322 2970 937 98+

خدمات پشتیبانی 24 / 7

نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس

نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس از 0 تا 100

آنچه در این مطلب میخوانید ...

 

آموزش روند نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس از صفر تا صد 😍😍  .درک تعامل با کاربر برای بهینه سازی محتوا و تجربه کاربر بسیار مهم است که منجر به افزایش تعامل، رضایت و موفقیت کلی وب سایت می شود. همچنین، دیدگاه های استراتژیک را بهبود میبخشد و سایت را با ترجیحات و انتظارات کاربر همسو می کند.

و یکی از روش‌های شناخت تعامل مخاطبان، افزودن Google Analytics به سایت شما است. این بینش وردپرس شما را با به دست آوردن اطلاعات ارزشمند مخاطبان برای استراتژی ها و تصمیم گیری های محتوای آگاهانه افزایش می دهد.

در این راهنما، ما تمام مراحل را برای افزودن گوگل آنالیتیکس به وب سایت وردپرس را به شما آموزش میدهیم . بنابراین، با ما همراه شوید 🧡

how-to-add-google-analytics-featured-image

 

گوگل آنالیتیکس چیست؟

درک رفتار کاربر برای موفقیت یک وب سایت بسیار مهم است. و گوگل آنالیتیکس یک ابزار قابل اعتماد است که بینش های ارزشمندی را در مورد عملکرد وب سایت ارائه می دهد. این بینش برای بازاریابی آنلاین و بهینه سازی موتور جستجوی وب سایت (SEO) بسیار مهم است.

 

Google Analytics Platform
Google Analytics Platform

گوگل آنالیتیکس در هسته خود ابزاری است که توسط گوگل توسعه یافته است تا به صاحبان وب سایت کمک کند تا تعاملات کاربر را درک کنند. این موضوع در مورد الگوریتم‌های پیچیده نیست، بلکه ابزاری عملی برای درک اینکه چگونه مردم وب‌سایت شما را پیدا می‌کنند، پیمایش می‌کنند و با آن ارتباط بر قرار میکنند، میباشد.

این داده ها به تنظیم استراتژی ها برای بهینه سازی تجربه کاربر و دستیابی به اهداف تجاری به طور موثر کمک می کند. چرا این موضوع مهم است؟

 

گوگل آنالیتیکس فراتر از ارائه اعداد است.

✔ ترافیک را اندازه گیری و تجزیه و تحلیل می کند.

✔ مشارکت بازدیدکنندگان را در محتوای وب سایت را به شما نشان می دهد.

✔ به جمع آوری، استخراج و قالب بندی داده ها کمک می کند.

✔ بینش های مهمی را برای سایت شما ارائه می دهد و با ابزارهایی مانند Search Console، PageSpeed Insights و AdSense پیوند می دهد.

✔ به شناسایی صفحات با عملکرد پایین وب سایت، جستجوی کلمات کلیدی، جستجوی ارگانیک و غیره کمک می کند.

 

قابل ذکر است که گوگل آنالیتیکس رایگان است و برای استفاده از وب سایت فقط به یک حساب کاربری گوگل نیاز دارد و آن را برای همه قابل دسترس می کند.

 

حتما کنجکاو هستید که گوگل آنالیتیکس چگونه کار می کند؟ پس بیایید بررسی ایت ابزار مهم را بررسی کنیم!🧡

گوگل آنالیتیکس چگونه کار می کند؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که وقتی گوگل آنالیتیکس در کار است در پشت صحنه چه اتفاقی می افتد؟ بیایید روند را بررسی کنیم.

برای درک آنچه در وب سایت شما اتفاق می افتد، اولین قدم ایجاد یک حساب گوگل آنالیتیکس و اتصال آن به سایت وردپرس شما است. در بخش دیگری به تفصیل به این قسمت خواهیم پرداخت.

وب سایت شما را آنالیز می کند

پس از راه‌اندازی حساب خود، یک کد کوچک جاوا اسکریپت را به هر صفحه در سایت خود اضافه می‌کنید. این کد کارهایی که کاربران هنگام ورود به صفحات شما انجام می دهند، را ذخیره می کند.

اولین کاری که گوگل آنالیتیکس انجام می دهد اندازه گیری وب سایت شماست.

اما این روند چگونه انجام می شود؟ بیایید یک مثال بزنیم!

بنابراین، اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، کد رهگیری جاوا اسکریپت به شما کمک می کند تا ببینید کدام صفحات محبوب هستند، مانند صفحاتی که مواد غذایی یا محصولات زیبایی می فروشند. حتی می‌تواند ردیابی کند که آیا کاربران پس از افزودن یک محصول به سبد خرید تا صفحه تأیید خرید رفته‌اند یا خیر.

 

در زیر نمونه ای از کد رهگیری گوگل آنالیتیکس آورده شده است.

 

Google Analytics Tracking Code
Google Analytics Tracking Code

 

اما این همه چیز نیست. این کد همچنین برخی از جزئیات را از مرورگر کاربر دریافت می کند. مواردی مانند اولویت زبان و نوع مرورگری که استفاده می‌کنند (مانند کروم یا سافاری). و همچنین اینکه چه دستگاه و سیستم عاملی دارند.

بنابراین شما نه تنها می‌دانید چه کسی از سایت شما بازدید می‌کند، بلکه در وهله اول چه چیزی آنها را به آنجا آورده است. چه یک موتور جستجو، چه یک تبلیغ کلیک شده یا یک کمپین ایمیلی، همه چیز توسط گوگل آنالیتیکس آشکار می شود.

پردازش و گزارش

حالا قسمت بعدی!

زمانی که کد رهگیری در وب‌سایت شما داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند، آن‌ها را دسته‌بندی می‌کند و به گوگل آنالیتیکس ارسال می‌کند تا به گزارش‌های روشنگری تبدیل شود.

اکنون، بخش سرگرم کننده اینجاست، گوگل آنالیتیکس

 

فقط داده ها را بازتاب نمی کند. اطلاعات را می گیرد و بر اساس معیارهای خاصی سازماندهی می کند. چه داده‌های شما برای موبایل یا دسکتاپ باشد، چه برای Safari یا Chrome-friendly.

 

Organizing Data
Organizing Data

 

اما، صبر کنید عجله نکنید، موضوعات بیشتری برای بررسی وجود دارد!😍

گوگل آنالیتیکس انعطاف پذیر است. این به شما امکان می دهد نحوه پردازش داده ها را تنظیم کنید. ممکن است بخواهید ترافیک داخلی شرکت یا توسعه دهندگان را فیلتر کنید، و Google Analytics به شما این امکان را می دهد.

پس از آن، داده های شما در یک پایگاه داده ایمن ذخیره می شود. البته امن و غیر قابل تغییر

پس از پردازش و سازمان‌دهی، داده‌های شما در گوگل آنالیتیکس به صورت گزارش‌های منظم و جامع  برای شما قابل دسترسی می‌شوند.

 

Google Analytics Data
Google Analytics Data

چرا باید گوگل آنالیتیکس را در وردپرس نصب کنید؟

شاید شما یک وب سایت دارید که با وردپرس ساخته شده است و کنجکاو هستید و می خواهید Google Analytics را به وردپرس اضافه کنید! پاسخ ما به شما بسیار ساده است:

گوگل آنالیتیکس معیارهای مختلف را در زمان واقعی زیر نظر دارد و به شما این امکان را می دهد که ببینید بازدیدکنندگان در حال حاضر در سایت شما چه می کنند.

 

بیایید برخی از ویژگی‌هایی را که این ابزار در اختیار دارد را بررسی کنیم.

Pageviews (بازدید از صفحه) : این آیتم نشان می دهد که افراد چند بار صفحات وب شما را بررسی کرده اند. به‌علاوه، می‌تواند با جزئیات به شما اطلاع دهد که کدام پست‌ها بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند.

Session duration: این معیار میزان زمانی را که افراد صرف کاوش در محتوایی که شما ساخته اید را نشان می دهد. همچنین گزارش میانگین بازدید و مدت زمان بازدید جدید را در وب سایت خود با این ابزار دریافت کنید.

Bounce rate calculation (محاسبه نرخ پرش) : این مقدار نشان می دهد که افراد با چه سرعتی صفحات خاصی را در وب سایت شما ترک می کنند.

Pages per session (صفحات در هر بازدید): بررسی تعداد صفحاتی که هر شخص هنگام بازدید از سایت شما به آن نگاه می کند، می تواند بفهمد که چه چیزی را بررسی می کنند. یا اگر به پیوندهای بیشتری یا به چیزهای جالب دیگر نیاز دارند.

Social ( شبکه های اجتماعی ): وقتی مقاله را در فیس بوک و توییتر به اشتراک می گذارید، گوگل آنالیتیکس به شما می گوید که دقیقا چند نفر از آن بازدید کرده اند.

Benchmarking ( معیار ): در اینجا ما در مورد همه چیز صحبت می کنیم، از افرادی که مستقیماً از سایت شما بازدید می کنند تا تبلیغاتی که برای آنها هزینه می کنید. مثل این است که گزارش عملکرد خود را بررسی کنید تا ببینید در مقایسه با سایر افراد آنلاین چقدر خوب عمل می کنید.

 

هنگامی که Google Analytics را برای وردپرس راه اندازی کردید و از افزونه صحیح استفاده کردید، می توانید به راحتی این اطلاعات را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید.

 

پس بیایید یاد بگیریم که چگونه گوگل آنالیتیکس را به وردپرس اضافه کنیم.

 

چگونه در گوگل آنالیتیکس ثبت نام کنیم؟

شروع کار با گوگل آنالیتیکس بسیار آسان است و برای شروع کار فقط به یک حساب Google یا Gmail نیاز دارید. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای شروع شما آورده شده است:

مرحله 1. در گوگل آنالیتیکس ثبت نام کنید

به وب سایت Google Analytics  بروید و دکمه «Get started today» را بزنید.

 

Click Get Started
Click Get Started

 

با اکانت جیمیل خود وارد شوید.

 

Login With Gmail Account
Login With Gmail Account

 

پس از ورود به سیستم، روی صفحه خوش آمدگویی قرار می گیرید. اکنون روی “Start measuring” کلیک کنید.

 

Click Start Measuring
Click Start Measuring

 

اگر حساب کاربری ندارید، از شما خواسته می شود که یک حساب ایجاد کنید. بنابراین با افزودن نام حساب شروع کنید.

 

Add Account Name
Add Account Name

 

همچنین با برخی تنظیمات اشتراک گذاری داده مواجه خواهید شد. گزینه های اشتراک گذاری داده ها به شما کنترل بیشتری بر اشتراک گذاری داده های گوگل آنالیتیکس خود می دهد. شما می توانید آنچه را که نیاز دارید انتخاب کنید یا به پیش فرض ها پایبند باشید.

 

Choose Data Sharing Setting
Choose Data Sharing Setting

 

مرحله 2. جزئیات وب سایت خود را وارد کنید

برای اندازه گیری داده های وب سایت خود، یک ویژگی Google Analytics ایجاد کنید. هر ویژگی که ایجاد می کنید، تمام داده های اندازه گیری شما را برای هر وب سایتی که انتخاب می کنید نگه می دارد.

بنابراین، ویژگی خود را نام ببرید و روی “Next” کلیک کنید.

 

Give Your Property Detail
Give Your Property Detail

 

پس از آن، باید جزئیاتی در مورد کسب و کار خود ارائه دهید.

 

Describe Your Business
Describe Your Business

 

همچنین، هدف کسب و کار خود را انتخاب کنید، میتواند ایجاد سرنخ، فروش آنلاین، آگاهی از برند، بررسی رفتار کاربر یا دریافت گزارش پایه باشد. و سپس دکمه «Create» را بزنید.

 

Choose Business Objectives
Choose Business Objectives

 

اکنون یک کادر پاپ آپ ظاهر می شود که قرارداد شرایط سرویس گوگل آنالیتیکس را نمایش می دهد. برای استفاده از Google Analytics، ابتدا باید شرایط قرارداد خدمات را برای کشور/منطقه خود بپذیرید.

 

Accept Google Analytics Terms And Services
Accept Google Analytics Terms And Services

 

اکنون با گزینه هایی برای Stream وب گوگل آنالیتیکس خود روبرو خواهید شد. همانطور که ما در این راهما در حال پیکربندی Google Analytics برای یک سایت وردپرس هستیم، با انتخاب “Web” به عنوان پلتفرم ادامه دهید.

 

Choose Platform
Choose Platform

 

پس از این، باید آدرس وب سایت و نام Stream خود را وارد کنید.

به‌طور پیش‌فرض، گوگل آنالیتیکس گزینه «Enhanced Measurement» را فعال می‌کند و امکان ردیابی بازدید از صفحه، اسکرول، کلیک‌های خروجی، دانلود فایل‌ها و معیارهای مختلف دیگر را در Google Analytics فراهم می‌کند.

 

Create Stream
Create Stream

 

پس از آن، می توانید با کلیک بر روی دکمه “Create Stream” ادامه دهید.

پس از تکمیل، می‌توانید جزئیات ضروری مانند نام stream و شناسه URL و شناسه Measurement خود را مشاهده کنید.

علاوه بر این، اندازه‌گیری‌های مختلف بهبود یافته را که ثبت می‌شوند نمایش می‌دهد.

در بالای صفحه، یک نوار هشدار، شما را در ادغام گوگل آنالیتیکس با سایت وردپرس خود راهنمایی می کند.

اکنون، روی دکمه «View Tag Instructions» کلیک کنید. روش های مختلفی برای گنجاندن یکپارچه کد رهگیری Google Analytics در وب سایت وردپرس خود به شما ارائه می شود.

 

Click View Tag Instructions
Click View Tag Instructions

 

سپس 2 گزینه برای نصب با سازنده وب سایت یا CMS یا نصب دستی خواهید داشت. در اینجا، گزینه «Install Manually» را انتخاب می کنیم.

 

Click Install Manually
Click Install Manually

 

پس از انتخاب، کد رهگیری گوگل آنالیتیکس را مشاهده خواهید کرد، بنابراین کد را کپی کنید. بعداً برای اضافه کردن آن به سایت وردپرس خود به آن نیاز خواهید داشت.

و تمام! 👍 اکنون تنظیمات Google Analytics انجام شده است. مرحله بعدی نصب آن در سایت وردپرسی شماست.

 

نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس 👌

در اینجا، چند روش برای افزودن گوگل آنالیتیکس به وب سایت وردپرس را مرور می کنیم.

 

روش اول : افزودن Google Analytics با استفاده از افزونه وردپرس

وقتی صحبت از اضافه کردن Google Analytics به وب سایت شما می شود، استفاده از یک پلاگین حرکت هوشمندانه ای است. خوشبختانه، تعداد زیادی افزونه گوگل آنالیتیکس وجود دارد که فقط برای این کار طراحی شده اند.

در اینجا، نحوه انجام این کار را با استفاده از افزونه MonsterInsights به شما نشان خواهیم داد. این افزونه به شما کمک می کند تا تجزیه و تحلیل های حیاتی و آمار معنی دار را به نمایش بگذارید. همچنین، به پیوند یکپارچه سایت وردپرس خود با گوگل آنالیتیکس کمک می کند.

بنابراین تصمیمات آگاهانه و مبتنی بر داده را برای افزایش رشد کسب و کار خود شروع کنید.

 

MonsterInsights
MonsterInsights

 

ابتدا، در داشبورد وردپرس خود به «Plugins > Add New Plugins» بروید. سپس پس از مشاهده این قسمت افزونه «MonsterInsights»  را جستجو کرده و روی «Install» کلیک کنید.

 

Install MonsterInsights Plugin
Install MonsterInsights Plugin

پس از آن افزونه را فعال کنید

پس از فعال شدن، این افزونه یک آیتم منوی جدید به نام “Insights” را در منوی مدیریت وردپرس شما معرفی می کند. روی «Launch the Wizard» در صفحه خوش آمدگویی کلیک کنید.

 

Launch The Wizard
Launch The Wizard

 

در ابتدا، باید یک دسته (کسب و کار، وبلاگ یا فروشگاه آنلاین) را انتخاب کنید و با کلیک کردن روی دکمه «Save and Continue» ادامه دهید.

 

Choose Website Category
Choose Website Category

 

 پس از آن، روی دکمه “Connect MonsterInsights” کلیک کنید.

 

Connect to MonsterInsights
Connect to MonsterInsights

 

برای فعال کردن ردیابی و گزارش برای وب سایت خود، افزونه MonsterInsights باید به حساب گوگل آنالیتیکس شما متصل شود. بنابراین روی دکمه «Connect & Continue to Google» کلیک کنید.

 

Connect And Continue to Google
Connect And Continue to Google

 

 پس از آن حساب Google خود را انتخاب کنید و ادامه دهید.

Connect Google Account
Connect Google Account

 

پس از آن، برای ادامه روی دکمه “Allow” کلیک کنید.

 

Click Allow Button
Click Allow Button

 

اکنون وب‌سایتی را که می‌خواهید به آن متصل شوید انتخاب کنید و سپس روی گزینه «Complete Connection» کلیک کنید.

 

Click Complete Connection
Click Complete Connection

 

 اکنون MonsterInsights Google Analytics را به وب سایت شما متصل می کند. سپس، تنظیمات توصیه شده برای وب سایت خود را انتخاب کنید.

 

Recommended Settings of MonsterInsights
Recommended Settings of MonsterInsights

 

تنظیمات پیش فرض برای اکثر وب سایت ها مناسب است. همچنین، MonsterInsights به شما امکان می‌دهد نقش‌های کاربر را برای مشاهده گزارش انتخاب کنید. پس از انجام، تنظیمات را با کلیک بر روی دکمه “Save and Continue” ذخیره کنید.

 

Click Save And Continue
Click Save And Continue

 

پس از این، MonsterInsights لیستی از ویژگی های ردیابی وب سایت را برای انتخاب شما ارائه می دهد. با کلیک کردن روی دکمه «Continue» یا «Skip for Now»، ادامه دهید.

 

Click Continue Or Skip Now Button
Click Continue Or Skip Now Button

 

پس از رفتن به صفحه بعدی، MonsterInsights راه اندازی موفقیت آمیز ردیابی گوگل آنالیتیکس را تأیید می کند. نشان دهنده وضعیت اتصال، کد رهگیری نصب شده و جمع آوری داده های فعال.

 

Google Analytics Connected
Google Analytics Connected

 

 با پیمایش بیشتر، فیلدی برای وارد کردن کلید مجوز مشاهده خواهید کرد. اما در حال حاضر، برای مرحله تنظیم فعلی، روی «Complete Setup without Upgrading» کلیک کنید.

 

Complete Setup
Complete Setup

 

 و شما با موفقیت گوگل آنالیتیکس را با استفاده از MonsterInsights به وب سایت خود اضافه کرده اید.

 

View Report
View Report

 

اکنون، از شما میخواهیم تا به داشبورد وردپرس خود را وارد شوید. برای دیدن گزارش، به «Insights > Report» بروید.

 

Go to Insights and Click Report
Go to Insights and Click Report

 

 در زیر نمونه ای از گزارش تحلیلی است که برای وب سایت خود دریافت خواهید کرد

 

Example Of Google Analytics Data
Example Of Google Analytics Data

 

روش دوم : گوگل آنالیتیکس را به صورت دستی تنظیم کنید

 

بنابراین، در اینجا یاد می گیریم که گوگل آنالیتیکس را به صورت دستی در سایت وردپرس خود راه اندازی کنیم. اما، به شما اجازه نمی دهد پیکربندی ردیابی پیشرفته را انجام دهید. همچنین، شما اطلاعات خود را مستقیماً در داشبورد وردپرس خود نخواهید دید.

اکنون، بیایید بررسی کنیم، چگونه این کار را انجام دهیم!

به یاد داشته باشید که کد رهگیری گوگل آنالیتیکس را که هنگام راه اندازی حساب گوگل آنالیتیکس خود دریافت کردید در این روش به آن نیاز دارید ؟ اون کد رو کپی کن😎

به داشبورد وردپرس خود بروید و اکنون باید افزونه WPCode را نصب کنید. این افزونه به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به ویرایش فایل functions.php، تکه‌های کد را در وردپرس اضافه کنید.

بر روی “Plugin > Add New Plugin” کلیک کنید. افزونه WPCode جستجو کنید و گزینه “Install Now” را بزنید.

 

Install WPCode Plugin
Install WPCode Plugin

 

 پس از آن روی گزینه “Activate” کلیک کنید. و افزونه شما آماده استفاده است.

 

Activate WPCode Plugin
Activate WPCode Plugin

 

 اکنون، گزینه “Code Snippets” را می بینید، روی آن کلیک کنید. سپس به بخش “Header & Footer” بروید. و کد رهگیری گوگل آنالیتیکس را در قسمت «Header» قرار دهید.

 

Paste The Code In Header
Paste The Code In Header

 

 فراموش نکنید که دکمه «Save Changes» را بزنید.

و انجام شد! شما گوگل آنالیتیکس را به صورت دستی به سایت وردپرس خود اضافه کرده اید.

 

روش سوم : راه اندازی Google Analytics در قالب وردپرس

حالا بیایید یاد بگیریم که گوگل آنالیتیکس را در قالب وردپرس راه اندازی کنیم.

افزودن کد گوگل آنالیتیکس به قالب وردپرس شما می تواند کمی مشکل باشد. تصور کنید اگر تم ها را تغییر دهید، کد شما ناپدید می شود، این روش نه بهترین، و نه درست است 😢

بنابراین، ما معمولا از این روش دوری می کنیم. اما، اگر احساس می‌کنید از فناوری آگاه هستید و آماده چالش هستید، پس بیایید ادامه دهیم.

اکنون 2 روش برای اضافه کردن کد گوگل آنالیتیکس به قالب وردپرس شما وجود دارد. فقط می توانید یکی را انتخاب کنید. در اینجا نحوه انجام آن را به هر دو روش را به شما نشان خواهیم داد.

کد ردیابی را در فایل Theme header.php اضافه کنید

برای این راهنما، ما تم Astra را نصب کرده ایم.

حالا به داشبورد وردپرس خود بروید. سپس روی «Appearance > Theme File Editor» کلیک کنید.

یک صفحه ویرایش کد ظاهر می شود، روی گزینه “Theme Header” در منوی سمت راست کلیک کنید. پس از رسیدن، فقط کد رهگیری گوگل آنالیتیکس را در بالای تگ </head> قرار دهید.

 

Add Google Analytics Tracking Code
Add Google Analytics Tracking Code

 

 اکنون برای ایجاد تغییرات روی دکمه «Update File» کلیک کنید.

و کار تمام شده است !🤦‍♂️

 

کد ردیابی را در فایل Theme functions.php اضافه کنید

روش بعدی از طریق فایل توابع وردپرس است.به جای قرار دادن دستی کد رهگیری در هر صفحه، می توانید با استفاده از فایل توابع وردپرس، آن را به صورت خودکار انجام دهید.

نکته: بهتر است یک نسخه پشتیبان از فایل قبل از تغییر آن ایجاد کنید.

اکنون به «Appearance > Theme File Editor» بروید.

 

Go To Theme File Editor
Go To Theme File Editor

 

سپس بر روی گزینه “Theme Function” در منوی سمت راست کلیک کنید. شما باید این کد را به فایل functions.php قالب خود اضافه کنید.

 

code to your theme’s
code to your theme’s

 

سپس کد گوگل آنالیتیکس را که قبلاً کپی کرده اید اضافه کنید. در زیر نمونه ای از نحوه ظاهر کد شما آورده شده است.

 

Add Google Analytics Tracking Code
Add Google Analytics Tracking Code

 

پس از آن، بر روی گزینه “Update File” کلیک کنید، و تمام شد!🧡

پس از تمام این مراحل نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس خود انجام شده و زمان مشاهده گزارش ها فرا رسیده است.

 

روش پیشنهادی – استفاده از افزونه Insert Headers and Footers

روش های ذکر شده برای افزودن مستقیم گوگل آنالیتیکس به قالب وردپرس می تواند برای کاربرانی که با فناوری آشنا هستند مناسب باشد. اما ما استفاده از پلاگین هدر و فوتر را توصیه می کنیم مانند گذشته که از افزونه WPCode استفاده می کردیم.

این افزونه یک رویکرد کاربر پسند و غیر فنی را ارائه می دهد. ایده آل است برای مبتدیان یا کسانی که تنظیمات ساده تر را ترجیح می دهند.

 

به دلایلی که در زیر ذکر میکنیم ما این روش را پیشنهاد میدهیم :

✔ نیاز به پیمایش و تغییر مستقیم فایل های تم را از بین می برد.

✔ اگر تصمیم به تغییر قالب خود دارید، کد رهگیری دست نخورده باقی می ماند و از خطر از دست دادن آن در هنگام تغییر قالب جلوگیری می شود.

✔ خطر خطاهای نحوی یا اشتباهات ناخواسته را کاهش می دهد.

✔ به کاربران این امکان را می دهد تا نه تنها Google Analytics بلکه سایر کدهای رهگیری یا اسکریپت ها را به راحتی مدیریت کنند.

✔ به روز رسانی کد رهگیری یا افزودن اسکریپت های جدید را می توان به سرعت از طریق داشبورد وردپرس انجام داد.

 

نحوه مشاهده گزارش های گوگل آنالیتیکس

ما در مورد 2 روش در مورد بررسی گزارش Google Analytics صحبت خواهیم کرد.

روش اول : از داشبورد گوگل آنالیتیکس

برای ورود به دنیای Analytics خود، به http://www.google.com/analytics بروید. روی دکمه “Sign in” در بالا سمت راست کلیک کنید.

 

Sign In To Google Analytics
Sign In To Google Analytics

 

 در اینجا، گزارش‌های داخلی را می‌بینید که به‌خوبی در ستون سمت چپ سازماندهی شده‌اند. هر بخش به تب های مختلفی تقسیم می شود.

 

Built In Report Of Google Analytics
Built In Report Of Google Analytics

 

با کلیک بر روی هر برگه جزئیات و گزینه های بیشتری نشان داده می شود. این یک راه ساده و شهودی برای کاوش و درک آنچه در وب سایت شما اتفاق می افتد است.

 

بیایید گزارش‌های مختلفی را که در گوگل آنالیتیکس وجود دارد را، تقسیم بندی کنیم:

Realtime Report (گزارش لحظه ای) : نشان می‌دهد چه کسی در حال حاضر در سایت شما حضور دارد و به شما یک نمای هم‌زمان از کاربران فعال می‌دهد.

Acquisition Report : این گزارش از طریق جستجوهای ارگانیک، ارجاع‌ها، ایمیل‌ها یا شرکت‌های وابسته اطلاعاتی را در مورد چگونگی کشف سایت شما توسط افراد نشان می‌دهد.

Engagement Report (گزارش تعامل) : تبدیل ها و رویدادهایی که در سایت شما اتفاق می افتد را برجسته می کند.

Monetization Report (گزارش کسب درآمد) : این گزارش تمام داده های تجارت الکترونیک شما را سازماندهی می کند، از جمله ویژگی های جدید مانند خریدهای درون برنامه ای و تبلیغات ناشر.

Retention Report : بین بازدیدکنندگان جدید و بازگشتی تمایز قائل می شود و بینش ارزشمندی در مورد حفظ کاربر به شما می دهد.

Demographics Report : این نشان می دهد که مخاطبان شما از کجا هستند، دقیقاً به کشورها و شهرها. به علاوه، با تفکیک جنسیتی و گزارش‌های علاقه، حس شخصی‌سازی را اضافه می‌کند.

Tech Report (گزارش فنی) : جزئیات مربوط به دستگاه‌ها، مرورگرها، سیستم‌عامل‌ها، نسخه‌های برنامه و اندازه صفحه‌نمایش را که افراد برای کاوش وب‌سایت شما استفاده می‌کنند، نشان می‌دهد.

 

روش دوم : از داشبورد وردپرس

در اینجا، نحوه مشاهده تجزیه و تحلیل با استفاده از افزونه MonsterInsights را نشان خواهیم داد. پس از نصب افزونه، بررسی عملکرد سایت شما بسیار آسان است.

فقط این مراحل آسان را دنبال کنید:

ابتدا وارد داشبورد وردپرس خود شوید. سپس به «Insights > Report» بروید.

 

Go to Insights and Click Report
Go to Insights and Click Report

 

در آنجا گزینه های زیادی مانند TrafficSearch ConsoleeCommerceDimensions و غیره خواهید داشت.

 

Example Google Analytics Report Using MonsterInsights
Example Google Analytics Report Using MonsterInsights

 

 اجازه دهید برخی از گزارش ها را توضیح دهیم ..

Traffic Report (گزارش ترافیک) : پیدا کنید که بازدیدکنندگان چگونه به وب‌سایت شما می‌رسند و کدام یک بیشترین مشارکت یا سودآوری را دارند.

Engagement Report (گزارش تعامل): نرخ تبدیل خود را با اطلاعاتی در مورد صفحات فرود برتر، پیوندهای وابسته، صفحات خروج، پیوندهای دانلود و موارد دیگر بهبود بخشید.

Search Console Report : ببینید بازدیدکنندگان دقیقا چگونه وب سایت شما را از گوگل پیدا می کنند.

eCommerce Report (گزارش تجارت الکترونیک) : گزارش هایی در مورد میانگین ارزش سفارش، کل درآمد، جلسات برای خرید و منابع تبدیل برتر دریافت کنید. محصولات برتر، تعداد معاملات و غیره

Site Speed (سرعت سایت) : بینش‌هایی در مورد زمان‌های پاسخ سرور، امتیازات موبایل و دسک‌تاپ، اولین رنگ‌بندی محتوا، توصیه‌های خودکار، زمان مسدود کردن کل و غیره دریافت خواهید کرد.

 

 با این مسیر ساده، می توانید در هر زمان که بخواهید، نماها و گزارش های تحلیلی خود را پیگیری کنید.

 

سوالات متداول 

 

1. آیا می توانم از Google Analytics به صورت رایگان استفاده کنم؟

بله، گوگل آنالیتیکس یک نسخه رایگان ارائه می دهد که بینش قدرتمندی در مورد ترافیک وب سایت، رفتار کاربر و موارد دیگر ارائه می دهد.

2. نقش گوگل آنالیتیکس در سئو چیست؟

گوگل آنالیتیکس در سئو ابزاری است که به ردیابی و تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت، تعامل کاربر و داده های جستجوی ارگانیک کمک می کند و به بهینه سازی استراتژی های سئو کمک می کند.

3. آیا می توانیم از Google Analytics درآمد کسب کنیم؟

گوگل آنالیتیکس خود درآمدی ایجاد نمی کند. با این حال، استفاده از بینش آن می تواند به بهینه سازی وب سایت شما برای عملکرد بهتر کمک کند. به طور بالقوه منجر به افزایش درآمد از طریق بهبود تعامل و تبدیل کاربر می شود.

4. آیا به گوگل آنالیتیکس نیاز دارم؟

بله، داشتن گوگل آنالیتیکس به شدت توصیه می شود. این ابزار داده های ارزشمندی را برای درک مخاطبان شما، پیگیری عملکرد وب سایت و تصمیم گیری آگاهانه برای محتوا و استراتژی های بازاریابی موثر ارائه می دهد.

 

نتیجه گیری

ما به پایان مقاله خود در مورد نحوه افزودن Google Analytics به وردپرس رسیده ایم.

امیدواریم اکنون بدانید که چگونه گوگل آنالیتیکس را به سایت وردپرس خود اضافه کنید. اگر هر یک از این روش ها را امتحان کرده اید، به ما بگویید که چگونه برای شما پیش رفت.

 

مشاوره و درخواست همکاری
ما با افتخار به شما کمک خواهیم کرد تا یک حضور قدرتمند و حرفه ای در دنیای دیجیتال داشته باشید. با ما تماس بگیرید و تیمی از متخصصان ما به شما خدمات با کیفیت ارائه خواهند کرد.

لینک کوتاه مقاله :

zigmacode.com/?p=15518

لینک کوتاه مقاله :

zigmacode.com/?p=15518

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست مشاوره رایگان

زیگــــماکد

جهت تسریع در پاسخگویی لطفا موارد زیر را با دقت وارد و انتخاب کنید

اطلاعات تماس خود را وارد کنید
لطفا یکی از گزینه هارا انتخاب کنید
نوع خدمات مورد نیاز را مشخص کنید