322 2970 937 98+

خدمات پشتیبانی 24 / 7

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی و افزایش فروش | 0 تا 100

آنچه در این مطلب میخوانید ...

آیا می خواهید برای کسب و کار خود بازاریابی شبکه های اجتماعی انجام دهید؟ اگر بله😎 پس شما خوش شانس هستید که در جای مناسب قرار دارید !

در عصر دیجیتال امروزی، رسانه های اجتماعی به ابزاری ضروری برای کسب و کارهای کوچک تبدیل شده اند. با درگیر شدن کاربران بی‌شمار در پلتفرم‌های مختلف، فرصت‌های بی‌نظیری را برای صاحبان کسب و کار فراهم می‌کنند.

بنابراین، می توانید دامنه دسترسی خود را گسترش دهید، با مخاطبان خود تعامل کنید و موجب رشد و افزایش فروش کسب و کار خود شوید .

با این حال، پیمایش در دنیای بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند دلهره آور باشد، به خصوص برای مشاغل کوچک با منابع و تخصص محدود. اما، دیگر نگران نباشید!👌

در این مقاله، ما تمام جنبه‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها را بررسی می‌کنیم. بنابراین، می توانید از قدرت رسانه های اجتماعی برای دستیابی به اهداف تجاری خود استفاده کنید.

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

قبل از شروع، بیایید درک کنیم که در واقع بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست.

بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده استراتژیک از پلتفرم های مرتبط برای تبلیغ محصولات، خدمات یا برندها و تعامل با مخاطبان هدف است.

این موضوع شامل ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای متناسب در پلتفرم با مخاطبان است تا تعامل با کاربر، که در نهایت آگاهی از برند شما ، رشد کسب و کارتان را افزایش میدهد.

 

Overview of Social Media Marketing
Overview of Social Media Marketing

به عبارت دیگر، شامل کسب‌وکارهایی می‌شود که از سایت‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر (X) ، لینکدین و غیره برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات خود استفاده می‌کنند.

این مورد مانند کسب و کارهایی است که با دوستان خود به صورت آنلاین صحبت می کنند اما با یک هدف – به اشتراک گذاشتن چیزهای جالب در مورد آنچه ارائه می دهند و جلب توجه مردم.

به موجب آن، کسب‌وکارها تصاویر، ویدیوها و پیام‌هایی را در رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌کنند تا مردم را نسبت به آنچه که دارند کنجکاو کنند. آنها همچنین مستقیماً با مشتریان صحبت می کنند، به سؤالات آنها پاسخ می دهند و به نظرات آنها در مورد آنچه ارائه می دهند گوش می دهند.

با انجام این کار، کسب و کارها می توانند شهرت خوبی به صورت آنلاین ایجاد کنند و افراد بیشتری را به آنچه می فروشند علاقه مند کنند. همه چیز در مورد دوستانه بودن، به اشتراک گذاشتن چیزهای هیجان انگیز و ارتباط با مشتریان است.

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی چرا برای مشاغل مهم است؟

اکنون که می دانید بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست،اما موضوع مهم این است ! چرا شبکه های اجتماعی برای مشاغل اهمیت دارند؟

خب جواب : به شما کمک می کند با افراد بیشتری صحبت کنید، خدمات خود را نشان دهید و بفهمید مشتریان چه چیزی را بیشتر دوست دارند.

بیاید به چند دلیل مهم برای اهیمت موضوع بپردازیم :

 

Importance of Social Media Marketing for Business
Importance of Social Media Marketing for Business

 

⬅ ارتباط مستقیم (Direct Communication): یک خط ارتباط مستقیم با مشتریان بالقوه فراهم می کند و به شما امکان می دهد در لحظه با آنها وارد گفتگو شوید.

⬅ نمایش محصولات/خدمات (Showcase Products/Services): می توانید از شبکه های اجتماعی برای نمایش محصولات یا خدمات خود از طریق تصاویر، ویدئوها و پست ها استفاده کنید.

ایجاد آگاهی از نام تجاری (Build Brand Awareness): پست کردن مطالب به صورت منظم در شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند تا شناخت از برندتان را افزایش دهید و در صنعت مرتبط با کسب و کار خود حضور پیدا کنید.

بازاریابی مقرون‌به‌صرفه (Cost-Effective Marketing): پلت‌فرم‌های شبکه های اجتماعی اغلب گزینه‌های بازاریابی رایگان یا کم‌هزینه را ارائه می‌کنند و با بودجه‌های محدود قابل دسترسی هستند.

رقابت با شرکت های بزرگتر(Compete with Larger Companies): زمین بازی را هموار می کند و به شما امکان می دهد با دستیابی به همه  مخاطبان هدف با رقبای بزرگتر رقابت کنید.

⬅ ترافیک را به وب سایت یا فروشگاه هدایت کنید(Drive Traffic to Website or Store): از طریق رسانه های اجتماعی، می توانید ترافیک را به وب سایت یا فروشگاه فیزیکی یک کسب و کار هدایت کنید و در نهایت منجر به فروش بیشتر شوید.

به دست آوردن بینش مشتری(Gain Customer Insights): با نظارت بر فعالیت رسانه های اجتماعی، می توانید بینش های ارزشمندی در مورد ترجیحات، روندها، و رفتارهای مشتری به دست بیاورید.

بدون شک، رسانه های اجتماعی مانند یک ابرقدرت برای مشاغل محسوب میشوند – رسانه های اجتماعی به شما کمک می کنند بزرگتر و بهتر شوید! بنابراین، اگر کسب‌وکاری دارید، استفاده از رسانه‌های اجتماعی را فراموش نکنید تا فروش را برای خود جذاب‌تر کنید.

با گفتن این موضوع، بیایید به یادگیری نحوه انجام بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مشاغل بپردازیم.

 

چگونه بازاریابی شبکه های اجتماعی را برای مشاغل انجام دهیم؟

ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی به معنای برنامه ریزی نحوه استفاده از پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر ، تلگرام و غیره برای دستیابی به اهداف تجاری خود میباشد. این مضوع مانند ایجاد یک نقشه راه برای سفر آنلاین برندتان محسوب میشود.

در این راهنما، مراحل ایجاد یک استراتژی مستحکم برای کسب و کار شما را شرح می دهیم. و ما به شما مرحله به مرحله نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از رسانه های اجتماعی، کسب و کار خود را تقویت کنید.

 

مرحله 1: درک مخاطب

اولین قدم بازاریابی رسانه های اجتماعی این است که مخاطب خود را درک کنید. این بدان معناست که بدانید مشتریان ایده آل شما چه کسانی هستند، چه می خواهند و چگونه در رسانه های اجتماعی رفتار می کنند. بنابراین، می توانید محتوایی را ایجاد کنید و به اشتراک بگذارید که با آنها همگام شود و به اهداف بازاریابی خود برسید.

برای درک مخاطبان خود می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید، مانند:

درک شخصیت خریدار

شخصیت‌ خریدار، نمایش‌های تخیلی مشتریان ایده‌آل شما، بر اساس جمعیت‌شناسی، علایق، نقاط عطف، اهداف و انگیزه‌های آن‌ها هستند.

 

Research Your Buyers
Research Your Buyers

شما می توانید با تحقیق در مورد مشتریان فعلی خود، با استفاده از ابزارهای تحلیلی، یا انجام مصاحبه یا نظرسنجی، پرسونای خریدار ایجاد کنید.

استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل

ابزارهای تجزیه و تحلیل می‌توانند به شما کمک کنند رفتار مخاطبان خود را در رسانه‌های اجتماعی ردیابی و اندازه‌گیری کنید، مانند تعامل، دسترسی، برداشت‌ها، کلیک‌ها، تبدیل‌ها و موارد دیگر.

 

Facebook Audience Insights
Facebook Audience Insights

می‌توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل ارائه شده توسط خود پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، مانند Facebook Insights، Twitter Analytics یا ابزارهای شخص ثالث استفاده کنید.

انجام نظرسنجی ها

نظرسنجی ها می توانند به شما کمک کنند مستقیماً بازخورد مخاطبان خود را جمع آوری کنید و درباره ترجیحات، نظرات، نیازها و چالش های آنها بیشتر بدانید.

 

Conducting Survey
Conducting Survey

می توانید از افزونه ها و ابزارهای نظرسنجی آنلاین مانند SurveyMaker، Typeform یا ایجاد نظرسنجی یا آزمون در پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

نظارت بر مکالمات اجتماعی

مکالمات اجتماعی، نظرات، ذکرها، نقدها، هشتگ ها یا پیام هایی هستند که مخاطبان شما در رسانه های اجتماعی ارسال می کنند. به ویژه در مورد برند، صنعت یا رقبای شما.

 

Insight into Mention Platform
Insight into Mention Platform

 

می‌توانید از ابزارهایی مانند Mention یا Brandwatch استفاده کنید یا به صورت دستی کلمات کلیدی مرتبط را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی جستجو کنید. نظارت بر مکالمات اجتماعی می تواند به شما در درک احساسات، سؤالات، شکایات یا تمجیدهای مخاطبانتان کمک کند.

یادگیری از رقبای خود

رقبای شما سایر مشاغلی هستند که محصولات یا خدمات مشابهی را به بازار هدف شما ارائه می دهند. یادگیری از رقبای خود می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی برای مخاطبان شما در شبکه های اجتماعی مفید است و چه چیزی مفید نیست.

 

Semrush Tool
Semrush Tool

می توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا مانند Semrush و BuzzSumo استفاده کنید یا حساب های شبکه های اجتماعی رقبای خود را دنبال کنید. و به محتوا، تعامل و بازخورد آنها توجه کنید.

با درک بهتر مخاطبان خود، می توانید استراتژی بازاریابی شبکه اجتماعی موثرتری ایجاد کنید که نیازها و انتظارات آنها را برآورده کند. با انجام این کار، اجازه دهید به مرحله بعدی برویم.

 

مرحله 2: بودجه خود را تنظیم کنید

مرحله دوم بازاریابی شبکه های اجتماعی، تعیین بودجه است. بودجه شما مقدار پولی است که می خواهید و می توانید برای فعالیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود خرج کنید. مانند ایجاد محتوا، ابزارها، تبلیغات یا مشارکت.

 

Set Your Budget
Set Your Budget

 

برای تنظیم بودجه خود می توانید دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

اهداف را تعریف کنید: نتایج مشخص و قابل اندازه‌گیری را که قصد دارید با بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به دست آورید، به وضوح بیان کنید. مانند افزایش فالوور، ترافیک، سرنخ یا فروش. این اهداف تخصیص بودجه شما را تعیین می کند.

شناسایی مخاطب: جمعیت شناسی، علایق و ترجیحات مشتریان ایده آل خود را تعیین کنید. بنابراین، می توانید مؤثرترین پلتفرم ها و استراتژی های رسانه های اجتماعی را برای دستیابی به آنها انتخاب کنید.

ابزارها را پیدا کنید: ابزارهایی را که به برنامه ریزی، ایجاد، مدیریت و اندازه گیری تلاش های شبکه های اجتماعی کمک می کنند، تحقیق و مقایسه کنید. ابزارهایی را برای برنامه ریزی، تجزیه و تحلیل و غیره در نظر بگیرید که با نیازها و بودجه شما همخوانی دارند.

رسانه های اجتماعی را تقویت کنید: بودجه را به صورت استراتژیک برای تبلیغات، پست های حمایت شده یا بازاریابی تأثیرگذار اختصاص دهید تا دسترسی و تعامل را افزایش دهید.

تجزیه و تحلیل: عملکرد و ROI (بازده سرمایه گذاری) بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را با استفاده از ابزارهای تحلیلی یا گزارش ها ردیابی و اندازه گیری کنید. و بودجه خود را بر این اساس برای نتایج بهتر تنظیم کنید.

👌با تنظیم عاقلانه بودجه خود، می توانید بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را بهینه کنید و بیشترین سود را از آن ببرید.

 

مرحله 3: انتخاب بسترهای مناسب رسانه های اجتماعی

مرحله سوم بازاریابی رسانه های اجتماعی این است که پلتفرم های شبکه های اجتماعی مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کنید.

پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی مکان‌های آنلاینی هستند که می‌توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و با آنها تعامل کنید، محتوای خود را به اشتراک بگذارید و برند خود را تبلیغ کنید.

 

Choosing the Right Social Media Platform
Choosing the Right Social Media Platform

برای انتخاب پلتفرم های رسانه اجتماعی مناسب برای کسب و کار خود، می توانید از راهنماهای زیر پیروی کنید:

ماهیت کسب و کار خود را در نظر بگیرید

در مرحله بعد، باید در نظر بگیرید که آیا کسب و کار شما B2B (Business-to-Business) است یا B2C (Business-to-Consumer). و چه نوع محصولات یا خدماتی را ارائه می دهید.

پلتفرم های مختلف نقاط قوت و اهداف متفاوتی دارند و برخی ممکن است برای کسب و کار شما مناسب تر از بقیه باشند.

به عنوان مثال، لینکدین یک پلتفرم عالی برای مشاغل B2B است، در حالی که اینستاگرام یک پلت فرم عالی برای کسب و کارهای بصری و خلاق است.

 

How to Pick the Right Social Media Platform
How to Pick the Right Social Media Platform

دو یا سه پلتفرم را انتخاب کنید و آنها را به خوبی یادبگیرید

لازم نیست در هر پلتفرم رسانه اجتماعی حضور داشته باشید. بهتر است روی دو یا سه پلتفرم تمرکز کنید که با اهداف و مخاطبان شما مطابقت دارند و آنها را به خوبی بشناسید.

این موضوع به شما کمک می کند در زمان، پول و منابع صرفه جویی کنید و از درگیر شدن بیش از حد خود با شبکه های اجتماعی جلوگیری کنید.

رقبای خود را آنالیز کنید

شما همچنین می توانید از رقبای خود یاد بگیرید و ببینید از کدام پلتفرم ها استفاده می کنند و چگونه بر روی آنها رفتار می کنند.

می توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا استفاده کنید یا حساب های آنها را دنبال کنید. برای دیدن نوع محتوا و تعداد دفعات ارسال آنها، میزان مشارکت آنها و بازخوردهایی که دریافت می کنند. این می تواند به شما کمک کند تا بهترین شیوه ها و شکاف ها را در صنعت خود شناسایی کنید.

با انتخاب پلتفرم های رسانه های اجتماعی مناسب برای کسب و کار خود، می توانید دسترسی و تاثیر خود را بر شبکه های اجتماعی به حداکثر برسانید.

 

مرحله 4: تعریف برند و ایجاد محتوای جذاب

مرحله چهارم بازاریابی رسانه های اجتماعی این است که  برند خود را تعریف کنید و محتوای جذاب ایجاد کنید.

برند شما بیانگر شخصیت و لحنی است که برای ارتباط با مخاطبان خود در رسانه های اجتماعی استفاده می کنید. در همین حال، محتوای شما مطالبی است که برای جذب، اطلاع رسانی و سرگرمی مخاطبان خود ایجاد و به اشتراک می گذارید.

چگونه می توانید  برند خود را تعریف کنید و محتوای جذاب ایجاد کنید:

برند شما باید ارزش ها، ماموریت و اهداف  و همچنین ترجیحات، نیازها و انتظارات مخاطبان شما را منعکس کند. شما می‌توانید از نمودار برند برای تعریف  برند خود برای مخاطبانتان استفاده کنید.

 

Define Your Brand Voice
Define Your Brand Voice

 

محتوای جذاب ایجاد کنید

محتوای شما باید برای مخاطبانتان مرتبط، ارزشمند و جالب باشد و با  اهداف برند شما همسو باشد. می توانید از انواع محتوای زیر برای جذب مخاطبان خود در رسانه های اجتماعی استفاده کنید:

متن: از زبان واضح، مختصر و محاوره‌ای در زیرنویس‌ها، تیترها، توییت‌ها و غیره استفاده کنید. از اشتباهات اصطلاحی، عامیانه یا دستور زبان خودداری کنید.

تصاویر: از تصاویر با کیفیت بالا، اصلی و مرتبط با شرح، لوگو یا فیلتر برای ایجاد گرافیک، اینفوگرافیک، میم یا عکس جذاب استفاده کنید.

ویدیوها: فیلم‌های کوتاه، جذاب و آموزنده را با زیرنویس، موسیقی یا افکت‌ها بسازید. برای نمایش محصولات، برند خود را به نمایش بگذارید، یا از طریق آموزش، توصیفات، پخش زنده یا داستان به مخاطبان خود آموزش دهید.

داستان‌ها: پشت صحنه، به‌روزرسانی‌ها یا نکات را از طریق ویدیوها یا تصاویر کوتاه و عمودی که به عنوان داستان شناخته می‌شوند، با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، می توانید آنها را با نظرسنجی، آزمون ها و غیره برای تعامل بیشتر تقویت کنید.

با تعریف برند خود و ایجاد محتوای جذاب، می توانید با مخاطبان خود در رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کرده و تعامل کنید.

 

مرحله 5: مدیریت و بهینه سازی پست های رسانه های اجتماعی

مرحله پنجم بازاریابی رسانه های اجتماعی مدیریت و بهینه سازی پست های شبکه های اجتماعی است.

مدیریت و بهینه‌سازی پست‌های رسانه‌های اجتماعی به معنای برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و بهبود محتوای شما برای افزایش دسترسی و تعامل شما در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است.

در اینجا نحوه مدیریت و بهینه سازی پست های رسانه های اجتماعی را توضیح میدهیم :

محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی محتوای خود از قبل می تواند به شما در ایجاد یک استراتژی شبکه های اجتماعی منسجم کمک کند.

 

Insight Into Google Calendar
Insight Into Google Calendar

 

می توانید از یک تقویم محتوا برای برنامه ریزی محتوای خود استفاده کنید، مانند Google Calendar، یا Hootsuite، یا Trello. در نتیجه، این به شما کمک می کند تا محتوای خود را با اهداف و مخاطبان خود هماهنگ کنید و همچنین برای از دست دادن تاریخ ها یا رویدادهای مهم جلوگیری کنید.

پست های خود را از قبل برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی پست های خود از قبل می تواند به شما در صرفه جویی در زمان و جلوگیری از استرس کمک کند. مهمتر از همه، به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که محتوای شما در زمان های بهینه برای مخاطبان و پلتفرم های شما منتشر می شود.

 

Insight Into Buffer Scheduling
Insight Into Buffer Scheduling

 

می‌توانید از ابزارهای زمان‌بندی برای زمان‌بندی پست‌های خود استفاده کنید، مانند Buffer، Sprout Social یا Later برای زمان‌بندی محتوای شبکه های  اجتماعی خود بهره ببرید.

پست های خود را برای هر پلتفرم بهینه کنید

بهینه سازی پست های خود برای هر پلتفرم می تواند به شما کمک کند تا عملکرد و نتایج خود را در شبکه های مختلف رسانه های اجتماعی به حداکثر برسانید.

می توانید با استفاده از بهترین شیوه ها و دستورالعمل ها برای هر پلتفرم، پست های خود را بهینه کنید. مانند طول پست بهینه، قالب، سبک، لحن، هشتگ ها، کلمات کلیدی، زیرنویس ها، برچسب ها، ذکرها و غیره.

 

مرحله 6: استفاده از اینفلوئنسرها

به همین ترتیب، گام ششم ما در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، استفاده از اینفلوئنسرها و مشارکت‌ها است.

اینفلوئنسرها افراد یا سازمان هایی هستند که دنبال کنندگان زیادی و وفادار در شبکه های اجتماعی دارند. و می توانند به شما در دستیابی و تأثیرگذاری بر مخاطبان هدف کمک کنند.

 

Influencer Marketing
Influencer Marketing

در اینجا نحوه استفاده از اینفلوئنسرها  آمده است:

اولین چیز این است که شما باید اینفلوئنسرهای مناسب برای برند خود را شناسایی کنید. به این معنا که شما باید اینفلوئنسرها مورد نظر خود را پیدا کنید که با شخصیت، هدف و اهداف برند شما مطابقت دارند و مخاطبان مرتبط با برند شما را داشته باشند.

در مرحله بعد، شما باید یک رابطه روشن و دوجانبه سودمند تنظیم کنید. سعی کنید انتظارات و اهداف خود را به وضوح با اینفلوئنسرها در میان بگذارید.

و به آنها پاداش منصفانه و جذابی مانند پول، محصولات، خدمات یا قرار گرفتن در معرض دید ارائه دهید. همچنین باید به آزادی خلاقانه و روش آنها احترام بگذارید و از کنترل بیش از حد خودداری کنید.

با این کار، می‌توانید با اینفلوئنسرها  برای ایجاد محتوای مناسبی که ارزش و علاقه مخاطبانتان را فراهم می‌کند، همکاری کنید. و این امر همچنین مزایا و ویژگی های برند شما را به نمایش می گذارد.

به عنوان مثال، می‌توانید از انواع مختلف استراتژی‌های محتوا، مانند نقد، هدایا، توصیه‌ها، آموزش‌ها، پخش زنده و غیره استفاده کنید.

پس از انجام کار، باید عملکرد و نتایج کمپین های اینفلوئنسر خود را ردیابی و اندازه گیری کنید. مانند دسترسی، تعامل، ترافیک، سرنخ ها یا فروش.

به این ترتیب، می‌توانید از اینفلوئنسرها برای تقویت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و دستیابی به اهداف خود استفاده کنید.

 

مرحله 7: ردیابی و اندازه گیری نتایج بازاریابی رسانه های اجتماعی

یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مشاغل کوچک، ردیابی و اندازه گیری نتایج  است.

بدون اطلاع از عملکرد تلاش‌هایتان، نمی‌توانید آنها را بهینه کنید و به اهداف خود برسید.

خوشبختانه، ابزارها و معیارهای زیادی می توانند به شما در نظارت بر عملکرد بازاریابی رسانه های اجتماعی کمک کنند. برخی از رایج ترین آنها عبارتند از:

Engagement :این معیار میزان تعامل مخاطبان شما با محتوای شما مانند لایک ها، نظرات، اشتراک گذاری ها، کلیک ها و بازدیدها را اندازه گیری می کند. Engagement می تواند به شما کمک کند تا بفهمید محتوای شما چقدر برای مخاطبان مرتبط و جذاب است و چه نوع پست هایی بیشترین پاسخ را ایجاد می کنند .

Reach : این ابازر اندازه گیری می کند که چند نفر محتوای شما را چه به صورت ارگانیک و چه از طریق تبلیغات پولی می بینند. Reach می تواند به شما کمک کند تا بفهمید محتوای شما چقدر خوب در دسترس قرارگرفته و برند شما چقدر در رسانه های اجتماعی معرفی شده است .

همچنین، معیار سنجش تعداد دفعاتی که محتوای شما نمایش داده می شود، صرف نظر از اینکه روی آن کلیک شده باشد یا خیر، اندازه گیری می کند. برداشت‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا بفهمید محتوای شما چقدر مکرر نشان داده می‌شود و چقدر پتانسیل برای دستیابی به مخاطبان بیشتر را برای شما دارد.

Traffic : این معیار اندازه گیری می کند که چند نفر از وب سایت یا صفحه فرود شما از پست ها یا تبلیغات رسانه های اجتماعی شما بازدید می کنند.

ترافیک می تواند به شما کمک کند تا بفهمید بازاریابی رسانه های اجتماعی شما چقدر در هدایت بازدیدکنندگان به وب سایت شما موثر است. بنابراین، می توانید آنها را به سرنخ یا مشتری تبدیل کنید.

Conversion: این معیار اندازه گیری می کند که چند نفر در وب سایت یا صفحه فرود شما اقدام دلخواه را انجام می دهند. مانند ثبت نام در خبرنامه، دانلود کتاب الکترونیکی یا خرید.

تبدیل‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا بفهمید بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما چقدر در ایجاد سرنخ یا فروش برای کسب‌وکارتان موفق است.

 اندازه گیری تبدیل، شما می توانید اهداف خاص و قابل اندازه گیری برای هر متریک تعیین کنید. مانند افزایش 10 درصدی نرخ تعامل یا ایجاد 50 سرنخ جدید در ماه از رسانه های اجتماعی.

با مقایسه نتایج واقعی خود با اهداف خود، می توانید عملکرد بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را ارزیابی کرده و زمینه های بهبود را شناسایی کنید.

برای ردیابی و اندازه گیری این معیارها می توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید. مانند ویژگی های تجزیه و تحلیل بومی هر پلت فرم رسانه های اجتماعی، گوگل آنالیتیکس یا ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی شخص ثالث.

 

گام هشتم: استراتژی خود را تنظیم کنید

آخرین و با اهمیت ترین مرحله ما در بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مشاغل شامل تنظیم استراتژی شما است.

از آنجایی که بازاریابی رسانه های اجتماعی یک چیز یکبار مصرف نیست. برای همگام شدن با روندهای در حال تغییر و ترجیحات مخاطبان، نیاز به آزمایش، یادگیری و تنظیم مداوم دارد.

بنابراین، باید به طور منظم نتایج بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را مرور کنید و از بینش ها برای تنظیم استراتژی خود استفاده کنید.

در اینجا نحوه انجام این کار را توضیح داده ایم :

 

Adjusting Your Strategy
Adjusting Your Strategy

 

داده های خود را تجزیه و تحلیل کنید

به معیارهای خود نگاه کنید و ببینید چه چیزی موثر بوده و چه چیزی موثر نیست. به عنوان مثال، می توانید پیدا کنید:

⬅ کدام پست ها یا تبلیغات بیشترین تعامل، دسترسی، بازدید، ترافیک یا تبدیل را ایجاد کردند؟

⬅ کدام یک عملکرد ضعیفی داشتند یا نتوانستند به اهداف شما برسند؟ چه چیزی می توانید از این نتایج یاد بگیرید؟

نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید

اکنون، بر اساس تجزیه و تحلیل داده های خود، نقاط قوت و ضعف خود را در بازاریابی رسانه های اجتماعی خود مشخص کنید.

⬅ چه کاری را خوب انجام می دهید و با چه چیزی دست و پنجه نرم می کنید؟

⬅ فرصت ها و تهدیدات کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی چیست؟

ایده های جدید را آزمایش کنید

از امتحان چیزهای جدید و آزمایش رویکردهای مختلف در رسانه های اجتماعی نترسید. می‌توانید انواع مختلف محتوا، قالب‌ها، سبک‌ها، آهنگ‌ها، زمان‌بندی، هشتگ‌ها، کلمات کلیدی، مخاطبان یا پلتفرم‌ها را آزمایش کنید.

و ببینید چه چیزی با مخاطبان شما طنین انداز می شود و چه چیزی بهترین نتایج را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد.

محتوای موجود خود را بهینه کنید

لازم نیست هر بار محتوای جدیدی از ابتدا ایجاد کنید. همچنین می‌توانید محتوای موجود خود را با به‌روزرسانی، تغییر کاربری یا اشتراک‌گذاری مجدد آن، بهینه کنید.

بطور مثال :

⬅ می توانید پست های وبلاگ قدیمی خود را با اطلاعات جدید به روز کنید و کتاب های الکترونیکی خود را به اینفوگرافیک تغییر دهید.

⬅ یا پست های محبوب خود را با زیرنویس ها یا هشتگ های جدید به اشتراک بگذارید.

از کاربارن خود فیدبک بخواهید

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، درخواست فیدبک از مخاطبان است.

⬅ می‌توانید از نظرسنجی‌ها، آزمون‌ها یا سؤالات برای دریافت نظرات، ترجیحات، پیشنهادها یا نظرات آنها استفاده کنید.

⬅ همچنین، می‌توانید نظرات، یا پیام‌های کاربران خود را کنترل کنید تا ببینید در مورد برند، محصولات یا خدمات شما چه می‌گویند.

بنابراین، کلید انجام بازاریابی رسانه های اجتماعی این است که به مخاطبان خود گوش دهید. تنها در این صورت است که می‌توانید نیازها و انتظارات آنها را بهتر درک کنید و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

 

روندهای فعلی بازاریابی شبکه های اجتماعی که باید بدانید

برای جلوتر ماندن در دنیای همیشه در حال توسعه بازاریابی رسانه های اجتماعی، آگاهی از آخرین روندها و تغییرات بسیار مهم است.

در اینجا برخی از روندهای فعلی در بازاریابی رسانه های اجتماعی وجود دارد که هر کسب و کار باید از آنها آگاه باشد:

محتوای ویدیویی در حال افزایش است

ویدئوها به طور فزاینده ای در پلتفرم های رسانه های اجتماعی محبوب شده اند. آنها جذاب هستند و فرصتی برای نمایش محصولات، خدمات یا محتوای آموزنده فراهم می کنند.

با ایجاد ویدیوهای جذاب، محتوای ویدیویی را در استراتژی رسانه اجتماعی خود بگنجانید. از جمله نمایش‌های محصول، فیلم‌های پشت صحنه، و توصیفات مشتریان.

مارکتینگ اینفلوئنسر در حال رونق است

مارکتینگ اینفلوئنسر در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. همانطور که قبلا ذکر شد، شما می توانید با اینفلوئنسرها همکاری کنید، کسانی که دنبال کنندگان اختصاصی دارند و بر مخاطبان خود تأثیر می گذارند.

به دنبال اینفلوئنسرهای مرتبط با صنعت خود باشید و برای ایجاد محتوای هدفمند و معتبر با آنها همکاری کنید. در نتیجه، این امر محصولات یا خدمات شما را به مخاطبان گسترده تری معرفی می کند.

تجارت اجتماعی در حال افزایش است

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای ویژگی‌های خرید را یکپارچه می‌کنند و به کاربران این امکان را می‌دهند که مستقیماً روی پلتفرم خرید کنند. این روند که به عنوان تجارت اجتماعی شناخته می شود، یک تجربه خرید یکپارچه و راحت را برای کاربران فراهم می کند.

ویژگی هایی مانند فروشگاه های فیس بوک، خرید اینستاگرام و غیره را کاوش کنید تا از این روند رو به رشد استفاده کنید. و فروش را از طریق کانال های رسانه های اجتماعی خود افزایش دهید.

محتوای شخصی و معتبر

کاربران رسانه های اجتماعی از محتوای واقعی و شخصی قدردانی می کنند. بنابراین، پست های رسانه های اجتماعی خود را طوری تنظیم کنید که ارزش ها، صدا و شخصیت برند شما را منعکس کند.

 

Personalized & Authentic Content
Personalized & Authentic Content

شما همچنین می توانید افراد واقعی را در پشت کسب و کار خود به تصویر بکشید و از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا با مخاطبان خود اعتماد و اعتبار ایجاد کنید.

 

3 بهترین ابزار بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مشاغل

اکنون که می‌دانید چگونه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را برای مشاغل انجام دهید، بیایید برخی از بهترین ابزارهایی را که می‌توانند در این راه به شما کمک کنند را بررسی کنیم.

اینها بهترین ابزار رسانه های اجتماعی ما برای بازاریابی موثر هستند که فقط برای شما انتخاب شده اند.

 PostPlanner

PostPlanner ابزار رسانه اجتماعی یکپارچه برای افزایش تعامل رسانه های اجتماعی شما با نتایج واقعی است. با استفاده از آن، می توانید برنامه های انتشار خود را خودکار و مدیریت کنید.

 

PostPlanner Social Media Tool
PostPlanner Social Media Tool

علاوه بر این، از AI (هوش مصنوعی) برای پیشنهاد بهترین و جذاب ترین محتوا برای مخاطبان شما استفاده می کند. و به شما این امکان را می دهد که پست های خود را بازیافت، کپی، و آپلود انبوه کنید. همچنین به شما کمک می کند تا نظرات خود را در پلتفرم های مختلف در یک جریان نظارت و مدیریت کنید.

قیمت گذاری:

PostPlanner یک ابزار رسانه اجتماعی freemium است. با استفاده از طرح رایگان آن، می توانید 1 حساب اجتماعی را متصل کنید، 15 پست را برنامه ریزی کنید و 50 اعتبار هوش مصنوعی دریافت کنید.

برای ویژگی های بیشتر، می توانید به نسخه پریمیوم ارتقا دهید که با هزینه 23 دلار در ماه شروع می شود.

 Buffer

بافر ابزار موثر دیگری است که به شما کمک می کند پست های رسانه های اجتماعی خود را در چندین پلتفرم برنامه ریزی، زمان بندی و مدیریت کنید. مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین و غیره.

 

Buffer Social Media Tool
Buffer Social Media Tool

این ابزار یک رابط کاربر پسند، یک افزونه کروم، یک کوتاه کننده لینک و عکس ها و ویدیوهای سفارشی ارائه می دهد. همچنین تجزیه و تحلیل و گزارش هایی را برای اندازه گیری عملکرد و نتایج رسانه های اجتماعی شما ارائه می دهد.

با دستیار هوش مصنوعی Buffer، می‌توانید ایده‌ها را فوراً ایجاد کنید و محتوا را بدون زحمت برای افزایش تعامل در همه پلتفرم‌های اجتماعی تغییر دهید.

قیمت گذاری:

Buffer همچنین یک ابزار رسانه اجتماعی freemium است که در طرح های زیر موجود است:

Free: بدون هزینه. حداکثر 3 کانال، ابزارهای برنامه ریزی و انتشار، سازنده صفحه فرود و دستیار هوش مصنوعی را متصل کنید.

Essentials: هزینه 6 دلار در ماه برای 1 کانال. ویژگی های رایگان به علاوه ابزارهای تعامل و گزارش های تحلیلی.

Team: هزینه 12 دلار در ماه برای 1 کانال. ویژگی های ضروری به اضافه اعضای تیم نامحدود، مشتریان و ابزارهای همکاری پیش نویس.

Sprout Social

Sprout Social یکی از ابزارهای قدرتمندی است که به شما در مدیریت و اندازه گیری نتایج بازاریابی رسانه های اجتماعی کمک می کند. مجموعه ای جامع از ابزارهای طراحی شده برای ساده کردن مدیریت رسانه های اجتماعی برای مشاغل در هر اندازه ارائه می دهد.

 

Sprout Social Tool
Sprout Social Tool

شما ویژگی های قدرتمندی مانند ویژگی های تعامل، گوش دادن، تجزیه و تحلیل و گزارش را دریافت می کنید. این به شما کمک می کند تا عملکرد رسانه های اجتماعی و ROI خود را ردیابی و بهبود بخشید. همچنین می توانید با تیم خود همکاری کنید و با ابزارها و فرآیندهای موجود خود برای بازاریابی روانی در رسانه های اجتماعی یکپارچه شوید.

قیمت گذاری:

Sprout Social یک ابزار بازاریابی رسانه های اجتماعی ممتاز است که با هزینه های زیر در دسترس شما قرار می گیرد:

Standard :

249 در ماه شامل 5 پروفایل اجتماعی، یک جعبه اجتماعی همه کاره، یک تقویم محتوای اجتماعی، مدیریت بررسی، ابزارهای تبلیغاتی پولی و غیره است.

Professional : 

399 دلار در ماه همه چیز از استاندارد به علاوه پروفایل های اجتماعی نامحدود، گزارش های رقابتی، تجزیه و تحلیل روند، و بسیاری دیگر.

 

سوالات متداول بازاریابی شبکه های اجتماعی

اکنون، اجازه دهید به برخی از سوالات متداول مرتبط با بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مشاغل پاسخ دهیم.

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست و چرا برای کسب و کارها مهم است؟

بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده از پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و غیره برای تبلیغ کسب و کار شما است. برای کسب‌وکارها بسیار مهم است، زیرا به دستیابی به مخاطبان گسترده، ایجاد آگاهی از برند و ارتباط ارزان با مشتریان بالقوه کمک می‌کند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی چگونه می تواند به کسب و کار من کمک کند؟

بازاریابی رسانه های اجتماعی باعث افزایش دید برند، افزایش ترافیک وب سایت، ایجاد سرنخ و ایجاد وفاداری مشتری می شود. همچنین بینشی در مورد ترجیحات مخاطبان شما ارائه می دهد.

کسب و کار  من باید در کدام پلتفرم های رسانه های اجتماعی باشد؟

پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین یا پینترست را بر اساس جمعیت شناسی و ترجیحات مخاطب هدف خود انتخاب کنید.

چند وقت یکبار باید در شبکه های اجتماعی پست بگذارم؟

یک یا دو بار در روز در پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام پست کنید و بر اساس تعامل مخاطب و تجزیه و تحلیل پلتفرم ، بارگذاری را تنظیم کنید.

چه نوع محتوایی را باید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارم؟

محتوای مرتبط را که با پیام‌های برندتان هماهنگ است، از جمله عکس‌ها، ویدیوها، پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک‌ها و محتوای تولید شده توسط کاربر به اشتراک بگذارید.

چگونه می توانم موفقیت تلاش های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را اندازه گیری کنم؟

با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی ارائه شده توسط هر پلتفرم رسانه اجتماعی، معیارهایی مانند دسترسی، تعامل، ترافیک وب سایت، سرنخ ها و تبدیل ها را ردیابی کنید.

 

نتیجه گیری :

ما به پایان مقاله خود در مورد نحوه انجام بازاریابی شبکه های اجتماعی برای مشاغل رسیده ایم.

با اعمال این مراحل می توانید به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید و آگاهی و شناخت برند خود را افزایش دهید. در نهایت، می‌توانید ترافیک بیشتری را به وب‌سایت یا فروشگاه خود هدایت کنید، سرنخ‌ها و فروش بیشتری ایجاد کنید و اعتبار خود را افزایش دهید.

اگر سؤال یا ابهامی دارید، در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید. ما خوشحالیم که به شما کمک کنیم.

😍 ما برای شما بهترین ها را در مسیر پیشرفت شبکه های اجتماعی آرزو می کنیم. اگر سؤال بیشتری در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی داشتید ، لطفاً در بخش دیدگاه نظر خود را بنویسید. ما سعی خواهیم کرد در اسرع وقت به پیام شما پاسخ دهیم .

🧡🧡🧡همچنین، ما را در فیس بوک و توییتر ، اینستاگرام و تلگرام با شناسه zigmacode@ برای مقالات بیشتر مانند این دنبال کنید.🧡🧡🧡

 

مشاوره و درخواست همکاری
ما با افتخار به شما کمک خواهیم کرد تا یک حضور قدرتمند و حرفه ای در دنیای دیجیتال داشته باشید. با ما تماس بگیرید و تیمی از متخصصان ما به شما خدمات با کیفیت ارائه خواهند کرد.

لینک کوتاه مقاله :

zigmacode.com/?p=15824

لینک کوتاه مقاله :

zigmacode.com/?p=15824

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست مشاوره رایگان

زیگــــماکد

جهت تسریع در پاسخگویی لطفا موارد زیر را با دقت وارد و انتخاب کنید

اطلاعات تماس خود را وارد کنید
لطفا یکی از گزینه هارا انتخاب کنید
نوع خدمات مورد نیاز را مشخص کنید