322 2970 937 98+

خدمات پشتیبانی 24 / 7

 وب سایت چیست و چگونه کار می کند

وب سایت چیست و چگونه کار می کند؟ صفر تا 100

آنچه در این مطلب میخوانید ...

آیا می خواهید بدانید وب سایت چیست و چگونه کار می کند؟ اگر بله، پس با ما همراه شوید !🧡

اگر در مورد روند فعلی تجارت آنلاین کنجکاو هستید، احتمالاً در مورد وب سایت ها شنیده اید. یا اگر از مردم بپرسید که چگونه یک فروشگاه آنلاین جذاب ایجاد کنید، ممکن است به شما پیشنهاد ایجاد یک وب سایت را داده باشند.

بنابراین، سوال اینجاست وب سایت چیست و چگونه کار می کند؟😎

 

what-is-website-how-it-works
? What is a Website

 

به زبان ساده، وب سایت مجموعه ای از صفحات وب است. “صفحات وب” صفحات آنلاینی هستند که می توانید با استفاده از اینترنت و سرویس وب در رایانه یا تلفن هوشمند مشاهده کنید.

به عنوان مثال، zigmacode.com یک وب سایت است و شما در حال حاضر در حال مشاهده یک صفحه وب در آن (این مقاله) با کمک اینترنت هستید.

ما برای شما یک وب سایت، نحوه کار، انواع، نمونه ها و غیره را در بخش های زیر تعریف می کنیم. به خواندن ادامه دهید تا همه چیز را در مورد وب سایت ها بدانید!🧡

 

 وب سایت چیست و چگونه کار می کند؟

همانطور که از نام آن پیداست، یک وب سایت به یک “سایت” در “وب” اشاره دارد که می توانید اطلاعات خاصی را در آن قرار دهید. این می تواند در مورد شما، کسب و کار شما یا هر موضوع دیگری باشد و کاربران می توانند با استفاده از اینترنت به آن دسترسی داشته باشند.

 

What’s a Website? (Beginner’s Guide)
What’s a Website? (Beginner’s Guide)

 

برای درک بهتر این موضوع، در اینجا یک قیاس وجود دارد! درست مانند  زمینی که در آن خانه می سازید و زندگی می کنید، یک وب سایت را به عنوان زمین در وب ایجاد می کنید و اطلاعات شما در آن قرار میگیرد .

و درست مانند آدرس خانه شما، وب سایت شما نیز یک آدرس منحصر به فرد به نام “آدرس وب” خواهد داشت. با استفاده از آدرس وب، کاربران اینترنتی به راحتی می توانند سایت شما را پیدا کرده و به اطلاعات آن دسترسی داشته باشند.

از نظر فنی، یک وب سایت مجموعه ای از صفحات به هم پیوسته در اینترنت است که تحت یک نام منحصر به فرد یا آدرس آنلاین گروه بندی شده است.

این صفحات که به عنوان صفحات وب شناخته می شوند، حاوی اطلاعات یا خدمات یک کسب و کار یا سازمان هستند. اطلاعات ممکن است در قالب هایی مانند متن، تصویر، فیلم، صدا و انیمیشن باشد. و خدمات ممکن است مانند خرید یا فروش محصولات، دانلود محصولات دیجیتال و غیره باشد.

به عنوان مثال، صفحه ای که در حال حاضر مشاهده می کنید یک صفحه وب است. این یکی از چندین صفحه در وب سایت ما “zigmacode.com” است. همه این صفحات با نام “zigmacode.com” مرتب شده اند که می توانید با وارد کردن “www.zigmacode.com” در یک مرورگر وب به آنها دسترسی داشته باشید.

 

Domain Name Example
Domain Name Example (www.zigmacode.com)

 

به عنوان یک کاربر، برای دسترسی به یک وب سایت فقط به یک رایانه، یک گوشی هوشمند یا هر دستگاهی که دارای مرورگر وب و اتصال به اینترنت است نیاز دارید.

شما باید یک آدرس وب را در نوار آدرس مرورگر دستگاه خود وارد کنید. پس از آن شما را به صفحه اولی به نام صفحه اصلی آن سایت می برد. بعداً از این صفحات مطلع خواهیم شد.

 

وب سایت برای چه مواردی استفاده می شود؟ + انواع وب سایت

هر وب سایتی در اینترنت با هدف خاصی ساخته شده است. سازمان‌ها و کسب‌وکارها از طریق وب‌سایت‌های خود، در صدد ارائه اطلاعات و خدمات به اعضا و مشتریان خود هستند.

وب سایت ها همچنین به وسیله ای برای سرگرمی مانند بازی های آنلاین، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی و غیره تبدیل شده اند.

به طور مشابه، وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک به ما اجازه می‌دهند چیزهایی را به صورت آنلاین بفروشیم و بخریم. به عنوان مثال، www.amazon.com یکی از برترین شرکت‌های تجارت الکترونیک است که یک تجارت میلیارد دلاری را از طریق وب‌سایت خود اداره می‌کند.

 

Amazon.com (eCommerce Website Example)
Amazon.com (eCommerce Website Example)

 

انواع وب سایت با مثال

در اینجا برخی از انواع وب سایت های محبوب و چرا از آنها استفاده می شود آورده شده است:

 ⬅ Blog website ( وب سایت وبلاگ ) : ارائه اطلاعات در مورد موضوعات مختلف. مثال: www.zigmacode.com (وب سایت ما یک وبلاگ فناوری در مورد ساخت وب سایت است).

⬅ eCommerce website ( فروشگاه آنلاین ) :  – این وب سایت به شما امکان می دهد اقلام محصول خود را از انواع مختلف کسب و کار خود بفروشید. مثال: www.amazon.com (پوشاک، محصولات زیبایی، ظروف و غیره)

⬅ Personal site ( سایت شخصی ) : برای افراد برای به اشتراک گذاشتن افکار شخصی، مهارت ها، نمونه کارها و غیره. بهترین سایت های شخصی را پیدا کنید. مثال: www.ma.tt (مت مولنوگ، صاحب Automattic)

⬅ Entertainment website ( وب سایت سرگرمی ) : امکان تماشای فیلم و ویدیو، گوش دادن به آهنگ، بازی کردن و غیره

⬅ News portal ( پورتال خبری ) :  خوانندگان را با آخرین اخبار در مورد سناریوی جهانی به روز می کند. به عنوان مثال، www.bcc.com (یک سایت خبری شامل سلامت، سیاست جهانی، ورزش و غیره)

⬅ Social media site ( سایت رسانه های اجتماعی ) :به کاربران اجازه دهید با سایر کاربران تعامل داشته باشند. مثال: www.facebook.com (یک سایت شبکه اجتماعی که در آن افراد می توانند ارتباط برقرار کنند، ارتباط برقرار کنند و ایده ها را به اشتراک بگذارند).

Membership site ( سایت عضویت ) : یک سایت عضویت محتوای ممتاز را به اعضای ثبت نام شده یا پولی ارائه می دهد. مثال: www.netflix.com (یک سایت پخش فیلم پولی).

Education website ( وب‌سایت آموزشی) : وب‌سایت‌های مدارس، دانشگاه‌ها یا سازمان‌های دانشگاهی مستقل که اطلاعاتی درباره دوره‌های مختلف آفلاین یا آنلاین ارائه می‌دهند. مثال: www.udemy.com (برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و آنلاین).

Government website ( وب سایت دولتی ) :   سایت هایی برای ارگان های دولتی کشورها، ایالت ها و غیره با اطلاعات مربوطه. مثال: www.USA.gov (وب سایت رسمی دولت ایالات متحده با ذکر برنامه های آن مانند بهداشت، آموزش و غیره).

Search engine site ( سایت موتور جستجو ) : به کاربران کمک کنید چیزهایی را در وب جستجو کنند و نتایج مفیدی دریافت کنند. مثال: www.google.com (معروف ترین وب سایت موتور جستجو).

 

Types of Websites
Types of Websites

 

چند وب سایت آنلاین وجود دارد؟

تعداد وب سایت های منتشر شده در روز بسیار زیاد است. به سختی می توان گفت که در کل چند وب سایت وجود دارد. بنابراین، تهیه لیستی از تمام وب سایت ها غیرممکن است.

Thinking “How Many Websites are There?
Thinking “How Many Websites are There

 

اما ما همیشه می توانیم حساب کنیم! در اینجا چند آمار قابل توجه در مورد وب سایت ها آورده شده است.  طبق Siteefy (بازیابی شده در فوریه 2024):

✔ تعداد باورنکردنی بیش از 1.88 میلیارد وب سایت در شبکه جهانی وب وجود دارد.

✔ در میان آنها، حدود 203 میلیون وب سایت به طور فعال آنلاین هستند.

✔ 4.99 میلیارد صفحه وب ثبت شده است، اما تعداد واقعی تخمین زده شده می تواند بیش از 50 میلیارد باشد.

✔ به گفته همین منبع، تا ژانویه 2024 بیش از 5.35 میلیارد کاربر اینترنت در جهان وجود دارد.

✔ تقریباً حدود 367.3 میلیون ثبت دامنه تا سال 2023 ثبت شده است.

✔ تنها با استفاده از وردپرس، کاربران در هر ثانیه 17 پست منتشر می کنند.

 

اکنون، بیایید بخوانیم که کدام وب سایت ها در اینترنت برتر هستند!

 

برترین وب سایت های اینترنتی کدامند؟

طبق آمار Statista، محبوب ترین وب سایت های قبل از سال 2024 شامل Google.com، YouTube.com، Facebook.com و غیره است. این آمار بر اساس نظرسنجی انجام شده بین سپتامبر تا نوامبر 2023 (گزارش منتشر شده در فوریه 2024) است.

در اینجا، ما لیستی از وب سایت های برتر را با توجه به کل بازدیدهای ماهانه طبق گزارش ارائه کرده ایم.

1(www.Google.com) : 175 میلیارد بازدید کننده در ماه

2(www.YouTube.com) : 113 میلیارد بازدید کننده در ماه

3(www.Facebook.com) : 18.1 میلیارد بازدید کننده در ماه

4(www.Wikipedia.org ) : 8.46 میلیارد بازدید کننده در ماه

5(www.Twitter.com ) : 8.39 میلیارد بازدید کننده در ماه

6- ( www.Reddit.com ) : 7.05 میلیارد بازدید کننده در ماه

7- (www.Instagram.com ) : 7.36 میلیارد بازدید کننده در ماه

 

با این کار، می‌دانید که غول‌های وب هر روز میلیاردها کاربر اینترنت را درگیر خود می‌کنند. اما آیا می دانستید همه اینها از چه زمانی شروع شد؟

 

اولین وب سایت چه زمانی ایجاد شد؟

اولین وب سایت توسط تیم برنرز لی، دانشمند کامپیوتر بریتانیایی ساخته شد. در 6 آگوست 1991 در CERN، یک آزمایشگاه فیزیک در سوئیس راه اندازی شد.

او همچنین اولین سرور، مرورگر و ویرایشگر را معرفی کرد. و به همراه HTTP (پروتکل انتقال) و HTML (زبان نشانه گذاری )

حالا بیایید جلو برویم و به طور خلاصه در مورد فناوری نحوه عملکرد یک وب سایت بیاموزیم.

 

یک وب سایت چگونه کار می کند؟

به زبان ساده، یک وب سایت با نرم افزار یا مجموعه ای از کد ساخته می شود. اینها فناوری هایی هستند که محتوای ایجاد شده در برخی از رایانه های راه دور را در دسترس مردم در سراسر جهان قرار می دهند.

 

How a Website Works
How a Website Works

 

اول از همه، اجازه دهید به طور خلاصه در مورد اینترنت و وب که زمینه ای برای وب سایت ها فراهم می کند صحبت کنیم. به طور معمول، مردم این اصطلاحات را به جای یکدیگر می‌گویند، اما فناوری‌های متفاوتی هستند.

اینترنت : فناوری یا زیرساختی است که رایانه‌ها را در سراسر جهان به هم متصل می‌کند و امکان اشتراک‌گذاری اطلاعات را فراهم می‌کند.
✔ شبکه جهانی وب (یا وب سایت) : سیستمی است که امکان اشتراک گذاری اطلاعات را با استفاده از اینترنت فراهم می کند.

به عبارت دیگر، وب مجموعه گسترده ای از اسناد دیجیتال، وب سایت ها، صفحات وب، رسانه ها و غیره است که می توانید با استفاده از مرورگرهای وب مانند Google Chrome، Internet Explorer، Microsoft Edge، Mozilla Firefox، Safari و غیره به آنها دسترسی داشته باشید.

به طور دقیق‌تر، وب یکی از راه‌هایی است که می‌توانید اطلاعات را از طریق اینترنت به اشتراک بگذارید. سایر موارد عبارتند از ایمیل، پیام های فوری، پروتکل انتقال فایل (FTP) و غیره.

بنابراین، به طور خلاصه، اینترنت و وب فناوری‌های اساسی هستند که وب‌سایت‌ها بر آن‌ها بنا شده‌اند.

 

نرم افزار وب سایت، دامنه و میزبانی ( هاست ) وب سایت ها

مجموعه بعدی فناوری هایی که باید بدانید 3 مورد ذکر شده در زیر است:

نرم افزار/ کد وب سایت

نام دامنه

میزبانی وب

 

نرم افزار/ کد وب سایت

اول از همه، یک وب سایت با مجموعه ای از کدها یا زبان های برنامه نویسی ساخته شده است. رایج ترین زبان های برنامه نویسی عبارتند از  ( HTML، CSS (Cascading Style Sheets)، PHP (Hypertext Preprocessor) ) و غیره.

با این حال، امروزه بیشتر وب سایت ها با نرم افزار CMS (سیستم مدیریت محتوا) یا سازنده وب سایت ساخته می شوند. برخی از پلتفرم‌های CMS محبوب وردپرس، جوملا و غیره هستند. در حالی که برخی از سازندگان وب‌سایت کاملاً میزبانی شده مانند Wix، Jimdo، و HubSpot.

 

WordPress Best Website Building Platform
WordPress Best Website Building Platform

 

این پلتفرم ها از کدنویسی نیز استفاده می کنند، اما برای استفاده از آنها لزوماً نیازی به دانستن کدنویسی ندارید. آنها یک رابط کاربر پسند برای غیر کدنویس ها فراهم می کنند و ساخت وب سایت را برای همه امکان پذیر می کنند.

بعدی نام دامنه و میزبانی وب است. آنها 2 مورد ضروری برای ایجاد یک وب سایت هستند. یک وب سایت زمانی کار می کند که این دو چیز با هم کار کنند.

نام دامنه

به زبان ساده، نام دامنه نام وب سایت شما است. برای به دست آوردن یک آدرس وب منحصر به فرد، باید نام وب سایت خود را در یک شرکت ثبت دامنه یا ثبت کننده دامنه ثبت کنید.

 

 netafraz Domain Registration Service Provider
netafraz Domain Registration Service Provider

 

بنابراین، هر وب سایت در اینترنت دارای یک آدرس وب است که موقعیت سایت را مشخص می کند. وقتی آدرس وب سایتی را در مرورگر وب خود وارد می کنید، مرورگر در وب حرکت می کند. سپس، محل صفحه درخواستی را پیدا کرده و اطلاعات را برای شما به ارمغان می آورد.

میزبانی وب

این جایی است که میزبانی وب وارد می شود. محل ذخیره سازی که فایل ها و محتوای وب سایت شما در آن ذخیره می شود، میزبانی وب نامیده می شود.

به خدمات میزبانی وب هاست و سرور نیز گفته می شود. دقیقاً، آنها رایانه‌های خاصی هستند که در مکان‌های دورافتاده قرار دارند. آنها از حافظه عظیم و پردازنده های بسیار قدرتمند تشکیل شده اند.

 

 netafraz Domain Registration Service Provider
netafraz Web Hosting

 

چگونه وب سایت ها اطلاعات را پردازش می کنند و به کاربران خدمات ارائه می دهند؟

در پشت صحنه، وقتی آدرس وب را در مرورگر وب تایپ می کنید، شروع به جستجوی وب سایت خاص در سروری می کند که در آن قرار دارد.

و سپس، مرورگر وب فایل‌های وب‌سایت و کد HTML را از آن سرور واکشی می‌کند و آنها را به یک صفحه وب دلپذیر قالب‌بندی می‌کند و آن را در پنجره مرورگر نمایش می‌دهد.

 

Access Website from Web Servers
Access Website from Web Servers

وب سایت در مقابل صفحات وب – تفاوت چیست؟

همانطور که در بالا گفته شد، یک وب سایت مجموعه ای از صفحات وب به هم پیوسته است که تحت یک نام دامنه گروه بندی شده اند. در حالی که یک صفحه وب هر صفحه واحدی در وب سایت است.

وب‌سایت‌ها معمولاً دارای چندین صفحه هستند. برخی از صفحات وب رایج به شرح زیر است:

صفحه اصلی : این اولین صفحه ای است که هنگام تایپ نام دامنه سایت ظاهر می شود. این صفحه شامل اطلاعات اولیه در مورد آنچه وب سایت در مورد آن و خدماتی که ارائه می دهد است. برخی از پیوندها شما را به صفحات داخلی با اطلاعات دقیق تر هدایت می کنند.

صفحه تماس با ما : اکثر وب سایت ها یک صفحه تماس دارند. این روشی را برای کاربران ارائه می دهد تا از طریق فرم تماس با صاحب سایت ارتباط برقرار کنند. یا ممکن است شامل اطلاعات تماس باشد.

صفحه درباره ما : حاوی اطلاعات کلی درباره فرد، سازمان یا کسب و کاری است که سایت را مدیریت می کند. همچنین ممکن است شامل اطلاعاتی درباره تاریخچه یا جدول زمانی  سازمان باشد.

وبلاگ : این صفحه لیستی از جدیدترین مقالات یا اخبار منتشر شده توسط سایت را نشان می دهد. در حالی که برخی از سایت ها وب سایت های وبلاگ کامل هستند. ما در بخش بعدی وبلاگ ها را از وب سایت متمایز خواهیم کرد.

صفحات دیگر ممکن است خدمات، نمونه کارها، گالری ها، توصیفات و غیره باشند.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که برخی از وب سایت ها ممکن است فقط یک صفحه وب داشته باشند. به این گونه وب سایت ها، وب سایت های تک صفحه ای می گویند.

 

اجزای تشکیل دهده ی وب سایت

 

تا به حال، ما برخی از اجزای حیاتی وب سایت را شناخیتم . این شامل میزبان، آدرس وب، صفحه اصلی، صفحات دیگر و غیره می شود. بعضی از آنها عبارت اند از :

⬅ سرصفحه یا منوی پیمایش (هدر ): یک منوی پیمایش در بالای یک وب سایت است که ساختار یا نقشه ناوبری آن را نشان می دهد. به طور کلی شامل لوگوی سایت، پیوندهایی به صفحات وب و غیره است.

⬅ محتوای وب سایت: هر صفحه وب حاوی انواع مختلفی است. این می تواند پاراگراف، دکمه، رسانه و هر چیز دیگری باشد.

⬅پاورقی (فوتر ): هر سایتی یک پاورقی در پایین دارد. در آنجا می‌توانید پیوندهای صفحه، اطلاعات تماس، آدرس‌های فیزیکی کسب‌وکار، نوار جستجو، دکمه‌های رسانه‌های اجتماعی و غیره را اضافه کنید.

⬅ طراحی: ظاهر کلی و ظاهری که قسمت جلویی سایت را نمایش می دهد طراحی وب سایت است. برای آن، می توانید از بین گرافیک، طرح بندی، رنگ ها و غیره انتخاب کنید.

 

وبلاگ چیست؟ چه تفاوتی با یک وب سایت دارد؟

وبلاگ نوعی وب سایت است که بر ارائه اطلاعات در مورد موضوعات مختلف متمرکز است. محتوای وبلاگ “پست وبلاگ” نامیده می شود. محتوای وبلاگ به ترتیب زمانی معکوس ظاهر می شود (پست های جدیدتر در بالا ظاهر می شوند).

 

Blog
Blog

وبلاگ ها ممکن است اطلاعات کلی، تجربیات، نظرات، انتقادات، پیشنهادات یا واکنش ها را از طریق پست های خود ارائه دهند. یک خواننده می تواند بینشی در مورد آنچه که پست سعی در انتقال آن دارد به دست آورد.

در روزهای اولیه، مردم وبلاگ نویسی را به عنوان یک دفترچه خاطرات شخصی شروع کردند که در آن فعالیت های روزمره زندگی خود را به اشتراک می گذاشتند. با گذشت زمان، وبلاگ نویسی برای به اشتراک گذاری ایده ها در مورد موضوعات مختلف مانند آموزش، مراقبت های بهداشتی، تجارت، تناسب اندام، فناوری، انگیزه و غیره محبوب شده است.

به نظر می رسد که برخی افراد تمایز قائل شدن بین وبلاگ ها و وب سایت ها کمی مشکل دارند. در اینجا مواردی وجود دارد که وبلاگ ها و وب سایت ها را متمایز می کند.

✔ وبلاگ ها فقط یک نوع وب سایت هستند. یک وبلاگ با هدف ارائه اطلاعات در مورد موضوعات مختلف است. بنابراین، وبلاگ زیرمجموعه ای از وب سایت ها است. و همچنین می تواند انواع مختلفی از وبلاگ ها وجود داشته باشد.

✔ وبلاگ ها پویا هستند. این بدان معنی است که آنها اغلب با محتوای جدید به روز می شوند. و کاربران می توانند با افزودن نظرات و غیره با هم تعامل داشته باشند. در حالی که وب سایت ها ممکن است هم ثابت یا پویا باشند (در بخش بعدی توضیح داده خواهد شد).

✔ وبلاگ ها می توانند بخش کوچکی از یک وب سایت بزرگ باشند. در بسیاری از وب سایت ها، وبلاگ ها به عنوان بخشی از سایت های بزرگ ظاهر می شوند. به عنوان مثال، وب سایت های تجاری یک صفحه وبلاگ ایجاد می کنند تا به کاربران در مورد محصولات و خدمات خود آموزش دهند.

 

تفاوت وب سایت های استاتیک در مقابل پویا

با توجه به توانایی آنها در تعامل با کاربر، عمدتاً 2 نوع وب سایت وجود دارد.

⬅وب سایت های استاتیک
⬅وب سایت های پویا

وب سایت های استاتیک آنهایی هستند که اطلاعات ثابتی دارند و محتوای یکسانی برای نمایش دارند. در حالی که وب سایت های پویا آنهایی هستند که توانایی تغییر محتوای صفحه وب را بر اساس تعامل کاربر دارند.

 

Static vs. Dynamic Website
Static vs. Dynamic Website

 

به عنوان مثال، بیایید وبلاگ خود را www.zigmacode.com/blog مثال بزنیم. این یک وب سایت پویا است زیرا شامل یک فرم نظر بعد از هر مقاله است که در آن کاربران می توانند نظر اضافه کنند. پس از تایید، نظر در صفحه نمایش داده می شود .

به طور مشابه، وب سایت تجارت الکترونیک www.amazon.com نیز یک سایت پویا است. از این سایت می توانید محصولات را مشاهده کنید، به سبد خرید اضافه کنید، پرداخت کنید و چیزهایی را خریداری کنید. همانطور که در فروشگاه گردش میکنید ، طرح های مختلف را در هر صفحه خواهید دید.

وب سایت های پویا می توانند صفحات وب را مطابق با رفتار کاربران به روز کنند. این می تواند کاربران را با استفاده از پایگاه داده درگیر کند. پایگاه داده اجازه می دهد تا اجزای صفحه وب را اضافه و حذف کنید.

وب سایت های استاتیک حاوی چند صفحه ثابت هستند که فقط اطلاعات را در خود نگه می دارند و هیچ مؤلفه تعاملی ندارند. وب سایت های بروشور، وب سایت های نمونه کار، وب سایت های اطلاعاتی و غیره نمونه هایی از وب سایت های ثابت هستند.

 

Portfolio Website
Portfolio Website

 

آنها عمدتاً با زبان های کدنویسی اولیه HTML و CSS ساخته شده اند. در حالی که وب سایت های پویا به زبان های برنامه نویسی پیچیده تری مانند PHP نیاز دارند.

آیا برای کسب و کار خود به یک سایت نیاز دارید؟

 

صرف نظر از مقیاس کسب و کار شما، امروزه داشتن یک وب سایت بسیار مهم است. ناگفته نماند که بیشتر آنها قبل از خرید هر چیزی تحقیق آنلاین انجام می دهند.

طبق آمار خرید( Think with Google ) 53 درصد از خریداران می گویند که قبل از خرید تحقیق می کنند. حالا فرض کنید وب سایت ندارید. سپس مردم چگونه از محصولات شما مطلع خواهند شد؟

 

Website for Business
Website for Business

برای شفاف‌تر شدن، در اینجا دلایل اصلی نیاز به وب‌سایت برای کسب‌وکارتان را فهرست کرده‌ایم:

افزایش دسترسی: وب سایت شما به محصول شما کمک می کند تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کند که می توانند مشتری احتمالی شما باشند.

حضور آنلاین: به مشتریان شما امکان می دهد شما را در هر زمان و از هر مکان پیدا کنند. و با هر بار آنلاین بودن، از دست دادن مشتریان به رقبای خود جلوگیری خواهید کرد.

اعتبار را افزایش می دهد: حضور آنلاین شما، کسب و کار شما را حرفه ای تر می کند. ضریب اعتماد مشتریان شما را افزایش می دهد.

گسترش بازار: وب سایت شما را می توان از سراسر جهان مشاهده کرد. بنابراین، شما ممکن است با مشتریان بالقوه خود از نقاط مختلف جهان تعامل کنید.

مقرون به صرفه: داشتن یک سایت تجارت الکترونیک در مقایسه با یک فروشگاه واقعی می تواند مقرون به صرفه باشد. هزینه های عملیاتی، دستمزدها، آب و برق و غیره را کاهش می دهد. کاهش چنین هزینه هایی  قیمت محصول شما را کاهش می دهد و در نتیجه فروش شما را افزایش می دهد.

تعامل با مشتری: برای مشتریان شما آسان تر است که به صورت آنلاین با شما تماس بگیرند، سؤال بپرسند و بازخورد بدهند. ارتباط با کاربران به شما کمک می کند تا محصولات خود را بهبود بخشید. و در نهایت فروش شما را افزایش می دهد.

 

چگونه یک وب سایت جدید راه اندازی کنیم؟

اکنون که با اهمیت یک وب سایت آشنا شدید، ممکن است برای کسب و کار خود وب سایت بخواهید. این احتمال وجود دارد که شما هیچ ایده ای در مورد ساخت وب سایت نداشته باشید. اما نگران نباشید کارشناسان ما در کنار شما هستن تماس با ما

 

Start a Website
Start a Website

 

به طور معمول، ساخت یک وب سایت مستلزم یادگیری کدهایی است که ماه ها تمرین و تجربه را می طلبد. ما فرض می کنیم که شما نمی خواهید آن را یاد بگیرید.

راه دیگر برای به دست آوردن یک سایت، استخدام یک توسعه دهنده وب یا شرکت توسعه وب است تا آن را برای شما ایجاد کند. این شما را از یادگیری کدها باز می دارد.

3 تا از  بهترین پلتفرم سازنده وب سایت 2024

 WordPress :

محبوب ترین و یکی از ساده ترین سازندگان وب سایت امروزه وردپرس است. این پلتفرم به شما امکان می دهد تا با قابلیت کشیدن و رها کردن وب سایت ها را به راحتی ایجاد کنید. بنابراین، دیگر هیچ زحمتی برای یادگیری کدنویسی ندارید.

 

wordpress.org-open-source-platform

وردپرس دارای 2 نسخه است. WordPress.com و WordPress.org. که هر دو مقرون به صرفه هستند.

به عنوان مثال، برای ایجاد یک سایت در پلتفرم WordPress.com، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ثبت نام کنید. سپس یکی از قالب های زیبای وردپرس را انتخاب کرده و محتوا اضافه کنید. WordPress.com یک پلت فرم کاملا میزبانی شده است که می توانید یک سایت رایگان ایجاد کنید.

اگر می خواهید سایتی با WordPress.org ایجاد کنید، باید وردپرس را روی پلتفرم میزبانی وردپرس نصب کنید و سایت خود را راه اندازی کنید. به غیر از تم ها، وردپرس چندین افزونه  را نیز برای نیازهای مختلف ارائه می دهد.

 Shopify

آیا می خواهید یک فروشگاه آنلاین بسازید؟ سپس، می توانید به Shopify بروید. این به شما امکان می دهد یک تجارت فروش آنلاین را شروع کنید، رشد کنید و مدیریت کنید. علاوه بر این، فروشگاه‌های آنلاین آماده‌ای خواهید داشت که می‌توانید برای راه‌اندازی کسب‌وکار دیجیتال خود و فروش کالاها و خدمات، آن‌ها را تغییر دهید و سفارشی کنید.

 

shopify-platform-for-online-store

 

علاوه بر این، بسیاری از تم های رایگان و پولی را از فروشگاه تم Shopify برای طراحی فروشگاه آنلاین شما فراهم می کند. همچنین، می‌توانید عملکرد فروشگاه را با برنامه‌های رایگان و پولی از فروشگاه App Shopify گسترش دهید.

 Webflow :

Webflow یک پلت فرم همه جانبه است که به شما امکان می دهد وب سایت های خیره کننده ای را بدون نوشتن کد ایجاد کنید. این پلتفرم  ویرایشگرهای بصری ، قالب های قابل تنظیم، و یک رابط کشیدن و رها کردن ایده آل برای همه ارائه می دهد.

 

webflow-blogging-platform

 

علاوه بر این، Webflow بر روی کدهای تمیز و بهینه تمرکز می کند که منجر به زمان بارگذاری سریع تر و بهبود SEO (بهینه سازی موتور جستجو) می شود. در نهایت، وب سایت شما بهترین عملکرد خود را دارد و تجربه یکپارچه را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند.

 

 آینده در توسعه وب سایت

جلوتر ماندن از روندهای نوظهور برای ایجاد تجربه های جذاب و کارآمد وب سایت بسیار مهم است. همانطور که تکنولوژی به تکامل خود ادامه می دهد، برخی از روندهای قابل توجه در حال شکل دادن به آینده توسعه وب هستند. بیایید به این نوآوری‌ها بپردازیم که وب‌سایت‌ها را متحول می‌کنند.

 ادغام هوش مصنوعی

ادغام هوش مصنوعی (AI) در توسعه وب سایت یک روند قابل توجه است. فناوری‌های هوش مصنوعی، مانند یادگیری ماشینی و پردازش زبان طبیعی، تجربیات کاربر را با شخصی‌سازی محتوا، خودکارسازی وظایف و ارائه بینش‌های هوشمند افزایش می‌دهند.

برخی از زمینه هایی که در آن ها از هوش مصنوعی در وب سایت ها استفاده می شود عبارتند از:

✔ چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی در وب سایت ها با ارائه پاسخ های فوری به سؤالات و راهنمایی کاربران از طریق وب سایت، تجربه کاربر را افزایش می دهند.

✔ الگوریتم‌های هوش مصنوعی رفتار و اولویت‌های کاربر را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا محتوا و توصیه‌های شخصی‌سازی شده را ارائه دهند، تعامل کاربر و نرخ تبدیل را بهبود بخشند.

✔ وب‌سایت‌ها در حال سازگاری هستند تا قابلیت‌های جستجوی صوتی را شامل شوند و هوش مصنوعی به درک زبان طبیعی کمک می‌کند و تعاملات صوتی را برای کاربران بصری‌تر می‌کند.

به طور کلی، این روند با هدف تطبیق پذیری، تعاملی و کاربرپسندتر کردن وب سایت ها است.

 

برنامه های وب پیشرو (PWA)

PWA ها با ترکیب بهترین ویژگی های وب و برنامه های تلفن همراه، یک تجربه کاربری یکپارچه را ارائه می دهند. با افزایش تقاضا برای تجارب وب پاسخگو و سازگار با موبایل، PWAها قرار است به استانداردی در توسعه وب سایت تبدیل شوند.

در اینجا به طور خلاصه به مزایای آن می پردازیم:

✔ PWA ها تجربه کاربری یکپارچه و سریع را برای وب سایت ها ارائه می دهند. آنها به سرعت بارگیری می شوند، به صورت آفلاین کار می کنند و ناوبری  را ارائه می دهند و به تجربه کاربری مثبت کمک می کنند.

✔ آنها به طور یکپارچه در دستگاه ها و پلتفرم های مختلف کار می کنند.

✔ همچنین، آنها از فناوری‌هایی مانند محتوای کش استفاده می‌کنند، زمان بارگذاری سریع‌تر و پاسخ‌دهی را تضمین می‌کنند و عملکرد را بهبود می‌بخشند.

 تجزیه و تحلیل داده ها

یکی دیگر از جنبه های مهم، نقش تجزیه و تحلیل داده ها در بهینه سازی وب سایت است. در اینجا برخی از روندهای کلیدی آورده شده است:

⬅ تجزیه و تحلیل رفتار کاربر: درک رفتار کاربر حیاتی است. تجزیه و تحلیل پیش بینی بر اساس داده ها می تواند اقدامات کاربر را برای پیش بینی کند.

تجزیه و تحلیل در زمان واقعی: تجزیه و تحلیل زمان واقعی سریعتر و کارآمدتر برای پاسخ های فوری، تعاملات کاربر و بهینه سازی عملکرد پویا.

بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO): نه تنها استراتژی‌های مبتنی بر داده، بلکه با استفاده از تحلیل‌های پیشرفته و توصیه‌های هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی پویا تبدیل‌ها.

 

چالش های توسعه وب سایت

اما آیا ایجاد وب سایت به همین راحتی است؟ در اینجا چند چالش وجود دارد که ممکن است با وب سایت ها روبرو شوید:

✔ برای محافظت از داده های کاربر و جلوگیری از تهدیدات سایبری، نظارت مستمر لازم است.

✔ اطمینان از کاربرپسند بودن وب سایت ها برای افراد دارای معلولیت یک چالش کلیدی است.

✔ همگام شدن با تکامل سریع ابزارها و چارچوب ها چالش های مداومی را به همراه دارد.

✔ تطبیق وب‌سایت‌ها برای مدیریت رشد ترافیک و حجم داده‌ها یک نگرانی دائمی است.

✔ اطمینان از تجارب کاربری ثابت در مرورگرهای مختلف یک چالش مستمر است.

 

سوالات متداول

1. وب سایت شامل چه مواردی است؟

وب سایت مجموعه ای از یک یا چند فایل HTML است. بسته به نوع وب سایت، می تواند دارای صفحات وب متفاوت با اجزای مختلف باشد. برخی شامل محتوا، سرصفحه، پاورقی و غیره هستند.

 

2. مزایای وب سایت چیست؟

مزیت اصلی یک وب سایت این است که چندین صفحه وب را به هم مرتبط می کند. بنابراین، سایت شما می تواند به یک یا چند موضوع، شرکت، محصول یا خدمات مرتبط باشد. به طور کلی، شما می توانید حضور آنلاین، دسترسی و بازار را با حداقل هزینه افزایش دهید.

 

3. صفحه افتتاحیه یک وب سایت چیست؟

صفحه افتتاحیه یک وب سایت، صفحه اصلی نامیده می شود. معمولاً مانند فهرست مطالب سایت کار می کند که بخش های دیگر سایت را پیوند می دهد. به طور کلی، محتوای سایت را توصیف می کند.

 

4. عنوان وب سایت چیست؟

عنوان وب سایت هویت اصلی سایت است. اگر کاربر سایت شما را در اینترنت جستجو می کند، عنوان وب سایت شما اولین و بیشترین چیزی است که می بیند. به عنوان مثال، سایت ما عنوان زیگماکد – بهترین منبع را برای کمک به شما در ساخت وب سایت” را دارد.

 

5. آدرس وب سایت چیست؟

فرم کامل URL، Uniform Resource Locator است. نشانی وب سایت آدرس سایتی است که مشخص می کند در کجای وب قرار دارد. به عنوان مثال، https://www.zigmacode.com/.

 

6. صفحه فرود یک وب سایت چیست؟

صفحات فرود صفحات مستقل یک سایت هستند. آنها بیشتر برای رسانه های اجتماعی، ایمیل یا کمپین های بازاریابی استفاده می شوند. بنابراین، می‌توانید از آن برای تبلیغ محصولات/خدمات خود استفاده کنید و بازدیدکنندگان را به مشتری/مشترک تبدیل کنید.

 

7. آیا وب سایت یک کلمه است یا دو کلمه؟

ممکن است عبارات “سایت”، “وب سایت” و “وب سایت” را پیدا کنید. همه آنها به یک معنا هستند. بیشتر از “وب سایت”، می توانید از “وب سایت” یا به سادگی “سایت” استفاده کنید. بنابراین، زمان را برای این سردرگمی تلف نکنید.

 

نتیجه :

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا تصویر واضحی از ,وب سایت چیست داشته باشید.

امیدواریم که شما نیز یاد گرفته باشید که یک  وب سایت چگونه کار می کند، انواع و کاربردهای آن، و چگونه برای کسب و کار یا شرکت خود یکی را تهیه کنید. اگر مدیر یک سایت هستید ، لطفا تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

 

مشاوره و درخواست همکاری
ما با افتخار به شما کمک خواهیم کرد تا یک حضور قدرتمند و حرفه ای در دنیای دیجیتال داشته باشید. با ما تماس بگیرید و تیمی از متخصصان ما به شما خدمات با کیفیت ارائه خواهند کرد.

لینک کوتاه مقاله :

zigmacode.com/?p=15735

لینک کوتاه مقاله :

zigmacode.com/?p=15735

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست مشاوره رایگان

زیگــــماکد

جهت تسریع در پاسخگویی لطفا موارد زیر را با دقت وارد و انتخاب کنید

اطلاعات تماس خود را وارد کنید
لطفا یکی از گزینه هارا انتخاب کنید
نوع خدمات مورد نیاز را مشخص کنید