crawling (خزیدن ) : بازدید از هر URL و اسکن تمام صفحات وب .
  • Indexing (نمایه سازی ) : کپی کردن تمام محتوای صفحات وب برای ذخیره آنها در فهرست خود.
  • Ranking ( رتبه بندی ) : مرتب سازی نتایج جستجو بر اساس کیفیت و ارتباط.

 

how-does-search-engines-work
How Do Search Engines Work

اکنون، اجازه دهید هر مرحله را به طور خلاصه توضیح دهیم .

Crawling (خزیدن ) 

خزیدن فعالیت کاوش در موتورهای جستجو است. گوگل از اجزای خزنده فعال تشکیل شده است که اغلب به آنها «خزنده»، «ربات» یا «عنکبوت» گفته می شود. آنها دائماً میلیاردها صفحه وب، لینک‌ها و URLهای صفحه را کرول میکنند .

crawling
Search Engine Crawling

 

همچنین، آنها هر پیوند، پوشه، مسیر، کلمه و توضیحاتی را که در صفحات وب پیدا می کنند، اسکن و استخراج می کنند. اگر ربات ها در حین اسکن با لینک های جدید روبرو شوند، آنها را نیز ثبت می کنند. (هایپرلینکی که یک صفحه وب را به وب سایت دیگری پیوند می دهد به عنوان بک لینک شناخته می شود.)

ربات ها هر لینک قابل دسترسی را که در راه پیدا می کنند کرول و اسکن می کنند.

موتورهای جستجو چگونه وب سایت جدید شما را پیدا می کنند؟

ما اشاره کرده‌ایم که ربات‌ها روی پیوندهای قبلی شناخته شده و پیوندهای موجود در صفحات وب می‌خزند. بنابراین، ممکن است به این فکر کنید که چگونه می‌تواند در وب‌سایت‌هایی که به تازگی ساخته شده‌اند و احتمالاً هیچ بک لینکی ندارند، بخزدو کرول کند.

برای کمک به آن، گوگل سرویسی به نام Google Search Console ارائه می دهد. این ابزار ساده ای است که با آن می توانید از گوگل درخواست کنید تا در وب سایت شما را اسکن کند . اساساً، نقشه سایتی را به گوگل می دهد که حاوی اطلاعاتی در مورد صفحات وب سایت شما، آخرین زمان به روز رسانی و سایر جزئیات است.

کنسول جستجوی گوگل همچنین به شما امکان می دهد وضعیت نمایه سازی را بررسی کنید و کشف وب سایت های خود را بهینه کنید.

 

Indexing (نمایه سازی ) 

indexing
Search Engine Indexing

 

پس از خزیدن، صفحات وب اسکن شده سازماندهی شده و پس از انجام برخی عملیات در پایگاه داده عظیم گوگل ذخیره می شوند. برخی از عملیات عبارتند از:

  • توجه به کلمات تکراری
  • توجه به بک لینک ها
  • ثبت تازگی و سایر جزئیات صفحه وب

پایگاه داده عظیم گوگل به عنوان ایندکس شناخته می شود و فرآیند ذخیره سازی صفحات وب در آن را نمایه سازی می نامند. نکته مهم این است که وب سایت شما باید توسط یک موتور جستجو ایندکس شود تا در طول جستجو نمایش داده شود.

Ranking ( رتبه بندی )

پس از ایندکس شدن ، از داده های ذخیره شده برای ایجاد نتایج از صفحات وب برای جستجوهای کاربران استفاده می شود.

 

Search Engine Ranking
Search Engine Ranking

 

هنگامی که جستجو انجام می شود، موتور جستجو به فهرست خود هدایت می شود. در آنجا، به دنبال مرتبط ترین صفحات وب برای کلمه کلیدی وارد شده می گردد. برخی از الگوریتم ها (قوانین) به ترتیب  ظاهری نتیجه کمک می کنند. سپس، نتایج را در SERP به صورت مرتب شده نمایش می دهد.

فرآیند مرتب سازی نتایج بر اساس الگوریتم به عنوان رتبه بندی شناخته می شود.

الگوریتم موتور جستجو فرمول پیچیده ای است که نتایج و روش های مرتب سازی آن نتایج را به ترتیب تعیین می کند. این ترکیبی از عوامل مختلف رتبه بندی مانند محتوای با کیفیت بالا، بک لینک، دسترسی، پاسخگویی، سرعت و غیره است.

 

Ranking Factors
Ranking Factors

 

با این حال، عوامل رتبه بندی مخفی نگه داشته می شوند و به طور مداوم توسط موتورهای جستجو به روز می شوند.

هر موتور جستجوی الگوریتم و فاکتورهای رتبه بندی خود را دارد که متفاوت است. به همین دلیل، موتورهای جستجو ممکن است برای همان کلمه کلیدی که وارد می‌کنید، نتیجه یکسانی نداشته باشند. با این حال، هر موتور جستجو سعی می کند مفیدترین و مرتبط ترین نتایج را به شما ارائه دهد.

 

چرا موتورهای جستجو گاهی اوقات نتایج غیر قابل استفاده را نشان می دهند؟

اما، گاهی اوقات ممکن است یک نتیجه معیوب یا چیزی غیر از آنچه به دنبال آن هستید، دریافت کنید. گاهی اوقات ممکن است به دلیل در دسترس نبودن اطلاعات در فهرست های موتور جستجو باشد. یا، عدم وضوح در کلمات کلیدی جستجوی شما نیز ممکن است دلیل دیگری باشد. در چنین حالتی، باید کلمات کلیدی جستجوی خود را تنظیم کنید.

 

SEO چگونه کار می کند ؟

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. این نام به خودی خود نشان می دهد که سئو چگونه کار می کند.

اگر وب سایت خود را همانطور که موتورهای جستجو دوست دارند بهینه کنید، سئو کار می کند. به عبارت دیگر، اگر بتوانید به موتورهای جستجو نشان دهید که محتوای شما بهترین نتیجه برای کلمات کلیدی مورد نظر است، پس کار می کند..

 

Search Engine Optimization
Search Engine Optimization

 

همانطور که در بالا گفته شد، هر موتور جستجو سعی می کند بهترین و مرتبط ترین محتوا را برای درخواست های کاربران نمایش دهد. این بدان معناست که اگر محتوای وب سایت خود را به روشی که موتورهای جستجو بهترین می دانند، بهبود بخشید، در بازی سئو برنده خواهید شد.

اکنون، ممکن است بپرسید چگونه می دانید موتورهای جستجو چه چیزی را دوست دارند؟ پاسخ اینجاست – الگوریتم های موتورهای جستجو و عوامل رتبه بندی این را به شما می گویند.

 

الگوریتم های موتور جستجو و عوامل رتبه بندی

اکنون، رتبه یک سایت در صفحه نتیجه توسط فاکتورهای رتبه بندی صفحه تعیین می شود.

هر موتور جستجو الگوریتمی برای تعیین رتبه صفحه وب در SERP دارد. این الگوریتم به سیستم پیچیده ای اشاره دارد که موتورهای جستجو برای مرتب کردن و واکشی محتوا از فهرست خود به صفحات نتیجه به ترتیب رتبه بندی شده استفاده می کنند. این فرمولی است که عوامل رتبه بندی را ترکیب می کند.

به عنوان مثال، گفته می شود الگوریتم گوگل بیش از 200 فاکتور رتبه بندی دارد. اگرچه فهرست رسمی فاکتورهای رتبه بندی عمومی نشده است، موتورهای جستجو آشکارا اعلام می کنند که چه نوع سایت هایی را دوست دارند.

برخی از مهم ترین عواملی که بر رتبه سایت تاثیر می گذارند عبارتند از:

  • کیفیت محتوا
  • استفاده صحیح از سرفصل ها، تگ های عنوان و توضیحات
  • سرعت سایت
  • بک لینک ها
  • کلمات کلیدی استفاده شده
  • تجربه کاربری و غیره.

 

Ranking Factors
Ranking Factors

 

به عنوان صاحبان وب سایت، همیشه باید روی فاکتورهای رتبه بندی کار کنید و در صورت لزوم، وب سایت خود را مطابق با آن معیارها سفارشی سازی کنید.

اگر وب سایت شما در صفحه اول نتایج نمایش داده می شود، ممکن است سئو را به درستی انجام داده باشید. اما، اگر عقب مانده است، باید اقدامات سئوی خود را بهبود بخشید.

برای همین ممکن است نیاز داشته باشید که محتوای با کیفیتی را با استفاده مناسب از کلمات کلیدی در پست های وبلاگ ایجاد کنید. همچنین می توانید روی موارد دیگری مانند لینک سازی، سرعت سایت، لینک های داخلی و غیره کار کنید.

اکنون، بیایید نمونه ای از عبارت جستجوی «download games for PC» ( دانلود بازی برای رایانه شخصی ) را در Google ببینیم.

 

Google Search Results
Google Search Results

 

می بینیم که گوگل 4.5 میلیارد نتیجه مربوط به جستجو را ارائه می دهد. اما در میان همه آنها، این سایت های خاص به اوج رسیدند. به این دلیل است که آنها سایت خود را برای رتبه بندی گوگل با معیارهای سئو خوب بهینه کرده اند.

چه مدت طول می کشد تا سئو نتیچه بدهد ؟

باید به یاد داشته باشید که انجام اقدامات سئو سایت شما را به طور ناگهانی بهینه نمی کند. اما، ایجاد و رقابت با دیگران برای کسب رتبه خوب کمی زمان می برد. گاهی اوقات، ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد تا به یک رتبه خوب برسید.

و گاهی اوقات محتوای با رتبه بندی خوب از SERP در لیست پایین می آید. اساساً به 2 دلیل اتفاق می افتد:

  1. محتوای بهینه شده ی بهتری نسبت به محتوای شما وجود دارد
  2. تغییر در الگوریتم های موتورهای جستجو

بنابراین، شما باید به طور مداوم از استراتژی های سئو خوب استفاده کنید. همچنین برای صفحات رتبه بندی قبلی شما مهم است. با استراتژی‌های خوب سئو، می‌توانید سایت خود را برای رتبه‌بندی بالا تر، گاهی برای ماه‌ها و حتی سال‌ها بهینه کنید.

استراتژی های سئو را می توان به 3 نوع تقسیم کرد :

  • On-Page SEO ( سئو روی صفحه ) : عواملی که می توانید آنها را در صفحه وب خود دستکاری و کنترل کنید
  • Technical SEO ( سئو فنی ) : جنبه های فنی که رتبه را بهبود می بخشد
  • Off-Page SEO _ سئو خار از صفحه ) : عواملی که فراتر از وب سایت شما هستند

 

شاید بخواید بدونید چقدر طول میکشه تا سئو نتیجه بده ؟  پس این مقاله و راهنما را از دست ندهید …

 

اصول سئو On-Page

سئوی On-Page ، تمرین مدیریت صفحه وب شما برای بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو است و بر ایجاد محتوای با کیفیت و افزایش تجربه کاربر تمرکز دارد.

 

On-Page SEO Basics
On-Page SEO Basics

 

عوامل سئو داخلی شامل عناصری هستند که تحت کنترل شما به عنوان مالک وب سایت هستند. اساساً، هر معیار سئوی که می توانید در وب سایت خود پیاده کنید، تحت سئو داخلی صفحه قرار می گیرد.

 

اهمیت سئوی On-Page

عوامل و الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل در طول سال‌ها در حال تغییر و تحول بوده‌اند. اکنون برای جستجو و رتبه بندی نتایج بسیار هوشمندتر شده است. اکنون تعداد زیادی عنصر در صفحه به عنوان فاکتورهای رتبه بندی صفحه بررسی می شود.

بنابراین، شما باید از بسیاری از عوامل متعارف و همچنین جدید اضافی در صفحه خود مراقبت کنید.

 

عناصر کلیدی سئو On-Page

اکنون، در اینجا برخی از مؤثرترین روش‌های سئوی داخلی وجود دارد که می‌توانید برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود اعمال کنید

 

On-Site SEO
On-Site SEO

 

1. ایجاد محتوای با کیفیت

اولاً، محتوای وب سایت شما باید خوانا باشد و محتوایی را که خوانندگان جستجو می کنند ارائه کند. به عبارت دیگر، صفحه وب شما باید هدف کاربر را برای آن جستجوی خاص برآورده کند.

علاوه بر این، شما باید مطالب خود را با کلمات کلیدی حوزه ی کاری خود بنویسید. در اینصورت محتوای اصلی شما ابتدا در میان رقبای شما برجسته می شود.

ثانیاً، مطالب را “سرقت” نکنید . سرقت ادبی، به معنای کپی کردن ایده ها و کارهای دیگران، می تواند به سئو صفحه شما آسیب برساند. الگوریتم گوگل برای شناسایی محتوای تکراری و رتبه بندی منفی صفحات وب سرقت شده طراحی شده است.

 

برای مثال، از ابزارهایی مانند DupliChecker کمک بگیرید. سایر موارد عبارتند از Small SEO Tools.

 

Dupli Checker Plagiarism Detector Platform Example
Dupli Checker Plagiarism Detector Platform Example

 

در مرحله بعد، داشتن محتوای مفید و جذاب در صفحه وب شما باعث جذب بازدیدکنندگان می شود. اگر چیز مفید و جالبی در پست های وبلاگ خود داشته باشید، تمایل دارند بیشتر در سایت شما بمانند.

برای این کار، می‌توانید مقدمه‌های جذاب بنویسید، سرفصل‌های واضح داشته باشید و از اینفوگرافیک‌ها، تصاویر، ویدیوها و GIF‌های زیبا استفاده کنید.

 

2. عنوان و برچسب عنوان

تگ عنوان HTML ، عنوان صفحه وب را نشان می دهد که در نوار عنوان مرورگر قابل مشاهده است. این به موتورهای جستجو در درک محتوای صفحات کمک می کند. همچنین، به شکل‌گیری برداشت اولیه برای کاربران در نتایج موتورهای جستجو، مرورگرها و شبکه‌های اجتماعی نیز کمک می‌کند.

 

WordPress.org Example
WordPress.org Example

 

در اینجا چند دستورالعمل برای بهینه سازی تگ های عنوان آورده شده است:

  • اطمینان حاصل کنید که هر صفحه دارای عنوان متمایز و آموزنده مرتبط با محتوا میباشد .
  • از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید، زیرا این می تواند ظاهری غیر طبیعی ایجاد کند و به طور بالقوه منجر به جریمه موتورهای جستجو مانند گوگل شود.
  • عناوینی با 8-12 کلمه و 50-60 کاراکتر، حاوی عبارات مرتبط با کلمات کلیدی مهم را هدف قرار دهید.
  • عناوین را با استفاده از ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، واضح و دقیق کنید.
  • به جای تمرکز  بر دیدگاه های موتورهای جستجو، پرداختن به هدف کاربر هنگام ساخت عناوین را در اولویت قرار دهید.

با رعایت این شیوه‌ها، می‌توانید برچسب‌های عنوان خود را هم برای موتورهای جستجو و هم برای تجربه کاربر بهینه کنید و تعادلی ایجاد کنید که دید و تعامل کاربر را افزایش می‌دهد.

به طور مشابه، تگ های عنوان به سازماندهی و افزایش خوانایی یک صفحه وب با علامت گذاری عنوان پاراگراف ها یا بخش های مختلف کمک می کند. این تگ ها با گستره ای از H1 تا H6 یک ساختار سلسله مراتبی برای محتوا ایجاد می کنند.

 

Heading Tags
Heading Tags

 

در اینجا چند دستورالعمل برای بهینه سازی تگ های عنوان آورده شده است:

  • دنباله مناسب تگ های عنوان (H1 تا H6) را برای اطمینان از ساختار منطقی حفظ کنید. به عنوان مثال، یک تگ H1 را با H2 دنبال کنید، نه H3 یا برچسب های دیگر.
  • هر عنوان باید به یک موضوع خاص بپردازد و کلمات کلیدی مرتبط را برای بهبود کاربر و موتور جستجو در خود جای دهد.
  • اگر استایل پیش‌فرض تگ‌های عنوان رضایت‌بخش نباشد، می‌توان از استایل CSS برای سفارشی کردن ظاهر آن‌ها استفاده کرد و از طراحی جذاب بصری اطمینان حاصل کرد.

با رعایت این شیوه‌ها، می‌توانید به طور مؤثر از برچسب‌های عنوان برای ساختار محتوای خود، بهبود ناوبری و بهینه‌سازی تجربه کاربر و دیده شدن موتور جستجو استفاده کنید.

 

3. توضیحات متا

گوگل بیان می کند که متا کلمات کلیدی و توضیحات فاکتورهای مستقیم رتبه بندی در نظر گرفته نمی شوند. با این حال، پیاده‌سازی متا تگ‌های خوش‌ساخت یک روش ارزشمند باقی می‌ماند. زیرا نقش مهمی در ارائه یک پیش نمایش توصیفی و فریبنده برای کاربران دارند.

علاوه بر این، توضیحات متا خلاصه‌ای مختصر از محتوای صفحه ارائه می‌کنند که بر نرخ کلیک تأثیر می‌گذارد. بنابراین، مطمئن شوید که آنها را در محدوده 145 تا 160 کاراکتر نگه دارید، آنها را منحصر به فرد کنید و چند بار کلمه کلیدی مورد نظر را وارد کنید. اما به پر کردن کلمات کلیدی بیش از حد نه بگویید!

 

WordPress Meta Description
WordPress Meta Description

 

4. بهینه سازی کلمات کلیدی

همانطور که گفته شد، کلمات کلیدی فاکتورهای مهمی برای ارتباط هستند. برای رتبه‌بندی، باید کلمه کلیدی مورد نظر را در عناوین، توضیحات متا، بدنه و عنوان‌های فرعی وارد کنید. کلمه کلیدی هدف به معنای عبارت یا عبارت جستجویی است که می خواهید محتوای شما در نتایج جستجو رتبه بندی شود.

 

Focus Keyphrase in Rank Math
Focus Keyphrase in Rank Math

 

به طور معمول،  توصیه می کنند که به طور مکرر از کلمات کلیدی استفاده کنند تا گوگل آن را مهم بداند و سعی کند آن را رتبه بندی کند.

اما، مراقب باش شاید زیاده روی نکنید. زیرا پر کردن کلمات کلیدی با تراکم بیشتر در مقاله، رتبه صفحه شما را کاهش می دهد.

از طرف دیگر، می توانید مقاله خود را با کلمات مرتبط نزدیک به نام کلمات کلیدی LSI پر کنید. آنها به گوگل می گویند که مقاله شما به چه چیزی مرتبط است. با آنها، گوگل بهتر می فهمد که صفحه شما در مورد چیست و تصمیم می گیرد که آیا آن را در صفحات نتیجه نمایش دهد یا خیر.

 

به عنوان مثال، محتوای شما درباره «Apple» است.

حال، فرض کنید حاوی کلماتی مانند Apple phone، iPhone، Apple Watch و غیره است. با این کار، گوگل متوجه خواهد شد که مقاله در مورد شرکت غول پیکر است اما نه میوه سیب .

 

به همین دلیل گنجاندن کلمات کلیدی LSI مهم است.

برای یافتن کلمات کلیدی LSI، روش های مختلفی برای تحقیق وجود دارد. بهتر از همه این است که می توانید از ابزارهای برنامه ریز کلمات کلیدی مختلف موجود در وب استفاده کنید. مانند ، Ubersuggest، LSIGraph، SEMrush و غیره ابزارهای خوبی برای یافتن  کلمه کلیدی LSI هستند.

 

5. طراحی رابط کاربری

یک رابط کاربری خوب احتمالاً تجربه کاربران را افزایش می دهد.کابراان به احتمال زیاد در سایت های جذاب با ظاهر خوب، و ناوبری آسان مدت بیشتری می مانند. نه تنها این، بلکه  ممکن است در آینده مجددا به این سایت بازگردند.

اگر پیمایش سایت شما دشوار است یا از نظر بصری ناخوشایند است، بازدیدکنندگان ممکن است به زودی صفحات شما را ترک کنند. این باعث کاهش زمان بازدیدکنندگان در سایت شما می شود. و باعث می شود بازدیدکنندگان به سرعت از سایت شما فرار کنند بدون اینکه تعاملی داشته باشند و از همه مهم تر باعث ایجاد پدیده ای به نام نرخ پرش میشود.

با نرخ پرش بالا، گوگل متوجه می شود که سایت شما فاقد کیفیت است. بنابراین، بر رتبه سایت شما تأثیر منفی می گذارد.

 

6. بهینه سازی URL

اکثر پلتفرم های وبلاگ نویسی به شما امکان می دهند URL صفحات و پست های وبلاگ را ویرایش کنید. به URL ها پیوند دائمی  نیز گفته می شود. اما، هنگام ویرایش پیوندهای ثابت باید مراقب باشید. به این دلیل است که نباید پس از انتشار آن را ویرایش کنید.

هنگام نوشتن URL های سفارشی، همیشه به یاد داشته باشید که باید آنها را برای خوانندگان واضح و قابل درک کنید. بنابراین، شما باید آن را کوتاه و واضح نگه دارید. همچنین، به یاد داشته باشید که کلمه کلیدی اصلی را در URL یا پیوند ثابت قرار دهید.

برای مثال، اگر کلمه کلیدی اصلی ما «wordpress vs medium» باشد، می‌توانیم ساختار پیوند ثابتی مانند این داشته باشیم.

 

Editing Post Permalink (URL) in WordPress
Editing Post Permalink (URL) in WordPress

 

همچنین، بهینه سازی تگ های عنوان و متا تگ ها برای رتبه بندی سئو خوب است.

تگ های عنوان و متا تگ ها لزوماً باید شامل کلمه کلیدی هدف باشند. این موضوع باعث می‌شود کاربران در مورد محتوای صفحه وب شفاف‌تر شوند و همچنین به Google می‌گویند که محتوا در مورد چیست.

 

7. استفاده از پیوندهای داخلی و خارجی

پیوند دادن صفحات به محتوای شما به کاربران امکان می دهد از صفحات دیگر بازدید کنند. این راهی برای تبلیغ سایر محتوای وب است.

پیوندهای داخلی پیوندهایی از یک صفحه به صفحات دیگر در همان وب سایت هستند. صفحاتی که رتبه ی پایین تری دارند و دسترسی بازدیدکنندگان به این صفحات کمتر است  را می توان به سایر صفحات وب با رتبه خوب پیوند داد. به این ترتیب توسط بازدیدکنندگان خوانده میشوند . همچنین، گوگل می‌تواند محتوای لینک‌شده را بهتر کرول کند .

 

Internal and External Links
Internal and External Links

 

به همین ترتیب، پیوند خارجی، پیوند صفحات از یک صفحه وب به صفحه دیگری از یک وب سایت دیگر است. اگر فکر می کنید برای کاربران شما مفید و ضروری است، می توانید سایر صفحات وب خارجی را به سایت خود پیوند دهید.

با افزودن پیوندهای خارجی، بازدیدکنندگان شما به محتوای با کیفیتی که سایر وب سایت ها ارائه می دهند دسترسی پیدا می کنند. همچنین، ارتباط خوبی با سایر سایت ها خواهید داشت.

 

8. بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر نیز برای رتبه بندی سئو مهم است. ابتدا باید از تصاویر با حجم کم استفاده کنید. این باعث می شود صفحه وب شما سریعتر بارگذاری شود و سرعت صفحه افزایش یابد.

علاوه بر این، باید از یک نام توصیفی منطبق برای تصویر استفاده کنید. همچنین، یک تگ alt مناسب برای تصاویر در نظر بگیرید. (برچسب Alt متنی است که در هنگام لود نشدن تصاویر به جای تصاویر ظاهر می شود. در صورت حذف، گم شدن یا خراب شدن تصویر، سرعت پایین اینترنت و غیره این اتفاق می افتد.)

 

Adding Image Title, Alt Text in WordPress for SEO
Adding Image Title, Alt Text in WordPress for SEO

 

نام‌های خوب و تگ‌های alt باعث می‌شود موتورهای جستجو متوجه شوند که تصویر در مورد چیست. بنابراین، ارتباط تصاویر را با موضوع شما نشان می دهد و به دریافت رتبه بالاتر کمک می کند.

 

9. SEO ویدیو

سئوی ویدیو به معنای بهینه سازی ویدیوی شما برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو برای یک کلمه کلیدی هدف خاص است. هدف سئوی ویدیو دستیابی به بازدیدهای ویدیویی از طریق رتبه بندی در موتورهای جستجوی معمولی و همچنین پلتفرم انتشار و جستجوی ویدیوی گوگل در یوتیوب است.

 

 Video SEO
Video SEO

 

گوگل می‌تواند ویدیوها را از پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری ویدیو مانند YouTube، Vimeo، Twitch و غیره رتبه‌بندی کند. در این میان، YouTube محبوب‌ترین پلتفرم مورد استفاده اکثر مردم است. بنابراین، بهینه سازی ویدیوهای یوتیوب خود در گوگل بسیار سودمند است.

امروزه ویدئوها به یک روش عالی برای بازاریابی تبدیل شده اند. بنابراین، توسط بسیاری از بازاریابان آنلاین برای تبلیغ تجارت، محصولات و خدمات خود استفاده می شود.

در حقیقت، سئوی ویدیو مستقیماً برای هدایت ترافیک به سایت شما مفید نیست. با این حال، رتبه بندی ویدیوها و بازدیدها در مورد آگاهی و شناخت برند مفید است. بنابراین، سئوی ویدئو یکی از جنبه های مهم رشد وب سایت شما است.

امروزه اکثر صاحبان وب از نوعی ویدئوهای جاسازی شده در صفحه اول وب سایت، پست های وبلاگ و سایر صفحات خود استفاده می کنند.

 

Rising Video Content
Rising Video Content

 

شما همچنین می توانید یک ویدیو را در وب سایت خود ( هاست ) آپلود کنید. اما، سرعت سایت شما را کاهش می دهد. بنابراین، توصیه می کنیم از ویدئوها بر روی هاست خود استفاده نکنید مگر در موارد ضروری . از یک سرویس میزبانی هاست دانلودی استفاده کنید .

به هر حال، دلایل تعبیه ویدیو در وب سایت شما عبارتند از:

تعامل کاربر: یک ویدیو احتمالاً بازدیدکنندگان را بیشتر از متن ساده در وب سایت شما جذب می کند.

تجربه وب سایت: ویدیوهای موجود در وب سایت شما باعث افزایش تجربه کاربران در سایت شما می شود.

اولویت: برخی افراد تماشای ویدیو را به خواندن مقاله ترجیح می دهند. بنابراین، برای آنها راحت است.

چگونه ویدیوها را در گوگل رتبه بندی کنیم؟

همانطور که ممکن است دیده باشید، گوگل یک بخش ویدیوهای جداگانه دارد. این بخش دارای تمام ویدیوهای مرتبط برای درخواست های جستجوی کاربران است.

 

 Rank Videos in Google
Rank Videos in Google

 

هدف سئوی ویدیو، رتبه بندی ویدیوها از سایر پلتفرم ها در بخش ویدیوهای گوگل است.

اکنون که اهمیت بهینه سازی ویدیوها را می دانید، ممکن است بخواهید ویدیوهای خود را در گوگل رتبه بندی کنید. برخی از اقدامات برای رتبه بندی ویدیوهای شما به شرح زیر است:

  • یک پلتفرم ویدیویی را انتخاب کنید: اکثر مردم از YouTube استفاده می کنند. همچنین، این یک واقعیت است که گوگل مالک یوتیوب است. بنابراین، الگوریتم های آنها شباهت هایی در بهینه سازی ویدیوها دارند.
  • بهترین عنوان را بنویسید: اساساً باید یک عنوان مرتبط بنویسید که هدف ویدیو را توصیف کند. همچنین، سعی کنید کلمات کلیدی را بدون تغییر معنی آنها درج کنید.
  • نوشتن توضیحات: توضیحات ویدیو باید حاوی یک کلمه کلیدی هدف همراه با سایر کلمات کلیدی LSI باشد. به علاوه، سعی کنید آن را جذاب، جالب و قابل درک کنید.
  • از برچسب ها استفاده کنید: برچسب ها ارتباط ویدیوی شما را با کلمه کلیدی جستجو نشان می دهند. بنابراین، گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در بخش برچسب ها (به خصوص در یوتیوب) بهترین ایده است.
  • رونویسی ویدیو: باید رونویسی از ویدیوی خود تهیه کنید و از آن به عنوان عنوان ویدیو استفاده کنید. این کار ویدیو را برای بینندگان و همچنین گوگل قابل درک تر می کند.
  • از تصویر کوچک و زیبا استفاده کنید: تصویر کوچک تصویری است که بینندگان در ویدیوی شما می بینند. بنابراین، مطمئن شوید که از یک تصویر کوچک سفارشی جذاب استفاده می کنید.

خوب، اینها چند تاکتیک ساده اما بسیار مؤثر سئوی سایت هستند که به شما کمک می کنند موقعیت خود را در SERP ها بهبود بخشید. حالا بیایید به سراغ سئو تکنیکال برویم.

 

اصول سئو تکنیکال

سئو تکنیکال، چشم انداز فنی سایت شما را برای بهبود رتبه ارگانیک آن افزایش می دهد. هدف آن بهبود ساختار داخلی و کدهای وب سایت شما است.

 

Improving Technical Aspects of Website for SEO
Improving Technical Aspects of Website for SEO

 

به عبارت دیگر، سئو تکنیکال، الزامات فنی موتورهای جستجو برای خزیدن و نمایه سازی صفحات وب شما را برآورده می کند.

 

به طور عمده، استفاده از ساختار سایت خوب و کدهای معتبر، خزیدن را برای موتورهای جستجو آسان تر می کند. بنابراین، سایت شما می تواند واجد شرایط رتبه بندی در صفحات نتیجه باشد. عوامل دیگر عبارتند از ساختار دامنه، سرعت صفحه، ساختار URL، امنیت و غیره.

همانطور که می بینید، برخی از فاکتورهای سئو داخلی در فاکتورهای تکنیکال نیز گنجانده شده است. و ممکن است تعجب کنید که آنها مشابه هستند.

سئوی تکنیکال بخشی از سئو داخلی است. سئوی on-page  شامل تمام نهادهای قابل مدیریت وب سایت شما می شود، سئوی تکنیکال  فقط جنبه های فنی آن را مدیریت می کند. به همین دلیل است که برخی از فاکتورهای سئو هم تحت تأثیر عوامل داخلی و هم عوامل فنی قرار می گیرند.

 

اهمیت Off-Page SEO

در حال حاضر، درست است که گوگل همیشه محتوای با کیفیت خوب را جستجو می کند و رتبه بندی می کند. اما، اگر وب سایت شما از نظر فنی به اندازه کافی برای موتورهای جستجو برای فهرست بندی و خزیدن در آن مناسب نباشد، یافتن هر محتوایی غیرممکن است. و بدتر از همه ، محتوای با کیفیت شما کشف نشده باقی می ماند.

بنابراین، شما باید بر روی بهبود جنبه های فنی سایت خود تمرکز کنید تا رتبه خوبی کسب کنید.

عناصر کلیدی سئو تکنیکال

در زیر برخی از عوامل فنی سئو را مورد بحث قرار داده ایم.

 

Technical SEO Key Elements
Technical SEO Key Elements

 

1. سرعت صفحه

سرعت صفحه وب عامل مهمی است که موتورهای جستجو و همچنین بازدیدکنندگان، وب سایت شما را دوست دارند. این نشانگر خوبی برای کیفیت سایت شما است.

طبق تحقیقات، اگر یک صفحه وب در Google SERP بیش از 3 ثانیه طول بکشد، احتمالاً 53٪ از بازدیدکنندگان بلافاصله خارج میشوند . این برای کاربران با دسکتاپ، لپ‌تاپ و سایر دستگاه‌ها اعمال می‌شود. این یک واقعیت است که اگر سایت شما زمان بیشتری برای بارگذاری نیاز دارد، بازدیدکنندگان خود را از دست می دهید.

 

Website Speed Optimization
Website Speed Optimization

 

از سوی دیگر، گوگل به اصطلاح “Pogo Stiking” را پیگیری می کند. این فرآیندی است که کاربران بلافاصله در عرض چند ثانیه روی صفحات وب کلیک می کنند.

و اگر چنین رویدادهایی بیشتر رخ دهد، موتورهای جستجو شما را تنبیه میکنند. در چنین حالتی، گوگل می‌داند که سایت شما تجربه کاربری خوبی را ارائه نمی‌کند. و سپس، رتبه شما را کاهش می دهد.

بنابراین، باید زمان سرعت بارگذاری وب سایت خود را کاهش دهید.

چیزهای مختلفی می توانند سرعت صفحه وب شما را تعیین کنند. به عنوان مثال، یک مرورگر قدرتمند می تواند یک سایت را سریعتر بارگذاری کند. یا، قدرت اتصال اینترنت شما ممکن است نقش داشته باشد.

با این حال، در اینجا چند مورد از کارهایی که می توانید انجام دهید را توضیح میدهیم :

  • یک سرویس میزبانی بهینه برای سرعت سایت بخرید.
  • از کدهای سبک برای استایل ها و اسکریپت های سایت خود استفاده کنید.
  • از تصاویر بهینه سازی شده و سایر فایل های رسانه ای استفاده کنید.

ابزارهای مختلفی برای تست سرعت سایت شما وجود دارد. می توانید از ابزار PageSpeed Insights که توسط Google در دسترس است استفاده کنید.

 

2. موبایل فرندلی

داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل دیگر اختیاری نیست. مردم علاقه زیادی به استفاده از گوشی های هوشمند برای گشت و گذار در اینترنت دارند. آمارها نشان می دهد که افراد بیشتری نسبت به رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها، اینترنت را از طریق دستگاه های تلفن همراه دنبال می کنند.

با محبوبیت تلفن های همراه، گوگل پاسخگویی صفحات وب را به عنوان یک فاکتور مهم رتبه بندی تعیین کرده است. بنابراین، اگر وب‌سایت شما واکنش‌گرا باشد، در رتبه‌بندی بسیار پیشرفت می‌کند.

 

Responsive Website Design
Responsive Website Design

 

همچنین، بازدیدکنندگان شما خوشحال خواهند شد که بتوانند به راحتی از طریق دستگاه های تلفن همراه به سایت شما دسترسی داشته باشند و به آن پیمایش کنند.

 

3. استفاده از نقشه سایت

نقشه سایت طرح کلی ساختار وب سایت شما است. این موضوع به یافتن تمام صفحات وب در وب سایت شما کمک می کند.

 

Sitemap for Better SEO
Sitemap for Better SEO

 

شما از نقشه سایت برای ارائه لیستی از تمام صفحات وب سایت خود به گوگل استفاده می کنید. با انجام این کار، می توانید اطمینان حاصل کنید که گوگل در هیچ صفحه ای از وب سایت شما خزیدن را از دست نمی دهد. بنابراین، نقشه‌های سایت به فهرست‌بندی صفحات شما کمک می‌کنند تا در SERP ظاهر شوند.

برای پیگیری نقشه های سایت خود، می توانید از ابزارهای وب مستر مانند گوگل سرچ کنسول استفاده کنید. این ابزار اطلاعات در مورد نقشه سایت شما همراه با گزارش های خزیدن و نمایه سازی را ارائه می دهد. همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل خزیدن به شما اطلاع می دهد.

 

4. امنیت وب سایت

امنیت و حریم خصوصی وب سایت از عوامل فنی بسیار مهم برای بهینه سازی سایت شما هستند. یک وب سایت امن ابتدا اعتماد کاربران شما را جلب می کند و همچنین از داده های شما در برابر حملات خارجی در وب محافظت می کند.

مردم معمولاً تمایل دارند صفحات وب ناامن را فوراً ترک کنند. بنابراین، وب سایت شما به طور خودکار با یک وب سایت ناامن ترافیک خود را از دست می دهد.

 

Site Security
Site Security

 

گوگل به اهمیت وب سایت های ایمن برای کاربران پی برد. بنابراین، امنیت را به یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی آنها تبدیل کرد.

بنابراین، امروزه هر وب سایتی باید دارای گواهینامه SSL باشد تا رتبه خوبی داشته باشد. این گواهینامه ای است که انتقال امن داده بین وب سایت و مرورگر شما را فراهم می کند.

مشاهده یک وب سایت ایمن کار بزرگی نیست. امروزه مرورگرهای وب کار را برای کاربران آسان کرده اند.

خیلی خلاصه ، می توانید به سادگی به مرورگرها نگاه کنید.

یک وب‌سایت دارای SSL با «//:https» در URL خود شروع می‌شود. همچنین، ممکن است یک نماد قفل قبل از URL سایت مشاهده کنید. برای نمونه تصویر زیر را ببینید.

 

SSL Enabled Secure Site Example zigmacode
SSL Enabled Secure Site Example zigmacode

 

در حالی که وب سایت های فاقد گواهینامه SSL با «//:http» شروع می شوند. و اکثر مرورگرهای وب مانند گوگل کروم، فایرفاکس، مایکروسافت اج و غیره پیام‌های «ناامن» را برای وب‌سایت‌های ناامن نشان می‌دهند.

 

Not Secure Website Example
Not Secure Website Example

 

5. خطاهای فنی صفحه

 

خطاهای فنی در سایت شما بر رتبه شما تأثیر می گذارد. خطاهایی مانند لینک های مرده ( 404 )، تغییر مسیر، محتوای تکراری و غیره سایت شما را کسل کننده می کند. می تواند:

  1. این خطاهای سایت برای دیدگاه سئو مضر هستند. همچنین، برای گوگل و سایر موتورهای جستجو برای خزیدن صحیح صفحات وب شما مشکل ایجاد می کند.
  2. همچنین، شما نمی خواهید بازدیدکنندگان شما روی لینک صفحه وب شما کلیک کنند و در صفحه خالی قرار بگیرند. بدیهی است که ناامید کننده خواهد بود.

موارد فوق نمونه ای از پیوند شکسته (لینک مرده یا 404) است. این معمولا زمانی اتفاق می افتد که یک صفحه وب حذف یا جابجا شود. بنابراین، باید پیوندهای مرده را در صفحه وب خود بررسی کنید. شما می توانید از ابزارهای مختلف بررسی لینک شکسته موجود در وب استفاده کنید.

 

‘Page Not Found’ Broken Page in WordPress Example
‘Page Not Found’ Broken Page in WordPress Example

 

گاهی اوقات، کاربران شما ممکن است با خطاهای «صفحه یافت نشد» یا «خطای 404» مواجه شوند. نمایش یک صفحه درخواستی 404 گاهی شاید مشکل سرور باشد ولی باز هم، مواجه شدن با خطاهای 404 برای کاربران آزاردهنده خواهد بود.

روش های مختلفی برای حل این مشکلات وجود دارد. اساساً می توانید صفحه خطا را به صفحه دیگری هدایت کنید. با انجام این کار، کاربران شما مجبور نیستند با صفحه خطا مواجه شوند.

 

6. نشانه گذاری داده های ساختار یافته

داده های ساختاریافته به اطلاعات موجود در وب سایت شما یا صفحات خاصی برای خزنده های موتورهای جستجو اشاره دارد. این مورد به توصیف محتوای شما کمک می کند، از جمله اینکه آیا شامل دستور العمل، فهرست محصول یا نظر کاربر است. در اصل، این راهی برای انتقال اطلاعات به موتورهای جستجو به زبانی که آنها می‌فهمند.

 

Utilize Structured Data
Utilize Structured Data

 

پیاده‌سازی داده‌های ساختاریافته می‌تواند شانس شما را برای رتبه‌بندی بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) با فعال کردن قطعه‌های غنی و بهبود نرخ کلیک (CTR) افزایش دهد.

از این رو، می‌توانید از ابزارهایی مانند Google’s Structured Data Markup Helper، یک منبع رایگان که به انتخاب نوع داده‌ای که می‌خواهید برجسته کنید، استفاده کنید.

 

اصول سئو Off-Page

به زبان ساده، سئوی Off-Page به تمام تلاش‌های شما در خارج از سایت (یا صفحه) خود برای بهبود رتبه آن در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPS) اشاره دارد.

 

Off-Page SEO Basics
Off-Page SEO Basics

 

همانطور که خود عبارت نشان می دهد، این عبارت «بهینه سازی موتور جستجو در خارج از صفحه انجام شده است». یا «بهینه سازی موتور جستجو در خارج از سایت انجام شده است»، همانطور که معمولاً به آن «سئوی خارج از سایت» نیز می گویند.

اهمیت سئو Off-Page

سئوی Off-Page شامل هر فعالیتی است که در خارج از سایت خود انجام می دهید تا رتبه آن را در موتورهای جستجو افزایش دهید. این به این معنی است که این فرآیند افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو با استفاده از وب سایت ها یا پلتفرم های دیگران است.

همانطور که موتورهای جستجو به طور مداوم الگوریتم های رتبه بندی خود را اصلاح می کنند، عوامل خاص و وزن مربوطه آنها بر رتبه بندی ها نامشخص باقی می مانند. بنابراین، کلید ایجاد یک تصویر مثبت در حفظ مداوم ارتباط، با سایر سایت ها نهفته است.

 

عناصر کلیدی Off-Page

اکنون، بیایید به توضیح برخی از عناصر سئوی خارج از صفحه بپردازیم!

 

Off-Site SEO
Off-Site SEO

 

 

1. به دست آوردن بک لینک های با کیفیت

توضیح بک لینک به سادگی یعنی  پیوندی به سایت شما از یک وب سایت دیگر. به عبارت دیگر، اگر یک وب سایت به سایت یا صفحه شما لینک داده شود، شما یک بک لینک از آنها دریافت می کنید. به طور مشابه، اگر از صفحه ای در سایت خود به وب سایت دیگری لینک دهید، آنها یک بک لینک از شما دریافت می کنند.

 

Backlinks
Backlinks

 

اساسا، بک لینک ها لینک هایی هستند که به سایت شما می آیند، بنابراین به آنها “لینک های ورودی” نیز می گویند.

بک لینک ها یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی هستند زیرا نشان می دهند که سایت قابل اعتماد و ارزشمند است. اگر سایت های دیگر به محتوای شما اشاره می کنند، به این معنی است که صفحه شما محتوای واقعا مفیدی دارد. بنابراین، موتورهای جستجو آن بک لینک ها را به عنوان رای برای سایت شما حساب می کنند.

بنابراین، صفحات وب با بیشترین بک لینک احتمالا در رتبه بالاتری در گوگل قرار خواهند گرفت.

راه های مختلفی برای دریافت بک لینک وجود دارد:

  • به طور طبیعی، اگر افراد محتوای شما را برای مخاطبانشان مفید بدانند، به محتوای شما لینک می دهند زیرا محتوای با کیفیتی دارید. این بدان معناست که ایجاد محتوای خوب (استراتژی سئوی On-Page) در کنار ساخت لینک (سئوی Off-Page) قرار می گیرد.
  • راه دیگر پست مهمان (نوشتن مقاله در وب سایت های دیگر با چند لینک به سایت شما)، ارسال وب سایت خود به فهرست های وب و غیره است.
  • برخی از صاحبان وب حتی پول می پردازند و از سایت های دیگر می خواهند که مقالات آنها را پیوند دهند. این روش تحت سئو کلاه سیاه قرار دارد که می تواند به رتبه بندی وب سایت آسیب برساند.

به طور خلاصه، برای به دست آوردن بک لینک طبیعی باید بر روی نوشتن محتوای با کیفیت تمرکز کنید. با این کار می توانید بک لینک های با کیفیت بسازید.

 

آیا همه بک لینک ها ارزش یکسانی دارند؟

البته ممکن است از وب سایت های مختلف بک لینک دریافت کنید. اما آیا همه بک لینک ها اهمیت یکسانی دارند؟ پاسخ منفی است!

اعتبار سایت نقش مهمی دارد. این بدان معنی است که پیوندهای وب سایت هایی با اعتبار بیشتر تأثیر بیشتری بر رتبه شما دارند.

به عنوان مثال، شما صاحب یک وب سایت درباره نقد فیلم ها و سریال ها هستید. سپس، دریافت بک لینک از IMDb و Rotten Tomatoes مهمتر از یک وبلاگ فیلم جدید است. IMDb و Rotten Tomatoes مشهورترین وب سایت ها برای رتبه بندی فیلم ها، نقدها و منتقدان هستند.

بنابراین، شما باید دریافت بک لینک از وب سایت های معتبر را برای رتبه بالاتر هدف قرار دهید.

به طور مشابه، ارتباط بین سایت شما و سایت هایی که به شما لینک می دهند به همان اندازه برای رتبه بندی مهم است. تعداد بک لینک های یک وب سایت مرتبط بیشتر از یک وب سایت نامربوط است.

به عنوان مثال، شما صاحب یک وب سایت در مورد دستور العمل های غذا هستید. سپس بک لینک‌های وب‌سایت‌های رستوران بسیار مرتبط‌تر از یک وبلاگ فنی خواهند بود.

الگوریتم گوگل به دنبال ارتباط بین سایت شما و سایتی است که شما را پیوند می دهد. متن های لنگر و سایر محتوای صفحه وب را برای ارتباط بررسی می کند. سپس، بک لینک های به دست آمده را برای وب سایت های مرتبط تر اولویت بندی می کند.

Anchor text بخشی از متن است که در آن URL های صفحه وب را ضمیمه می کنید. پیوست کردن URL ها متن های لنگر را به پیوندهای قابل کلیک تبدیل می کند که شما را به سایر صفحات وب هدایت می کند.

 

2. ایجاد محتوای خوب که کاربران بخواهند آن را به اشتراک بگذارند

کاربران موتورهای جستجو و سایر صاحبان سایت عاشق محتوای خوب هستند. محتوای سرگرم کننده و جالب همیشه جلوتر از محتوای کسل کننده و خسته کننده در SERP ها هستند. بنابراین، ایجاد بهترین محتوا  برای سئو ی On-Page و همچنین Off-page مهم است.

محتوای خوب شهود خوانندگان را برای به اشتراک گذاشتن محتوای شما تحریک می کند. همچنین، اگر مقاله ای مفید باشد، احتمالاً در سایر وب سایت ها یا مقالات نیز نمایش داده می شود. با این کار، بک لینک های وب سایت شما افزایش می یابد و سپس منجر به رتبه بالاتر سایت شما می شود.

برای جذاب‌تر کردن مقالات، باید موارد زیر را در محتوای خود بگنجانید.

  • عکس و فیلم
  • نمودارها
  • اینفوگرافیک

همچنین، یک مقاله خوب آموزنده است. باید در مورد موضوعی که محتوای شما در مورد آن است اطلاعات مرتبطی را در اختیار خوانندگان قرار دهد. حتی بهتر است اگر بتوانید حقایق و داده هایی را برای پشتیبانی از اطلاعاتی که ارائه می کنید ارائه دهید.

 

3. بازاریابی وب سایت و محتوا

بازاریابی وب سایت شما مستقیماً بر رتبه شما تأثیر نمی گذارد. اما باعث می شود سایت شما در پلتفرم های مختلف به مخاطبان بیشتری دست یابد. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید وب سایت خود را تبلیغ کنید.

در اینجا، به طور خلاصه در مورد برخی از استراتژی های بازاریابی آنلاین محبوب مفید برای سئو صحبت خواهیم کرد.

  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی

 

بازاریابی محتوا :

اول، بازاریابی محتوا است. بازاریابی محتوا یک استراتژی برای ایجاد و ترویج محتوا است. این یک تکنیک موثر است که توسط بسیاری برای جذب بازدیدکنندگان و رتبه بالاتر در موتورهای جستجو استفاده می شود.

 

Content Marketing
Content Marketing

 

برخی از مراحل بازاریابی محتوا در زیر ذکر شده است:

  • مخاطب هدف : بر اساس سن، موقعیت مکانی، پیشینه، یا سایر ویژگی ها، در مورد مخاطبان آینده خود تحقیق کنید.
  • رقبای خود را بشناسید : ببینید رقبای شما چه می کنند. ممکن است بخواهید بهترین پیاده سازی ها و نقاط ضعف آنها را بیان کنید.
  • محتوای کیفی ایجاد کنید : بر اساس تحقیق، محتوای خوب و خواندنی بنویسید. شما باید سعی کنید آن را مفید، جالب و سرگرم کننده کنید.
  • محتوای خود را تبلیغ کنید : می توانید محتوای خود را از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی یا اقدامات دهان به دهان ( تبلیغات کلامی )  تبلیغ کنید.

همانطور که محتوای خود را بازاریابی می کنید، افراد بیشتری محتوای شما را می بینند، با آن تعامل می کنند و در صورت تمایل آن را با دوستان و دنبال کنندگان خود به اشتراک می گذارند. بنابراین، نوشتن محتوای خوب کافی نیست، شما باید بازاریابی کنید تا به مردم نشان دهید که محتوای واقعاً ارزشمندی ایجاد کرده‌اید.

 

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی :

دوم، بازاریابی رسانه های اجتماعی کاملاً با بازاریابی محتوا مرتبط است. رسانه‌های اجتماعی به دلیل تبلیغ وب‌سایت‌ها و محتوا در میان کاربران بسیار جذاب بوده است. تبلیغ محتوای شما در شبکه های اجتماعی، با احتمال بازدید بیشتر به افراد بیشتری دسترسی پیدا می کند.

 

Marketing via Social Media Platforms
Marketing via Social Media Platforms

 

علاوه بر این، دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی در پست های وبلاگ و مقالات اجباری شده اند.  به خوانندگان این امکان را می دهد که محتوای شما را در رسانه های مختلف مانند فیس بوک، توییتر و غیره به اشتراک بگذارند.

اگرچه افزودن دکمه های اشتراک گذاری یک استراتژی خالص در صفحه به نظر می رسد، اما به عنوان یک عامل خارج از صفحه نیز عمل می کند. هنگامی که محتوای شما در سیستم عامل های اجتماعی ظاهر می شود، ممکن است افراد جدید بیشتری را به سایت شما بازگرداند. درست مثل بک لینک!

 

بازاریابی ایمیلی :

یکی دیگر از راه های محبوب بازاریابی ایمیلی است. تبلیغ محتوای خود از طریق ایمیل از طریق پست نیز می توان به تعداد زیادی بازدیدکننده دست یافت. این روشی موثر برای جذب بازدیدکنندگان برای چندین دهه بوده است. و هنوز هم این روزها محبوب است.

 

Email Marketing
Email Marketing

 

معمولاً مدیران وب‌سایت‌ها ایمیل‌هایی را برای مشترکین خود ارسال می‌کنند و در مورد مقالات مفید، آخرین محصولات و خدمات مطلع می‌شوند. این فرآیند با نام بازاریابی ایمیلی نیز شناخته می شود.

علاوه بر این، می توانید از مشتریان خود یا وب سایت های مرتبط درخواست کنید که صفحه شما را به صفحه خود پیوند دهند. یا می توانید در انجمن ها و وبلاگ های آنلاین مختلف شرکت کنید. در آنجا می توانید مقالات خود را با ارسال و نظر دادن تبلیغ کنید.

 

سئوی محلی

به طور کلی، سئوی محلی فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای جستجوهایی است که در یک منطقه یا مکان فیزیکی خاص هدف قرار می گیرند. بازاریابان آنلاین آن را به عنوان یک استراتژی بازاریابی برای ارائه محصولات و خدمات به مشتریان محلی می دانند.

سئوی محلی توسط مشاغل کوچک برای به دست آوردن ترافیک و رشد شناخت برند مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر، به عنوان راهی برای افزایش حضور آنلاین شما در سطح محلی عمل می کند. به این معنی است که سئوی محلی برای دسترسی به افراد نزدیک به محل کسب و کار شما هدف گذاری می کند.

نمونه ای از یک نتیجه جستجوی محلی:

 

Google Local Search Result
Google Local Search Result

 

جستجوهای محلی معمولاً شامل جستجوهای مشابه برای محصولات و خدمات مانند فست فود، رستوران ها، کافه ها، بیمارستان ها، مدارس، خدمات حمل و نقل و غیره در یک منطقه مشخص می شود.

آمار نشان می دهد که 46 درصد از جستجوهای گوگل، جستجوهای محلی هستند. این بدان معناست که تقریباً نیمی از جستجوهایی که افراد شروع می کنند برای یافتن کالاها و خدمات نزدیک است.

بنابراین، اگر می خواهید در SERP ها کشف شوید، بهینه سازی سایت خود برای جستجوی محلی مهم است. به این ترتیب می توانید ترافیک بیشتری را هدایت کنید. و در نهایت، نرخ تبدیل کسب و کار شما با فروش بیشتر افزایش می یابد.

 

SERP محلی

ممکن است متوجه شده باشید که SERP های محلی گوگل کمی متفاوت از SERP های معمولی هستند.

بیایید یک مثال ببینیم.

Google Local SERP Result
Google Local SERP Result

 

همانطور که می بینید، صفحه نتایج موتور جستجوی محلی (SERP) از یک بخش اضافی به نام محلی یا  بسته محلی تشکیل شده است. این شامل یک نقشه گوگل است که به گزینه های موجود برای جستجو اشاره می کند. همچنین فهرستی از تمامی مکان های مربوطه که در منطقه مورد نظر هستند را نشان می دهد.

سپس، هر زمان که جستجوهای مربوط به سرویس و موقعیت مکانی شما انجام شود، Google نمایه شما را در بخش  محلی نمایش می دهد

پس رتبه بندی وب سایت یا خدمات شما تنها به جستجو بستگی ندارد. به عوامل دیگری هم بستگی دارد.

 

چگونه وب سایت خود را برای جستجوی محلی بهینه کنیم؟

بهینه سازی سایت شما برای جستجوی محلی مشابه سایر اقدامات سئو معمولی است. با این حال،  شامل چند استراتژی دیگر برای دستیابی به رتبه بهینه است :

به روز رسانی نقل قول: نقل قول اطلاعات کسب و کار شما مانند نام، آدرس و شماره تلفن (NAP) است که آنلاین قرار می دهید. اطمینان حاصل کنید که همان جزئیات را در هر مکان مانند وب سایت، نمایه GMB، فهرست های تجاری و غیره وارد می کنید.

مکان وب سایت خود را اضافه کنید: باید مکان سرویس خود را در Google Maps اضافه کنید. این به کاربران کمک می کند تا موقعیت فیزیکی کسب و کار شما را کشف کنند. همچنین، Google Maps می‌تواند مسیری را برای دسترسی به شما در صورت حضور در Google Maps ارائه دهد.

رتبه‌بندی‌ها و نظرات خوب: اگر رتبه‌بندی و نظرات خوبی داشته باشید، نمایه شما در رتبه‌بندی بالاتری قرار می‌گیرد. رتبه‌بندی‌ها و بررسی‌ها توسط مشتریان شما بر اساس کیفیت خدماتی که دریافت می‌کنند، ارائه می‌شوند. بنابراین، سعی کنید بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهید.

محتوای محلی: برای جذب مخاطبان محلی باید هدف گذاری محتوا ایجاد کنید. شما می توانید یک وبلاگ آموزنده در مورد کسب و کار خود ایجاد کنید. این به خوانندگان کمک می کند تا ایده بهتری در مورد خدمات شما داشته باشند.

تبلیغات دهان به دهان: به این معنی است که شخصاً از دوستان و همکاران خود درخواست کنید تا سخنان خوبی در مورد تجارت شما منتشر کنند.

این استراتژی‌ها ممکن است تأثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی شما نداشته باشند، اما برای سئوی پایدار واقعاً مهم هستند.

 

سئو کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاه

همانطور که اکنون متوجه شدید هدف از سئو رتبه بندی بالاتر و جذب بازدیدکننده است. بنابراین، برای دستیابی به یک رتبه خوب، صاحبان وب انواع مختلفی از استراتژی های رتبه بندی را تمرین می کنند.

 

White Hat SEO vs Black Hat SEO
White Hat SEO vs Black Hat SEO

 

هدف برخی از تاکتیک ها کسب رتبه های خوب با محتوای کیفی و مفید برای کاربران است. در حالی که برخی از وب سایت ها بدون توجه به کیفیتی که ارائه می دهند فقط سعی می کنند به رتبه های خوبی دست یابند. حتی به نظر می رسد برخی دستورالعمل های موتورهای جستجو را نقض می کنند.

بر کسی پوشیده نیست که هدف موتورهای جستجو این است که مرتبط ترین محتوا را در بالاترین رتبه قرار دهند. با استفاده از آن، بسیاری از وب سایت ها محتوای بی فایده خود را مرتبط با موتورهای جستجو نشان می دهند.

بر اساس استراتژی هایی که وب سایت ها اعمال می کنند، می توانیم سئو را به دو نوع تقسیم کنیم: سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید.

از این نام ممکن است حدس بزنید که سئو کلاه سفید استفاده صحیح از دستورالعمل های موتورهای جستجو برای رتبه بالاتر است. در حالی که سئو کلاه سیاه موتورهای جستجو را فریب می دهد تا به وب سایت رتبه بهتری بدهد.

 

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید در درجه اول بر ارائه محتوای با کیفیت به بازدیدکنندگان متمرکز است.

برای رتبه بندی سایت خود، سئو کلاه سفید اتخاذ اقدامات اخلاقی را تشویق می کند. اگرچه روند رتبه بندی کند است، اما آرام و به طور پیوسته در حال بهبود است. بنابراین، کارشناسان پیشنهاد می کنند از سئو کلاه سفید برای نتایج طولانی مدت و پایدار در رتبه بندی سایت خود استفاده کنید.

اکثر روش های رایج سئو مورد استفاده ، در سئو کلاه سفید قرار دارند. بعضی از آنها عبارت اند از :

تولید محتوای با کیفیت :  محتوای با کیفیت سایر عوامل سئو مانند تعامل، زمان ماندگاری کاربر در سایت، و غیره را افزایش می دهد. همچنین، مردم همیشه احتمالاً محتوای خوب را می خوانند و به اشتراک می گذارند.

بهینه سازی جنبه های فنی : عوامل فنی مانند سرعت سایت، سازگاری با موبایل، امنیت و غیره بر تجربه کاربران در سایت شما تأثیر می گذارد. به طور مشابه، یک ساختار URL خوب برای درک محتوای صفحه وب در SERP مفید است.

رابط کاربری : یک رابط کاربری خوب باعث می شود که سایت شما برای بازدیدکنندگان جذاب باشد و به راحتی قابل پیمایش باشد. اگر سایت شما طراحی جذابی داشته باشد، احتمالاً افراد بیشتر خواهند ماند. این باعث می شود سایت شما از نرخ پرش نیز نجات یابد.

ساخت لینک ها : شما باید روی ساخت بک لینک های با کیفیت از سایر وب سایت ها تمرکز کنید. وب سایت شما را بیشتر در معرض دید و بازدیدکنندگان قرار می دهد. همچنین اگر بک لینک ها از وب سایت های معتبرتر و مرتبط تر نشان داده شوند، گوگل رتبه وب سایت شما را بالاتر می برد.

 

سئو کلاه سیاه

هدف سئو کلاه سیاه کسب رتبه بالاتر در صفحات نتیجه بدون ارائه محتوای مفید و مرتبط به کاربران است. این تکنیک موتورهای جستجو را فریب می دهد که صفحات وب مبهم را مفید بدانند.

سئو کلاه سیاه ممکن است برای رتبه بندی سایت شما موثر باشد. اما نه برای مدت طولانی، فقط برای مدتی در یک رتبه بالاتر دوام می آورد.

همچنین، امروزه استفاده از آن ترفندها بسیار خطرناک است. توچه داشته باشید که با به روز رسانی های اصلی الگوریتم، گوگل روز به روز هوشمندتر شده است.

اگر گوگل روش های غیرمعمولی را برای رتبه بندی سایت شما بیابد، جریمه خواهید شد. یا رتبه سایت شما کاهش می یابد یا در لیست سیاه قرار می گیرد.

برخی از تکنیک های رایج سئو کلاه سیاه که باید از آنها اجتناب کرد عبارتند از:

استفاده از کلید واژه های زیاد : وب‌سایت‌ها برای رتبه‌بندی بارها در یک مقاله یا صفحه وب از کلمات کلیدی استفاده می‌کنند. کلمات کلیدی پر محتوا یا صفحه وب گوگل را فریب می دهد تا آن را به عنوان مرتبط ترین کلمه کلیدی درک کند. اما در واقعیت، ارزش زیادی برای خوانندگان فراهم نمی کند.

ارسال هرزنامه : دیده می شود که مردم چندین بار لینک ها و کلمات کلیدی را در انجمن ها و پست های وبلاگ پست می کنند و نظر می دهند. اما این ترفند برای گمراه کردن گوگل برای رتبه بندی سایت کارساز نخواهد بود.

پنهان کاری : این فرآیند فریب گوگل با نمایش صفحه ای متفاوت از آنچه مردم می بینند است. این کار برای پنهان کردن محتوای واقعی صفحه و ایجاد ربات های گوگل در صفحه دیگری انجام می شود.
به عنوان مثال، برخی از وب سایت ها دارای محتوای اسپم هستند. آنها سعی می کنند با پنهان کردن آن با یک صفحه وب تمیز، آن را از گوگل پنهان کنند. در انجام این کار، افراد هنگام باز کردن URL با صفحه وب هرزنامه خود مواجه می شوند. در حالی که گوگل همان URL را خوب می یابد.

مخفی شدن متون : این فرآیند ساخت متون، به طور کلی کلمات کلیدی برای چشم خوانندگان نامرئی است. به طور کلی، با تغییر رنگ متن مطابق با پس زمینه آن انجام می شود. به این ترتیب، مقاله برای کاربران قابل خواندن به نظر می رسد. همچنین، ظاهراً برای رتبه بندی کلمات کلیدی پنهان انجام شده است.

 

روندهای سئو و تحولات آینده

حوزه سئو در یک وضعیت دائمی در نوسان است و با تکامل مداوم الگوریتم های موتورهای جستجو و تغییرات در رفتار کاربر سازگار است. برای اینکه در خط مقدم باقی بمانید، بسیار مهم است که روندهای سئو را بپذیرید که نوید تعریف مجدد رویکرد بهینه سازی وب سایت را می دهد.

علاوه بر این، شما باید از آینده  آگاه باشید و به اندازه کافی فعال باشید تا بازوی سئوی خود را در حال حاضر تقویت کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا برخی از روندهای سئو و پیشرفت های آینده وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

 

1.نقش هوش مصنوعی برای سئو

هوش مصنوعی (AI) ماشین‌ها را قادر می‌سازد تا از داده‌ها یاد بگیرند و وظایفی را که معمولاً به هوش انسانی نیاز دارند، انجام دهند. در حوزه سئو، هوش مصنوعی تأثیر عمیقی دارد و قابلیت هایی را برای بهینه سازی وب سایت ها و محتوا برای موتورهای جستجو و کاربران ارائه می دهد.

 

Role of AI on SEO
Role of AI on SEO

 

کمک های هوش مصنوعی به سئو عبارتند از:

ارتقای محتوا: هوش مصنوعی داده‌های کاربر را برای پیش‌بینی اولویت‌ها تجزیه و تحلیل می‌کند و ایجاد محتوای جذاب را تسهیل می‌کند که توجه کاربر را حفظ کند.

تولید کلمات کلیدی هوشمند: فراتر از پر کردن کلمات کلیدی حرکت کنید زیرا هوش مصنوعی سرفصل ها، توضیحات متا و داده های ساختاری ایجاد می کند که با زبان انسان طنین انداز می شود و در عین حال موتورهای جستجو را خشنود می کند.

تجربه کاربری پیشرفته: هوش مصنوعی در بهبود سرعت، طراحی و ناوبری وب‌سایت نقش دارد و اطمینان می‌دهد که کاربران درگیر می‌مانند، عمیق‌تر کاوش می‌کنند و به صورت یکپارچه تبدیل می‌شوند.

استراتژی‌های تطبیقی: هوش مصنوعی با الگوریتم‌های همیشه در حال تغییر موتور جستجو همگام است و به طور مداوم استراتژی‌ها را برای عملکرد بهینه تنظیم می‌کند.

هوش مصنوعی یک ابزار ارزشمند برای سئو برای پیشی گرفتن از رقبا است. بنابراین، حتی در سال 2024، به جای جایگزینی برای خلاقیت و تخصص انسان، به عنوان کمک کننده در نظر گرفته می شود. از این رو، باید آن را به عنوان ابزاری برای خودکارسازی و بهبود فرآیند سئو نیز در نظر بگیرید.

 

2. گسترش EEAT گوگل

امسال، گوگل برای جست و جوهای آنلاین گسترده، بر عوامل تخصص، تجربه، اعتبار و اعتماد (EEAT) تاکید زیادی دارد. گوگل این عوامل را تجزیه و تحلیل می کند تا کیفیت وب سایت را برای ارائه بهترین و معتبرترین محتوا ارزیابی کند.

 

Google’s EEAT Factors
Google’s EEAT Factors

 

بنابراین، EEAT برای بهبود رتبه بندی نتایج جستجو مهم است. برای درک بهتر، عوامل EEAT را تجزیه می کنیم:

تجربه : نشان می دهد که شما دانش و مهارت لازم برای تولید محتوای قابل اعتماد، نشان دادن تعهد و به روز ماندن در حوزه کاری خود را دارید.

تخصص : تخصص ، شما را در این زمینه برجسته می کند و توانایی شما را در ارائه اطلاعات دقیق و با کیفیت نشان می دهد.

اقتدار : نشان می دهد که وب سایت شما منبع اطلاعاتی قابل اعتمادی است که دارای محتوای مرتبط و ارزشمند برای کاربران است.

اعتماد : وب سایت شما را به عنوان یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد نشان می دهد و بر صحت و بی طرفی محتوای شما تأکید می کند.

 

3. رسانه های اجتماعی به عنوان یک موتور جستجو

پلتفرم های رسانه های اجتماعی از اتصال دهنده های مصرفی به موتورهای جستجوی پویا تبدیل شده اند. کاربران در حال حاضر به پلتفرم هایی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین نه تنها برای معاشرت بلکه برای کشف اطلاعات، محصولات و خدمات متکی هستند.

 

Social Media
Social Media

 

ماهیت بلادرنگ رسانه های اجتماعی دسترسی فوری به محتوای تولید شده توسط کاربر را فراهم می کند و نتایج جستجوی مرتبط را ارائه می دهد. با قابلیت‌های جستجوی تعبیه‌شده، کاربران می‌توانند موضوعاتی از اخبار پرطرفدار گرفته تا علایق خاص را بررسی کنند.

این دگرگونی توسط عوامل متعددی از جمله حجم عظیم داده های تولید شده و به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران و الگوریتم های به کار گرفته شده توسط این پلتفرم ها هدایت می شود. در اینجا چند جنبه کلیدی وجود دارد که ظهور رسانه های اجتماعی به عنوان یک موتور جستجو را برجسته می کند:

به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ: رسانه‌های اجتماعی به‌روزرسانی‌های فوری در مورد رویدادها، روندها و بحث‌های جاری ارائه می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند به آخرین اطلاعات دسترسی داشته باشند.

محتوای تولید شده توسط کاربر: محتوای تولید شده توسط کاربر در پلتفرم های رسانه های اجتماعی به مجموعه متنوعی از اطلاعات کمک می کند که کاربران می توانند در آن جستجو کنند.

کشف هدفمند: الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی از رفتار و ترجیحات کاربر برای ارائه محتوای شخصی‌شده استفاده می‌کنند و ارتباط نتایج جستجو را افزایش می‌دهند.

جستجوی بصری: پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و پینترست به کاربران اجازه می‌دهند با استفاده از تصاویر محتوا را جستجو کنند و تجربه جستجوی بصری را ارتقا دهند.

تعامل با جامعه: رسانه های اجتماعی تعامل با جوامع مورد علاقه را تسهیل می کنند و کاربران را تشویق می کنند تا اطلاعات را در شبکه های خود به اشتراک بگذارند و کشف کنند.

از آنجایی که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ویژگی‌های جستجو را افزایش می‌دهند، آماده هستند تا نقش خود را به‌عنوان موتورهای جستجوی پویا تقویت کنند و بر نحوه پیمایش و دسترسی افراد به اطلاعات آنلاین تأثیر بگذارند.

 

4. تجربه مولد جستجوی گوگل (SGE)

Google Search Generative Experience (SGE) در طول کنفرانس Google I/O در سال 2023 معرفی شد. این ویژگی نوآورانه نشان دهنده جهش قابل توجهی در تکامل موتورهای جستجو است، زیرا بینش های تولید شده توسط هوش مصنوعی را در کنار نتایج جستجوی سنتی ادغام می کند.

هدف اصلی SGE بهبود تجربه کلی جستجو با استفاده از هوش مصنوعی برای تولید پویا محتوای مرتبط و غنی برای کاربران است.

از آنجایی که SGE آزمایشی است، احتمالاً مدل کسب و کار تبلیغات Google را پشتیبانی و ارتقا خواهد داد. به این معنی، باید بدانیم که گوگل ویژگی‌هایی را در وب‌سایت‌هایی که به درآمدزایی پیوند دارند، اولویت‌بندی می‌کند. اینگونه است که محتوای ارگانیک و پولی می توانند در SERPS با هم کار کنند.

 

چگونه سئو سایت خود را خودتان انجام دهید؟

اکنون که با تمام جنبه های سئو آشنا شدید، ممکن است به فکر استفاده از آن برای رتبه بندی وب سایت خود باشید. نگران نباش! اصول اولیه سئو بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. یعنی لزوماً نیاز به سابقه فنی یا مدرکی در سئو ندارید.

شما فقط باید چند روش مهم را برای رتبه بندی بهتر وب سایت خود اجرا کنید. در اینجا یک چک لیست SEO برای شما برای شروع وجود دارد!

1. نام دامنه: نام دامنه کوتاهی را انتخاب کنید که با جایگاه وب سایت شما مطابقت داشته باشد. سعی کنید آن را کوتاهتر کنید، ترجیحاً حداکثر تا 15 کاراکتر. همچنین سعی کنید پسوند com را دریافت کنید. می توانید آن را از یک ثبت کننده دامنه دریافت کنید، بنابراین بهترین ثبت کننده های دامنه را انتخاب کنید.

 

Domain Name
Domain Name

 

2. سرعت سایت: از کدهای سبک، میزبانی وب خوب و رسانه های بهینه استفاده کنید تا سایت شما سریعتر بارگذاری شود. راهنمای بهینه سازی سرعت وب سایت ما را ببینید و بهترین هاست را برای سئو انتخاب کنید.

3. سازگاری با موبایل: وب سایت خود را به راحتی روی تلفن های همراه و تبلت ها نیز سازگار کنید.

4. امنیت: اطمینان حاصل کنید که یک گواهی SSL در وب سایت خود قرار داده اید تا آن را ایمن کنید. راهنمای امنیت وب سایت قطعی ما را برای یک ایده کامل بررسی کنید.

5. طراحی وب سایت: وب سایت خود را برای بازدیدکنندگان جذاب کنید. از رنگ های زیبا و انیمیشن های منظم استفاده کنید و ناوبری را آسان کنید. همچنین شما میتوانید فرایند خدمات طراحی سایت خود را به کارشناسان زیگماکد بسپارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

6. کیفیت محتوا: محتوای اصلی و خواندنی ایجاد کنید. بررسی کنید که آیا محتوا از نظر گرامری درست است و سرقت ادبی ندارد. محتوای خود را با رسانه های جذاب، ارقام و اطلاعات مفید پر کنید.

7. از کلمات کلیدی استفاده کنید: در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید و به درستی استفاده کنید. از ابزارهای آنلاین برای یافتن بیشترین رتبه بندی کلمات کلیدی و کلمات کلیدی LSI مرتبط با آنها استفاده کنید.

 

Keyword Optimization
Keyword Optimization

 

8. ساختار URL را بهینه کنید: URL ها را کوتاه و واضح کنید که محتوا در مورد چیست. همچنین کلمه کلیدی اصلی را در URL ها قرار دهید.

9. دادن لینک های داخلی و خارجی: مطمئن شوید که از لینک های داخلی کافی در پست های وبلاگ خود استفاده می کنید.

10. بهینه سازی تصاویر: از تصاویر کوچک استفاده کنید تا فضای میزبانی خود را ذخیره کنید تا سایت شما سریعتر بارگذاری شود. اما مطمئن شوید که کیفیت هنوز خوب است. همچنین، متن جایگزین و عنوان را برای دسترسی درج کنید.

 

Use High-Quality Image and Multimedia
Use High-Quality Image and Multimedia

 

11. تمرکز بر ایجاد بک لینک: از استراتژی هایی برای به دست آوردن بک لینک از سایت های معتبر و مرتبط استفاده کنید.

مدیریت سئوی خود می تواند یک انتخاب صرفه جویی در هزینه و زمان باشد و کنترل و انعطاف پذیری را ارائه دهد. با این حال، نیاز به صبر، فداکاری و تمایل به آزمایش دارد. همچنین شما میتوانید فرایند خدمات سئو و بهینه سازی سایت خود را به کارشناسان زیگماکد بسپارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

چگونه از هوش مصنوعی برای سئو سایت خود استفاده کنیم؟

به جای اینکه همه کارها را خودتان انجام دهید، می توانید از هوش مصنوعی برای بهینه سازی سئوی وب سایت خود کمک بگیرید. باور کنید یا نه، می توانید از هوش مصنوعی برای انجام چندین روش کلیدی SEO استفاده کنید.

با دنبال کردن مراحل زیر، برخی از راه‌های حیاتی استفاده از هوش مصنوعی برای سئوی سایت خود را بیاموزید:

1. تحقیق کلمات کلیدی مبتنی بر هوش مصنوعی: ابتدا یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مبتنی بر هوش مصنوعی را بر اساس بودجه خود انتخاب کنید. این می تواند Semrush، Ahrefs و غیره باشد. به عنوان مثال، Keyword Magic Tool Semrush به شما کمک می کند کلمات کلیدی جدیدی را با بینش آنها کشف کنید. فقط کلمه کلیدی را وارد کنید و روی “جستجو” کلیک کنید.

 

Keyword Insights on Semrush

 

2. تجزیه و تحلیل هدف جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی: ابزارهای SEO مانند Semrush به شما امکان می دهند هدف جستجوی کلمات کلیدی را که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید، شناسایی کنید. این به شما کمک می کند تا سوالات و نیازهای مخاطبان خود را درک کنید. به عنوان مثال، همان Keyword Magic Tool هدف کلمات کلیدی را ارائه می دهد.

 

Search Intent of Keywords
Search Intent of Keywords

 

3. تجزیه و تحلیل رقبا با استفاده از هوش مصنوعی: Semrush، Moz و غیره ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل رقبا هستند. به عنوان مثال، از Domain Overview Sermush برای مقایسه نقاط قوت، ضعف، پیشرفت و غیره رقبا استفاده کنید. دامنه رقیب را وارد کنید و آن را با دامنه خود یا دیگران مقایسه کنید.

4. تولید محتوای هوش مصنوعی: ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای تولید محتوا محبوب هستند. به سادگی، درخواستی برای بیان نیازهای خود ارائه دهید و در عرض چند ثانیه محتوا را دریافت خواهید کرد.

 

Page Content Marketing Prompt
Page Content Marketing Prompt

 

5. بهینه سازی روی صفحه با هوش مصنوعی: از ابزارهایی مانند Rank Math و SurferSEO استفاده کنید. با استفاده از ماژول Rank Math Content AI در وردپرس، به شما امکان می دهد کلمه کلیدی را اضافه کنید و پیشنهاداتی برای بهینه سازی در صفحه دریافت کنید.

 

Rank Math Content AI Suggestions
Rank Math Content AI Suggestions

 

6. لینک سازی: Semrush و Majestic دارای ویژگی های لینک سازی هستند. فقط Semrush را باز کنید، دامنه خود را در ابزار لینک سازی وارد کنید و رقبا را وارد کنید. چشم‌اندازهای احتمالی را به دست خواهید آورد.

 

Link Building Tool
Link Building Tool

 

7. بهینه سازی جستجوی صوتی: با افزایش جستجوی صوتی، پس بخش مهمی از SEO است. ابزارهای هوش مصنوعی مانند Semrush و Majestic دارای ویژگی هایی برای یافتن کلمات کلیدی، ایجاد محتوا و بهینه سازی هستند.

8. تجربه کاربر و بهینه سازی موبایل: کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتیکس ابزارهایی هستند که به شما امکان می دهند اطلاعاتی در مورد رفتار کاربر، نرخ پرش و عناصر تعامل سایت خود پیدا کنید.

9. گزارش: اکثر ابزارهای سئو به شما کمک می کنند تا وب سایت خود را ردیابی کنید. به عنوان مثال، ابزار ردیابی موقعیت Semrush بینش های رتبه بندی وب سایت شما را برای کلمات کلیدی مورد نظر شما ارائه می دهد.

 

نتیجه گیری :

امیدواریم این راهنما به شما کمک کند تا بفهمید سئو چیست، چگونه کار می کند و همچنین چگونه سئو را برای وب سایت خود انجام دهید. همچنین، امیدواریم که بتوانید سئوی وب سایت خود را با به کارگیری دستورالعمل ها و پیشنهاداتی که ارائه کرده ایم، بهبود بخشید.

اگر به پیشنهادات سئوی بیشتری نیاز دارید، لطفاً نظر خود را در زیر برای ما بنویسید. ما سعی خواهیم کرد در اسرع وقت با شما تماس بگیریم. همچنین می توانید نظرات و پیشنهادات خود را برای این راهنما ارسال کنید.

 

 

 

مشاوره و درخواست همکاری
ما با افتخار به شما کمک خواهیم کرد تا یک حضور قدرتمند و حرفه ای در دنیای دیجیتال داشته باشید. با ما تماس بگیرید و تیمی از متخصصان ما به شما خدمات با کیفیت ارائه خواهند کرد.

لینک کوتاه مقاله :

zigmacode.com/?p=14483

لینک کوتاه مقاله :

zigmacode.com/?p=14483

2 پاسخ

  1. خیلی ممنون، مقاله کاملی بود.
    اما یه سوال دارم! اگر همه این موارد رو رعایت کنم، باز هم برای وبسایتم به سئوکار احتیاج دارم؟ وبسایتم فروشگاهی هستش

    1. سپاس از شما خئشحالم که براتون مفید بود
      بله دوست عزیز شما برای اینکه بتونید محصولتون رو برای مخاطب های بیشتری به نمایش بزارید به خدمات سئو نیاز دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست مشاوره رایگان

زیگــــماکد

جهت تسریع در پاسخگویی لطفا موارد زیر را با دقت وارد و انتخاب کنید

اطلاعات تماس خود را وارد کنید
لطفا یکی از گزینه هارا انتخاب کنید
نوع خدمات مورد نیاز را مشخص کنید