322 2970 937 98+

خدمات پشتیبانی 24 / 7

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد صفر تا 100

آنچه در این مطلب میخوانید ...

 

آیا می خواهید بدانید وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

به زبان ساده، وردپرس  یک پلتفرم است که برای ایجاد وب سایت استفاده می شود. این پلتفرم محبوب ترین و قدرتمندترین پلت فرم وب سایت است که با موفقیت میلیون ها وب سایت را در اینترنت پشتیبانی می دهد.

با این حال، برای بسیاری از مبتدیان وقتی تازه شروع به کار می کنند درک این پلتفرم کمی سخت است.

برای کمک به مبتدیان، ما اینجا با یک راهنمای ساده در مورد وردپرس ارئه میدهیم . در این مقاله وردپرس را با ویژگی های منحصر به فرد، کاربردها، انواع، مزایا، معایب، نحوه استفاده، فرصت های شغلی و غیره شرح می دهیم.

خب بیایید شروع کنیم !!

 

whatiswordpress

 

1. وردپرس چیست؟  -تعریف

وردپرس محبوب‌ترین پلتفرم ایجاد وب‌سایت و البته رایگان است که بیش از 35 درصد از وب‌سایت‌های موجود در دنیای  وب از آن استفاده می‌کنند. این پلتفرم به شما امکان می‌دهد تا انواع وب‌سایت‌های مختلف، از وبلاگ‌های شخصی، وب‌سایت‌های تجاری، تا فروشگاه‌های قدرتمند تجارت الکترونیک را به راحتی بسازید.

 

wordpressplatform
WordPress Website Building Platform

 

وردپرس یک پلتفرم وب سایت بسیار مبتدی و در عین حال قدرتمند است. بدون مهارت کدنویسی می توانید سایت های کاملا قدرتمند بسازید. این پتفرم یک رابط کاربری بسیار ساده ارائه می دهد که حتی مبتدیان نیز می توانند به سرعت یاد بگیرند و شروع به ساخت وب سایت کنند.

این پلتفرم برای دانلود رایگان از وب سایت رسمی آن یعنی WordPress.org در دسترس است. برای شروع، باید نرم افزار را دانلود کرده و روی یک حساب میزبانی وب ( هاست )  نصب کنید. در قسمتهشت قسمت بعدی آن را به تفصیل توضیح خواهیم داد.

برای طراحی سایت خود، می توانید تعداد زیادی از اجزای طراحی به نام «موضوعات» را پیدا کنید. بیش از 7500 تم فقط در مخزن رسمی قالب WordPress.org و هزاران تم دیگر در سایت های  ثالث وجود دارد .

 

wordpressthemesofficialrepository
Official Themes Directory

انتخاب یک موضوع مناسب، ظاهر کلی سایت شما را مشخص می کند و نشان می دهد که چه نوع وب سایتی مد نظر شماست . از آنجایی که هزاران تم قالب وجود دارد، شما آزادی انتخاب بهترین تم را از بین هزاران قالب زیبا خواهید داشت.

علاوه بر این، وردپرس مجموعه عظیمی از برنامه‌های افزودنی به نام «افزونه‌ها» را ارائه می‌کند تا به شما کمک کند ویژگی‌ها و عملکردهای سایت خود را گسترش دهید. بیش از 55000 افزونه تنها در فهرست رسمی افزونه ها وجود دارد.

 

wordpresspluginsofficialrepository
Official Plugins Directory

 

پلاگین ها افزونه های اساسی هستند که برای افزودن ویژگی های جدید و گسترش ویژگی های فعلی یک وب سایت استفاده می شوند. با هزاران پلاگین آماده برای استفاده، می توانید به راحتی تقریباً هر ویژگی را که می خواهید به سایت خود اضافه کنید.

و از همه مهمتر، می توانید تعداد زیادی آموزش و راهنماهای کاربرپسند را به صورت رایگان در دنیای وب بیابید. با استفاده از چنین راهنماهایی می توانید به راحتی وردپرس را یاد بگیرید و یک سایت کاملا کاربردی برای خود بسازید.

 

2. آیا وردپرس واقعا رایگان است؟ و چرا؟

 

iswordpressfree
? Is WordPress Free

 

اصطلاح “منبع باز” به این معنی است که کد منبع یک نرم افزار برای مطالعه، اصلاح و به اشتراک گذاری در دسترس عموم است. از این رو پلتفرم وردپرس نیز برای استفاده، اصلاح و همچنین توزیع نسخه اصلاح شده به صورت رایگان در دسترس است.

به عنوان یک پروژه منبع باز رایگان، وردپرس متعلق به یک جامعه جهانی از کاربران، داوطلبان و مشارکت کنندگان میباشد . این بدان معناست که متعلق به هیچ فرد یا شرکتی نیست.

جامعه وردپرس به ساختن پلتفرم بهتر، قوی تر، ایمن تر و قدرتمندتر کمک می کند. به دنبال ارائه به‌روزرسانی‌ها، افزودن قابلیت‌ها، مدیریت تم‌ها و افزونه‌ها و بهبود کلی نرم‌افزار است.

و همه افراد جامعه به صورت داوطلبانه و رایگان کار می کنند. هم افراد و هم شرکت ها با ارائه کار رایگان در تیم های مختلف مشارکت می کنند. عمدتاً 18 تیم مختلف وجود دارند که بر جنبه های خاص پروژه مانند هسته، طراحی، پشتیبانی، تم ها، پلاگین ها و غیره تمرکز می کنند.

 

differentwordpresscontributionteams
Different Teams for Contributing the WP project

 

علاوه بر این، تعداد زیادی مشارکت کننده وجود دارد که با ارائه مضامین و افزونه های رایگان در این پلتفرم مشارکت می کنند. با هزاران نفر که کار رایگان ارائه می دهند، ما یک پلت فرم قدرتمند، تم ها، افزونه ها و همه منابع دیگر را رایگان دریافت می کنیم.

برای جمع بندی، نرم افزار وردپرس واقعا رایگان است. همچنین تم ها، پلاگین ها، پشتیبانی انجمن و سایر منابع را به صورت رایگان دریافت می کنید. اما هزینه هایی وجود دارد که باید هنگام ساخت یک وب سایت با وردپرس متحمل شوید. این عمدتاً برای خرید میزبانی وب و نام دامنه است، در بخش هفتم در زیر بهتر توضیح خواهیم داد.

 

3. وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا (CMS) برنامه ای است که به کاربران کمک می کند تا محتوا را در وب ایجاد و مدیریت کنند و یک رابط کاربری آسان برای بازدیدکنندگان فراهم می کند.

زمانی که وردپرس معرفی شد، به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی ظاهر شد و هنوز به عنوان بهترین برای ایجاد وبلاگ شناخته می شود. با این حال، پلت فرم وردپرس اکنون قادر به مدیریت سایر سایت های غیر وبلاگی نیز هست. بنابراین، به عنوان یک CMS سازمانی در نظر گرفته می شود.

 

wordpressdashboard
WordPress Dashboard

 

در اینجا برخی از ویژگی های منحصر به فردی که وردپرس را به یک CMS محبوب تبدیل می کند آورده شده است :

  1. مدیریت آسان: داشبورد وردپرس ابزار مدیریت اصلی سایت شما است. جایی است که می‌توانید طراحی کلی، قابلیت‌ها، محتوا و غیره سایت خود را مدیریت کنید. ظاهری منظم و ساده دارد و گزینه‌های واقعاً آسانی برای مدیریت همه چیز و افزودن محتوا ارائه می‌دهد.
  2. سهولت در انتشار محتوا: یک ویرایشگر مبتدی برای ایجاد پست، قالب بندی پست ها، درج تصاویر و غیره را فراهم می کند. همچنین، می‌توانید از ویژگی‌های دیگری مانند زمان‌بندی محتوا، تنظیم نمایان شدن پست، اضافه کردن دسته‌ها، اضافه کردن برچسب‌ها، فهرست محتوا و غیره استفاده کنید.
  3. در دسترس بودن سئو: بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) تکنیکی برای بهینه سازی سایت شما برای رتبه بندی بهتر در نتایج موتورهای جستجو است. پلتفرم وردپرس دارای بسیاری از ویژگی‌های داخلی سئو است که به شما امکان می‌دهد URLهای سئوی مناسب ایجاد کنید، توضیحات متا را اضافه کنید، از تگ‌های جایگزین تصویر و غیره استفاده کنید.
  4. تجزیه و تحلیل: تجزیه و تحلیل وب سایت به شما امکان می دهد دقیقاً بدانید چند نفر به سایت شما می آیند و چگونه با سایت شما تعامل دارند. وردپرس به شما امکان می دهد با بهترین ابزار تجزیه و تحلیل گوگل آنالیتیکس ادغام شوید و بازدیدکنندگان سایت و فعالیت آنها را در سایت خود بررسی کنید .
  5. امنیت: وردپرس بهترین شیوه های امنیتی را برای اطمینان از ایمنی همه سایت ها با استفاده از نرم افزار اتخاذ می کند. به روز رسانی های مکرر را برای رفع آسیب پذیری ها ارائه می دهد. همچنین، تم ها و افزونه ها را مرتب به روز رسانی می کنند. علاوه بر این، می توانید تعداد زیادی افزونه امنیتی رایگان و پولی را دریافت کنید.

 

4. تاریخچه وردپرس

امروزه وردپرس قدرتمندترین ابزار ایجاد وب‌سایت است که با تأمین یک سوم وب‌سایت‌ها بر وب مسلط است. اما، همیشه اینطور نبود.

در سال 2001، یک پلتفرم وبلاگ نویسی منبع باز به نام B2/cafelog وجود داشت که توسط Michel Valdrighi تأسیس شد. از زمان های اولیه، مردم B2/cafelog را به دلیل ویژگی های منحصر به فرد آن مانند افزودن محتوای پویا از پایگاه داده تحسین می کردند.

اما بنا به دلایلی، بنیانگذار نمی‌توانست از برنامه B2 پشتیبانی کند و مجبور شد در دسامبر 2002 این پلتفرم را به طور کامل کنار بگذارد.

در میان آنها یک وبلاگ نویس و برنامه نویس 19 ساله Matt Mullenweg بود. او تصمیم گرفت یک نسخه جایگزین با استفاده از کد منبع B2/cafelog ایجاد کند. در 1 آوریل 2003، او با کمک دوستش Mike Little، شاخه ای از همین برنامه را ارائه کرد.

Christine Tremoulet، یکی دیگر از دوستان مت، نام “وردپرس” را پیشنهاد کرد که به نظر می رسید مورد توافق مت قرار گرفت.

در 27 می 2003، مت اولین نسخه رسمی وردپرس را به عنوان نرم افزار منبع باز منتشر کرد.

 

wordpressnowavailable
WordPress Now Available News Screenshot

 

و در ژانویه 2004، وردپرس 1.0 را با برخی ویژگی های اضافی منتشر کرد. اگر می خواهید بدانید که چگونه نرم افزار در طول زمان تکامل یافته است، می توانید تمام نسخه های وردپرس را بررسی کنید.

و بعداً در همان سال، افزونه هایی معرفی شدند که قابلیت هایی را به وب سایت ها اضافه می کردند. علاوه بر این، برنامه نویسان دیگر به تنهایی شروع به ساخت پلاگین هایی کردند که قدرت وردپرس را حتی بیشتر افزایش داد.

از آن زمان، وردپرس علائه بر محبوبیت بر دنیای وب سایت ها تسلط پیدا کرده است.

 

5. وردپرس برای چه مواردی استفاده می شود؟

در یک جمله ساده میتوان از وردپرس برای ساخت وب سایت استفاده شود. اما اکثر مردم این توهم را دارند که این فقط یک پلت فرم وبلاگ نویسی است. در گذشته درست بود. با این حال، در طول سال ها با نسخه های جدیدتر و قابلیت های بی حد و حصر به طور مداوم در حال تغییر بوده است.

اینکه نرم افزار وردپرس چقدر قدرتمند شده است، تکان دهنده است که اکنون می تواند هر نوع وب سایتی را که تصور کنید بسازد. با توجه به این واقعیت، امروزه به عنوان قدرتمندترین سازنده وب سایت در نظر گرفته می شود.

در اینجا چند نوع وب سایت محبوب را به شما معرفی میکنیم که  توسط پلتفرم وردپرس ایجاد شده :

1. سایت وبلاگ

وردپرس در ابتدا برای وبلاگ ها توسعه داده شد. بنابراین، داشبورد آن دارای تمام ساختار و عملکردهای داخلی برای ایجاد و مدیریت آسان پست های وبلاگ است. با این حال، شما همچنین می توانید از تم های سفارشی و افزونه های اضافی برای شکل دادن به سایت وبلاگ خود استفاده کنید.

 

starwarsblogsitexample
Star Wars Blog

به عنوان مثال وبلاگ رسمی جنگ ستارگان.

2.فروشگاه تجارت الکترونیک

شما می توانید با استفاده از پلتفرم وردپرس یک فروشگاه تجارت الکترونیک کامل راه اندازی کنید. وردپرس  افزونه‌ هایی را برای مدیریت فروش، بازاریابی، درگاه‌های پرداخت، روش‌های ارسال و غیره در اختیار شما قرار می‌دهد. WooCommerce یک افزونه رایگان پرکاربرد است که برای نگهداری کلی فروشگاه آنلاین استفاده می‌شود و از هر پلتفرم دیگری محبوب تر است.

 

VicfritheCommereceexample
Vic Frith

به عنوان مثال Vic Firth، یک فروشگاه آنلاین سازهای کوبه ای.

3. وب سایت کسب و کار

وردپرس بدون توجه به اندازه کسب و کار شما برای ساخت یک وب سایت تجاری مناسب است. شما می توانید از تم های بسیار قابل تنظیم و افزونه های بازاریابی و تجزیه و تحلیل مفید برای ایجاد استراتژی و تقویت کسب و کار خود استفاده کنید.

 

waltdisney
Walt Disney

به عنوان مثال شرکت  The Walt Disney Company، صنعت سرگرمی.

4.نمونه کار آنلاین

وردپرس به شما اجازه می دهد تا یک نمونه کار زیبا برای نمایش آثار، مهارت ها و دستاوردهای خود ایجاد کنید. با استفاده از این برنامه می توانید تم های شگفت انگیزی را با اسلایدرها و گالری های عکس دریافت کنید تا به وب سایت خود یک مزیت عالی ببخشید.

 

Mitchstarportfolioexample
Mitchell Starc Portfolio

 

به عنوان مثال نمونه کارها از  Mitchell Starc، کریکت باز استرالیایی معروف.

اما این همه ماجرا نیست! شما می توانید تقریباً هر نوع وب سایتی را با استفاده از وردپرس ایجاد کنید. اگر در مورد هر نوع سایت دیگری کنجکاو هستید، آن را با استفاده از کادر جستجوی ما در بالا جستجو کنید.

 

6. مزایای استفاده از وردپرس

در اینجا برخی از مزایای استفاده از وردپرس برای ساخت وب سایت شما آورده شده است. بیایید آنها را بررسی کنیم:

1.نرم افزار متن باز ( Open Source ) :

همانطور که می دانیم، وردپرس یک پلتفرم منبع باز است. این بدان معنی است که شما می توانید به صورت رایگان از نرم افزار استفاده کنید و همچنین از آزادی مطالعه، تغییر و توزیع مجدد کد، بدون نیاز به پرداخت هزینه لذت ببرید.

2.آسان برای استفاده :

وردپرس فرآیند توسعه وب سایت را آسان تر می کند. وردپرس یک داشبورد مدیریت کاربر پسند برای افزودن و مدیریت صفحات، رسانه ها، پست ها، تم ها و افزونه ها را برای شما به راحتی فراهم می کند. بنابراین، شما می توانید یک سایت وردپرس کاملاً کارآمد را بدون یادگیری هیچ گونه مهارت کدنویسی راه اندازی کنید.

3.تم های واکنش گرا (Responsive ) :

با افزایش استفاده از دستگاه های تلفن همراه، داشتن یک وب سایت واکنش گرا بسیار مهم شده است. وردپرس به عنوان یک پلتفرم پیشرو برای ایجاد وب سایت، مضامین کاملاً ریسپانسیو را ارائه می دهد تا یک سایت وردپرس در هر دستگاهی عالی به نظر برسد.

4.گستردگی پلاگین ها :

می‌توانید از افزونه‌های وردپرس برای افزایش ظرفیت‌ها و قدرت بخشیدن به وب‌سایت خود استفاده کنید. بیش از 56000 افزونه در دایرکتوری رسمی افزونه ها و تعداد بیشتری افزونه در سایر فروشگاه های افزونه   نیز وجود دارد.

5.سئو Friendly :

SEO یعنی بهینه سازی موتورهای جستجو برای بهبود سایت شما برای دیده شدن بهتر در نتایج جستجو است. پلتفرم وردپرس ویژگی های داخلی SEO مانند URL های ساده، متن جایگزین تصویر و غیره را ارائه می دهد. همچنین، می توانید افزونه های خارجی را پیدا کنید به طور مثال all in one seo .

6.منابع رایگان برای یادگیری وردپرس

شما می توانید وردپرس را به راحتی از هزاران مطالب آموزشی رایگان که به صورت آنلاین موجود است یاد بگیرید. شما می توانید هزاران وبلاگ را با راهنماهای وردپرس، کانال های YouTube با آموزش، کلاس های آنلاین و همچنین پادکست ها پیدا کنید. مهمتر از همه، شما می توانید بیشتر این منابع را به صورت رایگان دریافت کنید.

زیگماکد، وب‌سایتی که در حال حاضر در آن هستید، خود منبع بزرگی است که هدف آن کمک به مبتدیان برای درک وردپرس است. اگر در رابطه با پلتفرم کمکی می‌خواهید، می‌توانید همیشه از سایت zigmacode  دیدن کنید و با تایپ درخواست خود در وبلاگ ما جستجو کنید یا از طریق صفحه تماس با ما اقدام به ارسال پیام کنید .

 

7. محدودیت های وردپرس

علیرغم اینکه بهترین پلتفرم است، اما وردپرس دارای معایبی است. در اینجا لیستی از برخی از محدودیت های آن آورده شده است.

1.به روز رسانی های مکرر :

نصب به روز رسانی برای امنیت و سایر پیشرفت ها خوب است. اما، به‌روزرسانی‌ها اغلب باگ‌ها و خطاهای کوچکی را به همراه دارند. این باعث می شود وب سایت شما با مشکل مواجه شود و از عملکرد خوب برخی از ویژگی ها جلوگیری می کند. اگر چنین موردی رخ داد، ممکن است بخواهید به نسخه قبلی برگردید.

2.آسیب پذیری ها :

وردپرسبه خودی  خود ناامن نیست. با این حال، کسی می‌تواند کدهای مخرب را به افزونه‌های سایت شما متصل کند، زیرا استفاده و توزیع آن‌ها رایگان است. اگر ندانسته آن تم ها و پلاگین های مخرب را نصب کنید، مستعد هک هستید. بنابراین باید با دقت تم ها و افزونه های ایمن را انتخاب کنید.

3.منحنی یادگیری :

وردپرس یک پلتفرم واقعا ساده و مبتدی پسند است. با این حال، اگر برای اولین بار وردپرس را راه اندازی می کنید، مقداری منحنی یادگیری وجود دارد. این به این دلیل است که شما باید یک شرکت میزبان پیدا کنید، یک طرح میزبانی بخرید، یک دامنه بخرید و نرم افزار را نصب کنید.

اما با یک آموزش خوب، می توانید به سرعت این کار را انجام دهید. و ارزش وقت گذاشتن را دارد زیرا می توانید با وردپرس سایت های واقعا قدرتمندی بسازید.

 

8. چگونه وردپرس شروع کنیم؟

اکنون که با جنبه های کلی پلتفرم وردپرس آشنا شدید، ممکن است بخواهید با آن شروع به کار کنید.

برای راه اندازی یک سایت وردپرس کاملاً کاربردی، فقط به 3 چیز نیاز دارید: نام دامنه، میزبانی وب و نرم افزار وردپرس. وقتی این 3 با هم کار کنند، سایت وردپرس شما با موفقیت اجرا می شود.

 1.نام دامنه (Domain Name)

نام دامنه، نام و آدرس رسمی وب سایت شما در اینترنت است. به عنوان مثال، google.com نام دامنه موتور جستجوی محبوب گوگل است. به طور مشابه، www.zigmacode.com نام دامنه سایت ما است.

 

zigmacode domain pictures
Domain Name Example (www.zigmacode.com)

 

به عبارت دیگر، نام دامنه چیزی است که برای بازدید از یک وب سایت در مرورگر وب خود تایپ می کنید. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای کامل ما در مورد اینکه نام دامنه چیست را ببینید.

شما فقط می توانید یک نام دامنه مناسب انتخاب کنید و آن را با ثبت کننده های دامنه مانند نت افراز و ایرنیک برای دامنه های .ir  ثبت کنید. این شرکت ها به شما اجازه می دهند در دسترس بودن، قیمت و خرید نام دامنه را بررسی کنید.

2. هاستینگ (Hosting) :

هاست که به آن میزبانی وب نیز گفته می شود، مکانی است که فایل های وب سایت شما به صورت فیزیکی در آن قرار دارند. شما باید یک سرویس میزبانی مناسب با فضای حافظه و پردازنده مناسب خریداری کنید.

ارائه دهندگان خدمات میزبانی مختلف در بازار خدمات میزبانی عالی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، نت افراز، که خدمات میزبانی را به قیمت 133000 تومان برای 3 ماه به شما ارائه می دهد.

 

net afraz pannel

 

3.پلتفرم وردپرس :

نرم افزار وردپرس به صورت رایگان از وب سایت رسمی یعنی WordPress.org قابل دانلود است. پس از دانلود، فقط باید آن را روی میزبان وب خود نصب کنید. ممکن است فنی به نظر برسد اما بسیار آسان است و هر کسی که مهارت فنی کمی داشته باشد یا اصلاً مهارت نداشته باشد می تواند آن را به خوبی انجام دهد.

علاوه بر این، امروزه اکثر شرکت های هاستینگ نصب با یک کلیک را ارائه می دهند که نصب نرم افزار وردپرس را حتی ساده تر کرده است.

بعد از اینکه نرم افزار را به درستی نصب کردید، می توانید یک موضوع را انتخاب کنید و سپس شروع به سفارشی سازی تم و اضافه کردن محتوا کنید. سفارشی سازی آسان است و می توانید آن را به تنهایی امتحان کنید.

اگر تازه کار هستید و در مورد تمام این مراحل سردرگم هستید، دیگر نیازی به نگرانی نیست. ما یک راهنمای کامل در مورد نحوه ساخت یک وب سایت با وردپرس گام به گام داریم.

 

9. تفاوت بین WordPress.org در مقابل WordPress.com

هنگام شروع کار، ممکن است به دو وب سایت وردپرسی برخورد کنید. WordPress.org و WordPress.com. و ممکن است پس از دیدن آنها گیج شوید. در اینجا به طور مختصر تفاوت بین این 2 سایت را توضیح خواهیم داد.

 

WordPress.com Website
WordPress.com Website
WordPress.org Website
WordPress.org Website

 

 

در واقع WordPress.com و WordPress.org دو روش مختلف استفاده از نرم افزار وردپرس هستند. هر دو به شما اجازه می دهند با استفاده از یک نرم افزار سایت بسازید، اما روند ساخت سایت هر کدام متفاوت است. به عبارت دیگر، نحوه عملکرد آنها متفاوت است.

در مرحله اول، WordPress.org (به طور کلی وردپرس نامیده می شود) یک پلت فرم منبع باز و CMS است که توسط یک بنیاد غیرانتفاعی وردپرس ارائه می شود. در حالی که WordPress.com یک پلت فرم تجاری سایت سازی است که متعلق به Automattic است.

ثانیا، WP.org یک پلتفرم خود میزبانی است، یعنی شما باید خودتان یک نام دامنه و میزبانی وب سایت خود دریافت کنید. در مقابل، WP.com یک برنامه کاملاً میزبانی شده است که نام دامنه و میزبانی را برای شما مدیریت می کند.

ثالثاً، با WP.org، شما مالکیت سایت خود را خواهید داشت و می توانید تنظیمات را همانطور که می خواهید تنظیم کنید. با این حال، شما همچنین باید پشتیبان‌گیری و الزامات امنیتی را مدیریت کنید، وب‌سایت را خودتان نصب و راه‌اندازی کنید. همچنین، برای پشتیبانی باید به انجمن‌ها توسعه وابسته باشید.

از طرف دیگر، شما می توانید بدون نیاز به گذراندن مراحل نصب طولانی، یک وب سایت با WP.com تنها با ورود به سیستم داشته باشید. همچنین، این شرکت تمام جنبه های وب سایت شما را مدیریت می کند و پشتیبانی خوبی از مشتری را ارائه می دهد، اما شما مالکیت وب سایت خود را نخواهید داشت.

برای آشنایی بیشتر، می توانید مقاله مقایسه ما را در WordPress.com در مقابل WordPress.org بخوانید.

 

10. فرصت های شغلی با وردپرس

وردپرس که به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی ساده شروع شد، اکنون پایه و اساس بیش از 35 درصد از وب سایت ها بوده است. این مسیری را برای بسیاری از افراد با فرصت های شغلی ایجاد کرده است.

اگر به برخی از برنامه های کامپیوتری مانند HTML، CSS و PHP تسلط خوبی دارید، فرصت های بسیار بیشتری در توسعه وردپرس دارید. شما می توانید یک توسعه دهنده و طراح وردپرس عالی باشید و بتوانید تم ها و افزونه ها را توسعه دهید.

با این حال، افرادی که هیچ پیشینه فنی ندارند نیز می توانند در بازار ورپرس بدون مدرک دانشگاهی یا مدرک آموزشی به دنبال شغلی باشند. می توانید به سرعت کار با پلتفرم را یاد بگیرید و با وبلاگ نویسی و بازاریابی آنلاین کسب درآمد کنید. شما فقط باید پتانسیل ایجاد محتوای عالی را داشته باشید.

 

نتیجه گیری :

امیدواریم اکنون با چگونگی وردپرس و کاربرد آن آشنا شده باشید. و اگر قبلاً با آن سایت ساخته اید، لطفاً تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

اگر در رابطه با نرم افزار ابهامی دارید، در بخش نظرات، به ما اطلاع دهید.

 

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال تلگرام زیگماکد برای آموزش های وردپرس عضو شوید. شما همچنین می توانید ما را در توییتر و اینستاگرام با شناسه zigmacode@ پیدا کنید.

مشاوره و درخواست همکاری
ما با افتخار به شما کمک خواهیم کرد تا یک حضور قدرتمند و حرفه ای در دنیای دیجیتال داشته باشید. با ما تماس بگیرید و تیمی از متخصصان ما به شما خدمات با کیفیت ارائه خواهند کرد.
تلفن تماس :
322 2970 937 98+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست مشاوره رایگان

جهت ترسیع در پاسخگویی لطفا موارد زیر را با دقت انتخاب کنید

اطلاعات تماس
لطفا یکی از گزینه هارا انتخاب کنید
نوع خدمات مورد نیاز را مشخص کنید