322 2970 937 98+

خدمات پشتیبانی 24 / 7

دیجیتال مارکتینگ چیست

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ راهنمای کامل استراتژی 2024

آنچه در این مطلب میخوانید ...

می خواهید بدانید دیجیتال مارکتینگ چیست؟ یا سوال اصلی این است که آیا می خواهید با دیجیتال مارکتینگ درآمد بیشتری کسب کنید؟ پس، مقاله مناسب را پیدا کرده اید.✌

به عبارت ساده تر، دیجیتال مارکتینگ استراتژی تبلیغ کسب و کار شما از طریق کانال های دیجیتال مختلف و اینترنت مانند وب سایت ها/وبلاگ ها، موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی و غیره است. به این معنی که به شما کمک می کند محصولات و خدمات خود را در بین افرادی که از اینترنت استفاده می کنند بازاریابی کنید. .

در دنیای امروز، بازاریابی آنلاین یک تغییر بازی برای رشد کسب و کارها است. دلیل ساده: میلیاردها نفر در سراسر جهان به طور روزانه از اینترنت استفاده می کنند. از این رو، جای تعجب نیست که اینترنت دریچه ای برای دسترسی به افراد بیشتری با هزینه و تلاش کم در اختیار شما قرار می دهد.

در این راهنما، همه چیز را در مورد دیجیتال مارکتینگ ، اهمیت، انواع، کانال‌ها و شروع استراتژیدیجیتال مارکتینگ خواهید آموخت. حالا، بیایید شروع کنیم!

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ – بررسی اجمالی

اول از همه، بیایید بحث کنیم که بازاریابی چیست. اگر نمی دانید، بازاریابی اساساً ترویج محصولات و خدمات شما به مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه شما است.

برای بازاریابی، به یک رسانه نیاز دارید تا به کاربران علاقه مند و مشتریان خرید بالقوه دسترسی پیدا کند. به عنوان مثال، می توانید تبلیغات مربوط به محصولات و خدمات خود را در روزنامه ها منتشر کنید. در اینجا روزنامه به عنوان رسانه ای عمل می کند تا پیام ارائه دهندگان خدمات را به خوانندگان برساند.

در حال حاضر، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی، استراتژی بازاریابی برای دستیابی به مشتریانی است که از وسایل الکترونیکی استفاده می کنند، از طریق کانال های مختلف آنلاین و برخی از کانال های دیجیتال مارکتینگ محبوب، وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو، ایمیل ها و غیره هستند.

 

Digital Marketing Overview
Digital Marketing Overview

امروزه مردم برای همه چیز از اینترنت استفاده می کنند و این به بخشی از زندگی آنها تبدیل شده است. آمار نشان می دهد که بیش از 4.6 میلیارد نفر در سراسر جهان به اینترنت دسترسی دارند. دقیقاً، این بیش از نیمی از جمعیت جهان است.

فقط با استفاده از عقل سلیم می توانید بگویید که اینترنت جایی است که اکثر مشتریان شما در حال حاضر در آنجا حضور دارند. بنابراین، چرا محصولات خود را در اینترنت بازاریابی نمی کنید؟

ایده ساده است. شما به عنوان یک بازاریاب باید محصولات و خدمات خود را در پلتفرم های مختلف آنلاین تبلیغ کنید. چرا؟ زیرا اینجا جایی است که مخاطبان بیشتری پیدا خواهید کرد! و این همان چیزی است که دیجیتال مارکتینگ را تعریف میکند.

 

دیجیتال مارکتینگ در مقابل بازاریابی سنتی (تفاوت در چیست)

همانطور که در بالا بیان کردیم، پلتفرم های اصلی دیجیتال مارکتینگ، وبلاگ ها، وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو، اپلیکیشن ها و غیره هستند. اما تفاوت آنها با اشکال سنتی بازاریابی چیست؟

در اینجا، تفاوت های عمده بین دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی را بررسی می کنیم.

1️⃣ رسانه های دیجیتال مارکتینگ متفاوت هستند.

اول و مهمتر از همه، رسانه تفاوت اصلی بین دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی است. منظور از رسانه، پلتفرم، کانال یا ابزاری است که توسط آن پیام یا تبلیغات خود را پخش می کنید.

 

Different Mediums for Digital vs Traditional Marketing
Different Mediums for Digital vs Traditional Marketing

دیجیتال مارکتینگ از ابزارهای آنلاین مانند رسانه های اجتماعی، ایمیل ها، وبلاگ ها، وب سایت ها و غیره استفاده می کند. در حالی که بازاریابی سنتی از روش های آفلاین مانند روزنامه ها، مجلات، بنرها، جزوات، تلویزیون، رادیو و غیره استفاده می کند.

اینجا یک نکته مطرح میشود!! تلویزیون و رادیو دستگاه‌های الکترونیکی هستند که ممکن است باعث شوند فکر کنید کانال‌های دیجیتال مارکتینگ هستند. و برخی آنها را ابزار دیجیتال مارکتینگ می دانند. با این حال، آنها فاقد یک نیاز اصلی یعنی اینترنت هستند. بنابراین، ما دوست داریم آنها را به عنوان کانال های بازاریابی سنتی (آفلاین) در نظر بگیریم.

2️⃣ شما می توانید مخاطبان بیشتری نسبت به بازاریابی سنتی داشته باشید.

دیجیتال مارکتینگ به دلیل استفاده از اینترنت به شما کمک می کند تا به مخاطبان یا مشتریان جهانی بیشتری دست پیدا کنید. به عنوان مثال، هر کاربر اینترنتی در سراسر جهان می تواند به اطلاعات یک وب سایت یا وبلاگ فقط با وارد کردن URL آن دسترسی داشته باشد.

Global Reach via Digital Marketing
Global Reach via Digital Marketing

بعلاوه، محتوای دیجیتال را می توان در هر زمان (بارها و بارها) و از هر مکان در دسترس قرار داد. برای مثال، می‌توانید در هر زمان و از هر مکانی به یک مقاله وبلاگ دسترسی داشته باشید، تا زمانی که برای همیشه حذف شود.

در مقابل، بازاریابی سنتی فقط به مخاطبان محلی محدود می شود. دسترسی به افراد بیشتری با بازاریابی سنتی ممکن است برای شما هزینه زیادی داشته باشد.

به عنوان مثال، یک آگهی منتشر شده در یک مجله را می توان در مجله خاص، در روزهای خاصی که منتشر می شود، یافت، اما نه در هیچ روز دیگری.

3️⃣ بر خلاف بازاریابی سنتی، کاربران می توانند با شما تعامل داشته باشند!

دیجیتال مارکتینگ آن را برای کاربران، تعاملی تر و جذاب تر می کند. مصرف کنندگان می توانند به راحتی در مورد محصولات شما نظر دهند، پیشنهاد دهند، پرس و جو کنند یا بازخورد بدهند. این موضوع همچنین به شرکت ها کمک می کند تا در ارائه محصولات خود پیشرفت های بیشتری داشته باشند.

User Engagement Online
User Engagement Online

در حالی که بازاریابی سنتی اینگونه نمیباشد و از همه مهم تر مخاطبان شما به سختی می توانند با شما تعامل داشته باشند یا قادر به ارائه بازخورد باشند.

4️⃣ دیجیتال مارکتینگ مقرون به صرفه تر است!

دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با روش های سنتی بسیار مقرون به صرفه است. در برخی از روش ها، شما حتی مجبور نیستید برای دیجیتال مارکتینگ چیزی بپردازید. به عنوان مثال: بازاریابی رسانه های اجتماعی، سئو و غیره. اگر نمیدونید سئو چیه حتما راهنمای ما در مورد سئو چیست و چگونه کار میکند را مطالعه کنید …

اما در مقایسه، بازاریابی سنتی پرهزینه تر است زیرا شامل ایجاد نسخه های چاپی، ایجاد تبلیغات و غیره می شود.

با این گفته، بیایید پیش برویم و دریابیم که چرا دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها امروزه مورد اهمیت تر است!

 

چرا دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما مهم است؟

امروزه دیجیتال مارکتینگ بخشی جدایی ناپذیر از هر کسب و کاری با هر اندازه ای است. به ندرت کسب و کاری را خواهید دید که از هیچ استراتژی دیجیتال مارکتینگ استفاده نکرده باشد. حتی کسب و کارهای کوچک شروع به ایجاد حضور آنلاین مانند وب سایت ها یا کانال های رسانه های اجتماعی کرده اند.

در واقع، ما به مرحله ای رسیده ایم که نمی توانیم دیجیتال مارکتینگ را نادیده بگیریم. در اینجا، فهرستی از دلایل اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما را ارائه میدهیم .

 

1️⃣ مشتریان بالقوه شما آنلاین هستند

اینترنت در چند دهه اخیر بیشترین رشد را داشته است. با گذراندن وقت بیشتر مردم در اینترنت، می توانید مشتریان بالقوه خود را در آنجا پیدا کنید.

مردم معمولاً در مورد محصولاتی که دوست دارند از موتورهای جستجو و وب سایت ها پرس و جو یا تحقیق می کنند. به طور مشابه، آنها برند ها و خدمات را از پلتفرم های رسانه های اجتماعی، ایمیل ها و غیره پیدا می کنند.

Using Search Engine to Research Products
Using Search Engine to Research Products

به عنوان یک صاحب کسب و کار، می‌توانید کمپین‌های آگاهی از برند، مانند کمپین‌های تبلیغاتی، وبلاگ‌نویسی، پست‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی و غیره را ایجاد کنید. به این ترتیب، شانس کشف شدن را نیز خواهید داشت تا فروش شما افزایش یابد.

2️⃣ از رقبای خود پیشی بگیرید

با درک اهمیت بازاریابی دیجیتال، اکثر کسب و کارها شروع به استفاده از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای فروش کرده اند. در واقع، هر کسب‌وکار کوچک نوعی حضور در رسانه‌های اجتماعی یا وب‌سایتی دارد که می‌توان از آن ترافیک جذب کرد. و احتمالاً رقبای شما (کسب و کارهایی مانند شما) همین کار را کرده اند.

Working to Beat the Competition
Working to Beat the Competition

بنابراین، اگر هیچ حضور آنلاین ندارید، پس از رقبای خود عقب هستید. در واقع، مانند از دست دادن مشتریانی است که اگر حضور آنلاین مشابهی داشتید، می توانستند متعلق به شما باشند.

سرمایه گذاری در دیجیتال مارکتینگ مانند SEO، SEM، تبلیغات وب سایت، حضور اجتماعی و غیره باعث می شود کسب و کار شما آنلاین شود. این دروازه ای برای مشتریان جدید با شانس فروش بیشتر فراهم می کند.

3️⃣ مقرون به صرفه بودن

دیجیتال مارکتینگ مقرون به صرفه ترین رویکرد بازاریابی است. در میان انواع مختلف دیجیتال مارکتینگ، گاهی حتی برای شما هزینه ای ندارند. به عنوان مثال، ایجاد یک حساب رسانه اجتماعی برای ارتقای ارگانیک خدمات شما کاملا رایگان است.

Free Marketing
Free Marketing

همچنین رتبه بندی سایت شما در گوگل با سئو کاملاً رایگان است. شما فقط باید برخی از استراتژی های سئو را اعمال کنید.

به طور مشابه برای بازاریابی پولی، بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) یک رویکرد پولی بسیار مقرون به صرفه است. با استفاده از آن، تنها زمانی باید پرداخت کنید که شخصی روی تبلیغ موتور جستجوی شما کلیک کند.

4️⃣ هدف قرار دادن مرتبط ترین مخاطبان

تنها هدف بازاریابی هدف قرار دادن مرتبط ترین مخاطبان است. به این معنی که پیام های بازاریابی شما باید به افرادی که قصد خرید دارند برسد. به این دلیل که بازاریابی برای مخاطبان نامربوط فقط از دست دادن پول، انرژی و زمان است.

Marketing Focused on Target Audience
Marketing Focused on Target Audience

اکنون، دیجیتال مارکتینگ قادر است به کاربرانی دسترسی پیدا کند که ممکن است علاقه مند به خرید از شما باشند. استراتژی هایی مانند سئو باعث می شود سایت شما در نتایج جستجو ظاهر شود زمانی که افراد خدمات مشابهی را که شما ارائه می دهید جستجو می کنند. و اگر در صفحات نتیجه رتبه بالایی داشته باشید، احتمالاً از شما خرید خواهند کرد.شاید دوست داشته باشید از خدمات سئو و بهینه سازی زیگماکد دیدن کنید.

SEM باعث می‌شود تبلیغات پولی شما راحت‌تر به مشتریان هدف شما برسد. شما می توانید انتخاب کنید که در چه مکان و برای چه کلمه کلیدی نمایش داده شود. این کار پالایش مخاطب را آسان تر می کند.

5️⃣ تحلیل و بررسی

تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تا موفقیت یا شکست کمپین های بازاریابی خود را درک کنید. با این امکان، می توانید تصمیم بگیرید که آیا تغییراتی در کمپین ایجاد کنید، یا آن را ادامه دهید یا اصلا متوقفش کنید.

Analyzing Your Digital Marketing Reports
Analyzing Your Digital Marketing Reports

در دیجیتال مارکتینگ، داده های تحلیلی زیادی در مورد کمپین های خود و ترافیک جذاب دریافت خواهید کرد. شما به راحتی می توانید به داده هایی مانند نرخ نمایش، نرخ کلیک، مکان، اطلاعات ترافیک، تعامل و غیره دسترسی داشته باشید. می توانید از داده ها برای برنامه ریزی برای کمپین های آینده نیز استفاده کنید.

6️⃣ مقیاس پذیری

دیجیتال مارکتینگ خدمات بازاریابی مقیاس پذیری را ارائه می دهد تا بتواند با هر اندازه کسب و کاری متناسب باشد. در حین شروع، می توانید از کوچک شروع کنید. همانطور که تجارت شما رشد می کند، زیرساخت های بازاریابی خود را افزایش دهید و به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

Digital Marketing is Scalable!
Digital Marketing is Scalable!

افزایش و کاهش کمپین های دیجیتال مارکتینگ شما آسان است. به عنوان مثال، تبلیغات SEM و رسانه های اجتماعی تا جایی که بودجه اختصاص داده شده اجازه می دهد، اجرا می شوند. و به راحتی می توانید بودجه را برای تصمیم گیری در مورد زمان اجرای تبلیغات افزایش یا کاهش دهید.

 

چگونه دیجیتال مارکتینگ را برای کسب و کار خود شروع کنیم؟

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، برای شروع باید چند چیز را بدانید. ابتدا باید بدانید که بازاریابی دیجیتال فقط یک استراتژی بازاریابی واحد نیست.

این بیشتر شبیه یک کتاب بازاریابی گسترده است که انواع و استراتژی های بازاریابی دیگر را در خود جای داده است. در اینجا، ما در مورد انواع عمده استراتژی های دیجیتال مارکتینگ به شرح زیر صحبت خواهیم کرد!

  1. سئو (بهینه سازی موتور جستجو)
  2. SEM (بازاریابی موتورهای جستجو)
  3. بازاریابی ایمیلی
  4. بازاریابی شبکه های اجتماعی
  5. بازاریابی محتوا
  6. افیلیت مارکتینگ

با این حال، به عنوان یک شروع، شما همچنین نمی توانید همه استراتژی ها را یکجا امتحان کنید. شما فقط می توانید با ساده ترین استراتژی شروع کنید. به عنوان مثال، یک حضور اجتماعی ساده ایجاد کنید و سپس به سراغ استراتژی‌های دیگر مانند بازاریابی وابسته، بازاریابی ایمیلی و غیره بروید.

برای انجام این کار، باید همه این استراتژی ها را به خوبی بدانید. از این رو، ما قصد داریم تمام این اشکال بازاریابی اینترنتی را یکی یکی توضیح دهیم. پس با ما همراه شوید!

 

1️⃣ سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

سئو (بهینه سازی موتور جستجو) یک نوع محبوب استراتژی دیجیتال مارکتینگ است که می توانید برای رشد کسب و کار خود از آن استفاده کنید. در واقع، این یکی از تکنیک های بسیار موثر نیز هست.

برای تعریف، سئو (بهینه سازی موتور جستجو) فرآیندی برای بهینه سازی وب سایت یا وبلاگ شما برای نمایش در موتورهای جستجو مانند گوگل است. این شامل کار مداوم بر روی بهبود کیفیت سایت شما است. مواردی مانند ارتباط وب سایت، سرعت، امنیت، پاسخ کاربران، مرجع و غیره برخی از عوامل سئو هستند که بر رتبه وب سایت تأثیر می گذارند.

با سئو، سایت خود را در بخش ارگانیک صفحه نتایج موتور جستجو رتبه بندی می کنید. و، کاملا رایگان است؛ شما فقط باید سایت خود را با مجموعه ای از دستورالعمل های شناخته شده موتور جستجو بهینه کنید.

SEO (Search Engine Optimization)

ایده اصلی پشت سئو این است که سایت خود را در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید تا کاربران بیشتری از شما بازدید کنند. با ترافیک بیشتر، شانس بیشتری برای خرید از شما وجود دارد.

به طور دقیق تر، شما سعی می کنید وب سایت یا صفحه وب خود را برای کلمات کلیدی خاصی در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید. بنابراین، افراد با تایپ آن کلمات کلیدی یا ترکیب کلمات مرتبط، سایت شما را پیدا خواهند کرد.

آیا رتبه بالاتر مطلقاً ضروری است؟

خوب، بیایید برخی از آمارها را در پرتو این سؤال ببینیم.

طبق مطالعه انجام شده توسط Backlinko در جستجوی گوگل، اولین نتیجه جستجوی گوگل دارای نرخ کلیک 31.7٪ است. و در فهرست رو به کاهش است. در واقع، وب سایتی که در جایگاه دهم قرار دارد، تنها حدود 3 درصد از کل کلیک ها را دریافت می کند.

علاوه بر این، مردم به ندرت از صفحه دوم موتورهای جستجو بازدید می کنند. در عوض، اگر هیچ نتیجه مرتبطی پیدا نکردند، کلمه کلیدی جستجوی خود را تغییر می دهند.

واضح است که اگر می خواهید مقداری ترافیک به سایت خود جلب کنید، رتبه بالاتر بسیار مهم است. هر چه بالاتر بهتر😎

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

اگر می خواهید سایت خود را برای سئو بهینه کنید، یک اشاره مختصر به نحوه کار موتورهای جستجو مفید خواهد بود.

موتورهای جستجو وب سایت هایی هستند که کلمات کلیدی را از کاربران دریافت می کنند و در نتیجه پیوندهای صفحات وب مرتبط را ارائه می دهند.

در حال حاضر، موتورهای جستجو پایگاه داده عظیمی دارند که حاوی میلیاردها صفحه وب است. و هنگامی که جستجو در حال انجام است، به دنبال مرتبط ترین صفحات وب می گردد که با کلمه کلیدی جستجو مطابقت دارند.

این فرآیند را می توان با 3 فرآیند مهم موتور جستجو به طور کامل درک کرد. آن ها عبارتند از:

  1. Crawling
  2. Indexing
  3. Ranking.
How do Search Engines Work
How do Search Engines Work

در زیر به طور مختصر این فرآیندها را توضیح خواهیم داد.

1️⃣ Crawling

گوگل و سایر موتورهای جستجو دائماً تمام وب سایت های موجود را می خزند تا آنها را در پایگاه داده خود ذخیره کنند. خزیدن/اسکن با اجزای فعالی به نام خزنده/ربات/عنکبوت انجام می شود.

خزنده ها از هر پیوند موجود در وب بازدید می کنند و صفحات وب را خط به خط اسکن می کنند. اگر خزنده ها پیوندهای جدیدی را در صفحات وب پیدا کنند، خزنده از آن پیوند بازدید کرده و آن را نیز اسکن می کند.

برای وب سایت های جدیدتر، می توانید از کنسول جستجوی گوگل برای ارسال نقشه سایت خود استفاده کنید. با این کار، گوگل لینک ها و سایر اطلاعات سایت شما را برای خزیدن دریافت می کند. ابزارهای وب مستر دیگری برای سایر موتورهای جستجو وجود دارد.

2️⃣ Indexing

نمایه سازی (indexing)به سادگی فرآیند ذخیره صفحات وب خزیده شده در پایگاه داده عظیم موتورهای جستجو به نام فهرست است.

موتورهای جستجو نیز قبل از نمایه سازی، برخی از اصلاحات را بر روی صفحات وب خزیده شده اعمال می کنند. برخی از آنها کلمات بی ارزشی مانند what، a، an، the و غیره را حذف می کنند، چیزهای تازه را ضبط می کنند، کلمات تکراری را ضبط می کنند و غیره.

3️⃣ Ranking

هنگامی که کاربران کلمه کلیدی جستجو را وارد می کنند، لیستی از نتایج مرتبط ظاهر می شود. نتایج نه تنها به ترتیب تصادفی می آیند بلکه بر اساس یک قانون/الگوریتم مرتب می شوند. این بدان معنی است که الگوریتم موتورهای جستجو رتبه صفحات وب را تعیین می کند.

این الگوریتم یک فرمول پیچیده است که عوامل مختلف رتبه بندی مانند سرعت وب سایت، بک لینک ها، کاربر پسند بودن، ارتباط، تازگی و غیره را ترکیب می کند.

انواع سئو چیست؟

اکنون استراتژی های سئو بر اساس نوع فاکتورهای رتبه بندی به طور عمده به 3 دسته تقسیم می شوند. در زیر توضیح داده شده اند.

1️⃣On-Page SEO

سئو داخل صفحه شامل تمام جنبه های قابل مدیریت صفحات وب شما می شود. به عبارت دیگر، تمام مواردی که می توانید در وب سایت خود کنترل کنید تا رتبه بالاتری کسب کنید، عوامل سئو داخلی هستند.

مواردی مانند کیفیت محتوا، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، عناوین بهینه شده و توضیحات متا، تگ های تغییر تصویر و غیره تحت عوامل سئوی درون صفحه قرار می گیرند.

سئو داخلی به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می کند تا بدانند صفحه وب شما در مورد چیست. با استفاده از کلمات کلیدی در بخش‌های مختلف صفحه وب، مطمئن می‌شوید که با موضوع صفحه وب شما مرتبط است.

در اینجا برخی از کارهای اصلی وجود دارد که می توانید برای بهبود سئوی داخلی خود انجام دهید.

✔ بر ایجاد محتوای با کیفیت با استفاده از کلمات کلیدی مناسب تمرکز کنید. به این دلیل است که گوگل می خواهد کاربرانش فقط مفیدترین محتوا را پیدا کنند.

✔ اطمینان حاصل کنید که از مقاله های یونیک استفاده میکنید و از مطالب دیگران استفاده نکنید نکنید.

✔ پست های وبلاگ خود را با عناوین واضح، تصاویر و عناصر فراخوانی خوانا کنید. توضیحات متا مفید و جذاب بنویسید.

✔ همچنین داشتن رابط کاربری کاربرپسند و طراحی خوب نیز برای جذب بازدیدکننده ضروری است. طراحی بد سایت و رابط کاربری می تواند باعث شود بازدیدکنندگان سایت را به زودی ترک کنند. و این باعث افزایش نرخ پرش (نرخ خروج سریع کاربران از سایت ها) می شود که بر رتبه بندی تأثیر می گذارد.

انجام این موارد شانس شما را برای کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو افزایش می دهد.

2️⃣ Technical SEO

سئوی فنی به معنای افزایش رتبه سایت شما از طریق بهبود فاکتورهای فنی سایت است.

این مورد عمدتاً بر بهبود ساختار و کدهای وب سایت شما متمرکز است که نمایه سازی و رتبه بندی را آسان می کند. علاوه بر این، فاکتورهای فنی دیگری مانند سرعت بارگذاری صفحه، امنیت، پاسخگویی، ساختار URL و غیره را نیز شامل می شود.

سئوی فنی در واقع بخشی از سئو داخلی است. سئو داخل صفحه شامل تمام فاکتورهای وب سایت، قابل مدیریت است. در حالی که سئوی فنی فقط جنبه های فنی را در میان آنها شامل می شود.

مهمترین فاکتورهای فنی سئو که باید در نظر بگیرید سرعت و امنیت سایت است. آنها نه تنها به رتبه سایت شما کمک می کنند بلکه یک تجربه کاربری خوب نیز ارائه می دهند.

در اینجا چند نکته برای بهبود سئوی فنی وب سایت شما وجود دارد.

⬅ می‌توانید با روش‌هایی مانند کاهش اندازه تصویر، کش کردن، بهینه‌سازی کدها، تمیز کردن پایگاه‌های داده و غیره، سایت خود را سریع‌تر کنید. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید راهنمای دقیق ما را در مورد چگونگی افزایش سرعت سایت خود بخوانید.

⬅ برای ایمن سازی سایت خود، مهمترین چیز دریافت گواهینامه SSL است. این گواهینامه ای است که ارتباط بین مرورگر و سرور را رمزگذاری می کند. می توانید از مقاله ما در مورد نحوه ایمن سازی وب سایت خود اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

⬅ علاوه بر این، داشتن نقشه های سایت XML، فایل های robot.txt و غیره به خزیدن و ایندکس کردن سایت شما کمک می کند.

⬅ علاوه بر این، باید خطاهای فنی مانند لینک های شکسته، تغییر مسیر، تکرار محتوا و غیره را نیز بررسی کنید.

با بررسی این موارد، می‌توانید سایت خود را برای موتورهای جستجو بهتر کنید.

3️⃣ Off-Page SEO

سئو خارج از صفحه به معنای تمام کارهای بهینه سازی انجام شده از خارج از وب سایت است. همچنین می توانید بگویید که سئوی خارج از صفحه از پلتفرم ها و فناوری های دیگر برای افزایش رتبه سایت شما استفاده می کند.

عامل اصلی سئوی خارج از صفحه، بک لینک ها هستند. بک لینک، 1 لینک به وب سایت شما از وب سایت های دیگر است. بک لینک گرفتن سایت شما به این معنی است که وب سایت های دیگر وب سایت شما را تضمین می کنند یا به آن ارجاع می دهند. و این باعث می شود موتورهای جستجو متوجه شوند که سایت شما باید کیفی باشد، بنابراین رتبه بالاتری دارد.

تکنیک های زیادی برای ایجاد بک لینک وجود دارد. برخی از آنها ارسال مهمان، ارسال وبلاگ پولی، استراتژی پیوندهای شکسته و غیره هستند.

سایر اقدامات خارج از صفحه که باید در نظر بگیرید عبارتند از تشویق به اشتراک گذاری اجتماعی، دهان به دهان، به کارگیری استراتژی های بازاریابی و بسیاری موارد دیگر.

 

2️⃣ SEM (بازاریابی موتورهای جستجو)

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) یک استراتژی بازاریابی برای تقویت تجارت شما با تبلیغات پولی در موتورهای جستجو است. با SEM، می‌توانید تبلیغات خود را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs)، معمولاً در بالا، بالای نتایج ارگانیک نشان دهید.

بنابراین، SEM به این معنی است که محصولات، خدمات یا صفحات وب خود را در موتورهای جستجو قابل مشاهده کنید تا در معرض ترافیک بیشتری قرار بگیرید. با آن، فروش شما افزایش می یابد.

Search engine marketing (SEM)

SEM یک راه موثر برای رشد کسب و کار شما است، به خصوص در یک محیط تجاری بسیار رقابتی. این مورد کمک می کند تا رتبه شما به راحتی و در کمترین زمان بالاتر از رقبای شما باشد. و همچنین به شما کمک می کند تا فروش خود را سریع افزایش دهید. و بهترین بخش آن ، شما مجبور نیستید پول نقد زیادی بپردازید.

یکی از ویژگی های مهم SEM این است که روش منحصر به فردی برای پرداخت دارد، یعنی پرداخت به ازای هر کلیک (PPC). با این کار، باید برای دفعاتی که روی تبلیغ شما کلیک می شود، هزینه کنید. فقط ایجاد تبلیغات و نمایش در نتایج جستجو برای شما هزینه ای ندارد.

دسترسی تبلیغات SEM بر اساس کلمات یا عبارات کلیدی است. آنها کلماتی هستند که می توانید برای نمایش تبلیغات خود انتخاب کنید. اساسا، شما باید کلمات کلیدی مرتبط را با جستجوهای ماهانه بالا و رقابت کم پیدا کنید و انتخاب کنید.

مزایای استفاده از SEM

در اینجا برخی از مزایای استفاده از بازاریابی موتورهای جستجو برای کسب و کار شما آورده شده است.

نتایج سریع: به محض انتشار کمپین، تبلیغات شما در صفحات نتایج جستجویی که انتخاب کرده اید ظاهر می شود. به این معنی که فقط با ایجاد آگهی، محصولات یا خدمات شما فوراً نمایش داده می شوند. با آن، در کمترین زمان شروع به فروش خواهید کرد.

هزینه کم: همانطور که گفته شد، هزینه کمپین تبلیغاتی شما با شروع کلیک شروع می شود. فقط ایجاد و اجرای کمپین هیچ هزینه ای برای شما ندارد. هزینه نیز بر اساس عواملی مانند دشواری کلمه کلیدی، رقابت، مبلغ پیشنهادی، حداکثر پیشنهاد و غیره تعیین می شود.

دستیابی به مخاطب مرتبط تر: با SEM، شما فقط مرتبط ترین مخاطبان را با قصد خرید هدف قرار می دهید. تبلیغات شما فقط زمانی نمایش داده می شود که افراد با کلمات کلیدی خاصی مرتبط با کسب و کار شما جستجو کنند.

تبلیغات قابل تنظیم: تبلیغاتی که ایجاد می کنید کاملاً قابل تنظیم هستند. شما همیشه می توانید تمام عناصر تبلیغ خود را تغییر دهید. می توانید نام کمپین خود را تغییر دهید، کلمات کلیدی را اضافه یا حذف کنید، مکان را تغییر دهید، بودجه خود را تغییر دهید، تیترهای صفحه نمایش، توضیحات و غیره را تغییر دهید. این امر باعث می شود تبلیغات شما قابل مدیریت تر باشد.

آگاهی از برند: می توانید نام برند و خدمات خود را در تبلیغات قرار دهید. بنابراین، مردم هنگام جستجوی خدماتی مانند شما، از نتایج جستجو متوجه برند شما می شوند. این باعث می شود برند شما برای مردم بیشتر آشنا شود و مردم احتمالاً از شما خرید کنند.

مخاطب مبتنی بر مکان هدف: پلتفرم‌های SEM به شما امکان می‌دهند مخاطبان را بر اساس مکان‌ها نیز هدف قرار دهید. این بدان معناست که شما می توانید تبلیغاتی را در مورد خدمات خود فقط در مناطق خاصی اجرا کنید تا تبلیغات شما فقط به افراد آن منطقه برسد. علاوه بر این، شما همچنین می توانید مناطقی را که نمی خواهید تبلیغات شما نمایش داده شود، محدود کنید.

بهترین بسترهای SEM که می توانید استفاده کنید

پلتفرم های SEM ابزارهایی هستند که با آن می توانید کمپین های تبلیغاتی پولی خود را در موتورهای جستجو مدیریت کنید. آنها به شما اجازه ایجاد تبلیغات، انتخاب نوع کمپین، اختصاص بودجه، یافتن کلمات کلیدی و غیره را می دهند.

به طور معمول، پلتفرم های SEM توسط خود موتورهای جستجو ایجاد و ارائه می شوند. در حالی که برخی از موتورهای جستجو مانند Ask.com، DuckDuckGo و غیره پلتفرم ایجاد تبلیغات بومی خود را ندارند. بنابراین، پلتفرم های دیگر تبلیغات خود را مدیریت می کنند. به عنوان مثال، Google Ads تبلیغات Ask.com را مدیریت می کند.

اکنون برخی از بهترین پلتفرم های SEM عبارتند از:

1️⃣ Google Ads

گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغاتی برای گوگل است. با توجه به اینکه تبلیغات را برای گوگل مدیریت می کند، محبوب ترین پلتفرم در مقایسه با سایرین است.

فقط با ثبت نام با یک حساب Google می توانید با Google Ads شروع کنید. سپس، می توانید از بین انواع کمپین تبلیغاتی خود انتخاب کنید. همچنین به شما امکان می دهد مکان را انتخاب کنید، کلمات کلیدی مناسب را وارد کنید، بودجه کمپین را اختصاص دهید و غیره.

Google Ads یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی به نام Google Keyword Planner را برای یافتن بهترین کلمات کلیدی برای تبلیغات شما ارائه می دهد.

2️⃣ Microsoft Advertising

تبلیغات مایکروسافت که قبلاً به عنوان تبلیغات بینگ شناخته می شد، پلتفرمی برای تبلیغات در موتور جستجوی بینگ است. همچنین، تبلیغات DuckDuckGo را نیز مدیریت می کند.

با Microsoft Advertising، می‌توانید تبلیغات را برای انواع دستگاه‌ها، مکان‌ها و مناطق زمانی خاص محدود کنید. با آن، می توانید کاربران خاص تری را هدف قرار دهید.

هزینه مناقصه در تبلیغات مایکروسافت کمی ارزان تر از تبلیغات گوگل است.

3️⃣ Verizon Media (For Yahoo)

Verizon Media یک شرکت تبلیغاتی است که تبلیغات یاهو را مدیریت می کند! و موتورهای جستجو AOL. همچنین یک پلت فرم محبوب برای تبلیغات بومی است.

استراتژی هایی برای نتایج بهتر SEM

SEM یک پلت فرم دیجیتال مارکتینگ بالقوه است که در آن بهترین بازگشت سرمایه (ROI) را دریافت می کنید. با این حال، شما می توانید انتظار داشته باشید که با SEM بدون استراتژی های خوب و اجرای صحیح آنها، بازده بهتری داشته باشید.

 

3️⃣ بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یک استراتژی بازاریابی برای ارسال ایمیل های تبلیغاتی به مشتریان یا مشتریان بالقوه شما است. این یک رویکرد بازاریابی قدرتمند است که به شما امکان می‌دهد به هزاران مشتری در یک زمان دسترسی پیدا کنید.

Email Marketing
Email Marketing

با ایمیل‌های خود می‌توانید اطلاعیه‌ها، تخفیف‌ها، جزئیات محصول یا خدمات و غیره را ارسال کنید. این می‌تواند بازدیدکنندگان، خوانندگان و مشترکان سایت شما را به مشتریان خریدار تبدیل کند.

همچنین، بازاریابان بازاریابی ایمیلی را برای اهداف مختلف دیگری به جز تبلیغات محصولات تطبیق داده اند. بازاریابی ایمیلی قادر به ارسال ایمیل های خودکاری است که توسط برخی از اقدامات کاربر ایجاد می شود.

برای مثال، ممکن است هنگام ثبت نام برای یک سرویس، یک ایمیل خوش آمدگویی دریافت کرده باشید. این یک ایمیل تراکنشی خودکار است که توسط اقدام شما برای ثبت نام ایجاد می شود.

فرآیند ارسال ایمیل‌ها به مخاطبان بزرگ، مستلزم استفاده از یک پلت فرم بازاریابی ایمیلی است. برخی از محبوب ترین ها عبارتند از Mailchimp، Sendinblue، Constant Contact و غیره. بعداً در مورد آنها به طور خلاصه صحبت خواهیم کرد.

بازاریابی ایمیلی شامل فرآیند کلی جمع آوری آدرس های ایمیل، انتخاب پلتفرم های ایمیل، ایجاد ایمیل و اجرای کمپین های ایمیل است.

چرا برای کسب و کار خود به بازاریابی ایمیلی نیاز دارید؟

هدف اصلی بازاریابی ایمیلی، افزایش فروش از طریق تبلیغ کسب و کار شما از طریق ایمیل است. با این حال، بازاریابی ایمیلی بسیار بیشتر از این است. می توان آن را برای اهداف دیگری مانند آگاهی از برند، پیگیری و غیره به کار برد. به علاوه، در دنیای دیجیتال امروزی واقعاً مؤثر است.

اکنون، در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا بازاریابی ایمیلی برای تجارت شما بسیار مهم است.

ایجاد روابط: بازاریابی ایمیلی به شما کمک می کند تا ایمیل ها را به روشی شخصی ارسال کنید. این یک ارتباط دوستانه با مشتریان شما ایجاد می کند.

آگاهی از برند: ارسال محتوای تبلیغاتی از طریق ایمیل به طور مداوم محصولات، خدمات یا تجارت شما را به مردم یادآوری می کند. این امر باعث می‌شود که افراد هنگام خرید محصولاتی شما، برند شما را نیز در نظر بگیرند.

تعداد کاربران ایمیل: حدود 3.9 میلیارد نفر کاربر ایمیل ثبت شده در جهان هستند. علاوه بر این، آمار کمپین مانیتور نشان می دهد که 91 درصد از مردم حداقل یک بار در روز ایمیل خود را چک می کنند. همچنین، 72 درصد از مردم تبلیغات ایمیل را به تبلیغات رسانه های اجتماعی ترجیح می دهند. این نشان می دهد که ایمیل ها برای دسترسی به افراد مطلوب هستند.

ROI: بازاریابی ایمیلی بالاترین نرخ تبدیل را دارد. همانطور که توسط مطالعات پیشنهاد شده است، بازگشت سرمایه (ROI) 4000٪ از بازاریابی ایمیلی دریافت می کنید. این بدان معناست که اگر حدود یک دلار در بازاریابی ایمیلی خرج کنید، احتمالاً حدود 40 دلار بازده خواهید داشت.

ارسال ایمیل به صورت انبوه: وقتی لیست بزرگی از مشترکین دارید، نمی توانید شخصاً برای هر عضو ایمیل تبلیغاتی ارسال کنید. بنابراین، بازاریابی ایمیلی اجازه می دهد تا کمپین هایی برای ارسال ایمیل به تعداد زیادی از مشترکین خود به صورت شخصی سازی شده ایجاد کنید.

اتوماسیون: بازاریابی ایمیلی به شما امکان می‌دهد ایمیل‌ها را به‌طور خودکار و بدون نیاز به درگیری ارسال کنید. به عنوان مثال، می توانید پیام های خوش آمدگویی، تأیید یا تشکر خودکار را برای مشترکین یا خریداران خود ارسال کنید. با چنین ایمیل هایی، کسب و کار شما حرفه ای تر به نظر می رسد.

اگر فکر می کنید این موارد برای کسب و کار شما مفید هستند، به این معنی است که باید فورا بازاریابی ایمیلی را شروع کنید!

 

4️⃣ بازاریابی شبکه های اجتماعی

ممکن است قبلاً از رسانه های اجتماعی استفاده کرده باشید یا حداقل درباره آنها شنیده باشید. به سادگی، می توانید بگوییم رسانه های اجتماعی یک پلت فرم جذاب و تعاملی است که به شما امکان می دهد ایده ها، خلاقیت و غیره را با جامعه ای از کاربران به اشتراک بگذارید. برخی از پلتفرم های محبوب رسانه های اجتماعی فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، پینترست، یوتیوب، لینکدین ، تلگرام و غیره هستند.

Using Social Media Platforms
Using Social Media Platforms

شبکه های اجتماعی به جدیدترین روندی تبدیل شده اند که میلیاردها نفر را در جهان درگیر خود می کند. کسب‌وکارها به‌عنوان یک شکل ارتباطی آسان و ارزان، رسانه‌های اجتماعی را برای ارتباط با مشتریان خود اتخاذ کرده‌اند. این پایه و اساس بازاریابی رسانه های اجتماعی را تنظیم می کند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی شکلی از بازاریابی است که شامل استفاده از پلتفرم های شبکه های اجتماعی برای ایجاد آگاهی از برند، ارتباط با مشتریان بالقوه و رشد کسب و کار شما است. از آنجایی که میلیاردها کاربر در رسانه های اجتماعی فعال هستند، احتمال زیادی وجود دارد که بتوانید مشتریان زیادی را در آنجا پیدا کنید.

ویژگی کلی پلتفرم های شبکه های اجتماعی به شما امکان می دهد صفحات وب، مقالات، تصاویر، متون و ویدیوها را در نمایه خود به اشتراک بگذارید. و شما می توانید از این امکانات برای اطلاع رسانی به مخاطبان خود در مورد برند، محصولات و خدمات خود استفاده کنید.

علاوه بر این، می‌توانید با شروع بحث‌های تعاملی، لایک‌ها، نظرات، کمپین‌های هشتگ و غیره، فالوورهای رسانه‌های اجتماعی خود را درگیر کنید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند یکی از گام های اصلی در تلاش های بازاریابی دیجیتال شما باشد. و فقط با ثبت نام، انتخاب نام حساب خود و سایر مراحل اولیه می توانید به راحتی شروع به کار کنید. بهترین بخش، تبلیغ با رسانه های اجتماعی کاملا رایگان است (مگر اینکه بخواهید در کمپین های تبلیغاتی پولی شرکت کنید).

چرا بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما مهم است؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند در جنبه های مختلف کسب و کار شما مفید باشد. برنامه ریزی، استراتژی و اجرای خوب می تواند مخاطبان وفادار ایجاد کند، تعامل را افزایش دهد و کسب و کار شما را تقویت کند.

اکنون، در اینجا برخی از دلایلی وجود دارد که چرا باید از بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود استفاده کنید.

رشد آگاهی از برند: مردم تمایل دارند از برندهایی که می شناسند خرید کنند. و رسانه های اجتماعی راهی عالی برای افزایش دید و شناخت کسب و کار شما هستند. پست کردن در مورد محصولات و خدمات خود به طور منظم باعث می شود مخاطبان متوجه شوند که تجارت شما چیست. با این کار، مردم احتمالاً زمانی که به خدمات مشابهی نیاز دارند از شما خرید می کنند.

با مخاطبان خود تعامل کنید: شبکه های اجتماعی بستری را برای ارتباط مستقیم و دو طرفه بین شما و کاربران ارائه می دهند. با آن، می توانید از مشتریان خود بشنوید و همچنین ایده ها، محصولات خود را با آنها به اشتراک بگذارید. به علاوه، می‌توانید در گروه‌های بحث، نظرات و توییت‌های مختلف با آن‌ها تعامل کنید.

خدمات مشتری: رسانه های اجتماعی می توانند راه خوبی برای ارائه کمک و پشتیبانی به مشتریان شما باشند. از طریق چت و سایر ویژگی های شبکه های اجتماعی، کاربران شما می توانند مستقیماً با شما تماس بگیرند و درخواست کمک کنند و شما می توانید به آنها در حل آنها کمک کنید. این به شما کمک می کند خدمات مشتریان خود را بهبود بخشید، روابط خود را با آنها حفظ کنید.

افزایش دسترسی: رسانه های اجتماعی راهی عالی برای دستیابی به مشتریان شما بوده است. هنگامی که پست‌های شما در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند، پتانسیل دسترسی به میلیون‌ها کاربر را دارد. تعامل مخاطبان با پست‌های شما باعث افزایش دسترسی بیشتر خواهد شد. علاوه بر این، ویژگی اشتراک‌گذاری مجدد به مخاطبان شما اجازه می‌دهد دوباره پست‌های شما را به اشتراک بگذارند که باعث افزایش دسترسی پست شما می‌شود.

مقرون به صرفه: شروع کار با اکثر شبکه های اجتماعی کاملا رایگان است. شما فقط می توانید ثبت نام کنید و محتوای مربوط به کسب و کار خود را ارسال کنید. اگر محتوای مفیدی باشد، خود به خود جذب و تبلیغ خواهد شد. علاوه بر این، می‌توانید تبلیغات پولی را برای نتایج سریع‌تر انجام دهید که ارزان‌تر از سایر انواع بازاریابی اینترنتی است.

به طور خلاصه، بازاریابی شبکه های اجتماعی امروزه یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ قدرتمند است. بدون هیچ مقدمه ای، بیایید ببینیم چگونه این مسیر را شروع کنیم!

چگونه بازاریابی شبکه های اجتماعی را شروع کنیم؟

اکنون، ممکن است بخواهید به بازاریابی رسانه های اجتماعی بپردازید تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرید و کسب و کار خود را توسعه دهید.

در اینجا مراحل شروع بازاریابی شبکه های اجتماعی آورده شده است.

مرحله اول: در مورد مخاطب خود تحقیق کنید

شناخت مخاطبان برای رشد رسانه های اجتماعی شما بسیار ضروری است. شما باید بدانید که مشتریان ایده آل شما چه کسانی هستند و بیشتر وقت خود را در کجا می گذرانند. شما باید گروه سنی مخاطبان خود را بشناسید، چه چیزهایی را دوست دارند یا دوست ندارند، در چه فعالیت هایی فعال هستند و غیره.

Research Your Audience
Research Your Audience

این به شما کمک می کند تا تصمیم عاقلانه ای داشته باشید که کدام پلتفرم را انتخاب کنید. علاوه بر این، این امر همچنین باعث می شود برنامه ریزی کنید که چه نوع محتوایی را باید ارسال کنید تا مشتری هدف خود را جذب کنید.

مرحله دوم: پلتفرم شبکه های اجتماعی خود را انتخاب کنید

پلتفرم های رسانه های اجتماعی محبوب زیادی وجود دارد که می توانید برای تنظیم حضور آنلاین خود انتخاب کنید. پلتفرم هایی مانند فیس بوک، یوتیوب و اینستاگرام میلیاردها کاربر فعال دارند. دیگر رسانه های اجتماعی محبوب عبارتند از توییتر، پینترست، کوورا، واتس اپ، تلگرام و غیره.

ممکن است بخواهید همه آنها را با هم تجربه کنید، که چیز خوبی است. با این حال، ممکن است برای شروع گیج کننده باشد. بنابراین، بهترین رسانه اجتماعی را انتخاب کنید که متناسب با کسب و کار شما و انواع پست هایی که می خواهید به اشتراک بگذارید. پیشنهاد ما به شما اینستاگرام و لینکدین میباشد ..

مرحله سوم: یک نام منحصر به فرد برای انتخاب کنید

Handle به معنای نام منحصر به فرد حساب رسانه اجتماعی است که مردم شما را با آن می شناسند. بنابراین، انتخاب آن یک کار بسیار مهم است.

هنگام انتخاب نام، باید به دنبال یک نام مرتبط باشید که باعث شود مردم در یک نگاه برند شما را بشناسند. همچنین، اگر برندی با کمب محبوبیت هستید، می توانید نام خود را با کمی توضیح در مورد خدمات خود انتخاب کنید. این به مردم کمک می کند تا بدانند و به یاد بیاورند که تجارت شما در مورد چیست.

مرحله چهارم: نمایه خود را بسازید

ساختن پروفایل، به حساب‌های شبکه های اجتماعی شما کمک می‌کند تا جذاب به نظر برسند تا مردم برای دنبال کردن شما وسوسه شوند. این شامل موارد مختلفی مانند افزودن تصاویر، توضیحات و اطلاعات مختلف دیگر است.

ابتدا باید یک تصویر نمایشگر اضافه کنید که نشان دهنده برند شما باشد. همچنین باید برند خود و خدمات موجود را در قسمت توضیحات که همه پلتفرم ها دارند توضیح دهید. علاوه بر این، آنها همچنین به شما اجازه می دهند اطلاعات دیگری مانند شماره تماس، آدرس های وب سایت، آدرس ایمیل و غیره را اضافه کنید.

مرحله پنجم: محتوای خود را برنامه ریزی و به اشتراک بگذارید

شما باید یک برنامه ریزی کامل در مورد اینکه محتوای رسانه های اجتماعی شما چگونه خواهد بود، داشته باشید. بسته به پلتفرم رسانه اجتماعی شما و مخاطبی که مد نظر شماست، محتوای شما متفاوت خواهد بود. بنابراین، مطمئن شوید که آنچه را که در آن پلتفرم بهترین عملکرد را دارد به اشتراک می گذارید.

همچنین، برای به اشتراک گذاری محتوای خود برنامه ای تنظیم کنید تا بهترین نتیجه را داشته باشید. علاوه بر این، از برچسب ها، زیرنویس ها و غیره در پست های خود برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده کنید.

مرحله ششم: ارزیابی و بهبود

شما باید تجزیه و تحلیل کنید که آیا شبکه های اجتماعی شما در حال رشد هستند و به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی خود کمک می کنند. ببینید آیا می‌توانید از حضور خود در رسانه‌های اجتماعی فالوور به دست آورید، تبدیل کنید و فروش را افزایش دهید.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تجزیه و تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهند تا ببینید حضور شما در شبکه های اجتماعی چقدر موثر بوده است. در ابتدا معیارهایی مانند لایک ها، نظرات، اشتراک گذاری ها، ذخیره ها و غیره را بررسی کنید تا از میزان رشد نمایه اجتماعی خود مطلع شوید.

اگر آن طور که انتظار می رود نتیجه نمیگیرید ، باید استراتژی های خود را تغییر دهید.

 3 ابزار مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی

اکنون، اجازه دهید به برخی از ابزارهای محبوبی که می توانید برای کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید، نگاهی بیاندازیم.

1️⃣ Buffer

Buffer یکی دیگر از ابزارهای عالی مدیریت رسانه های اجتماعی است که برای برنامه ریزی و زمان بندی پست ها در حساب های رسانه های اجتماعی شما استفاده می شود. می‌تواند پست‌ها را برای فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام، پینترست، لینکدین و +Google زمان‌بندی کند.

Buffer

می توانید یک پست را در چندین پلتفرم به اشتراک بگذارید یا آن را برای هر پلتفرم سفارشی کنید. علاوه بر این، Buffer تجزیه و تحلیل های دقیقی را برای کمک به شما برای مشاهده عملکرد پست های خود ارائه می دهد

2️⃣ Agorapulse

Agorapulse یک ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی است که به شما امکان می دهد چندین رسانه اجتماعی را از یک داشبورد کنترل کنید. در حساب Agorapulse خود، می توانید فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و سایر پروفایل های اجتماعی خود را متصل کنید.

AgoraPulse

می توانید تمام اعلان ها را از داشبورد خود دریافت و مدیریت کنید. همچنین، می‌توانید افرادی را ببینید که از شما یا برندتان در رسانه‌های اجتماعی نام می‌برند. علاوه بر این، می توانید پست های خود را به راحتی با زمان بندی منتشر کنید.

3️⃣ Post Planner

Post Planner ابزاری است که اساساً برای برنامه ریزی و زمان بندی پست های رسانه های اجتماعی شما برای فیس بوک و توییتر استفاده می شود. علاوه بر این، برای کشف محتوای رسانه های اجتماعی و نظارت بر عملکرد مفید است.

می توانید آنچه را که در رسانه های اجتماعی در یک موضوع یا هشتگ خاص محبوب است و عملکرد بیشتری دارد، پیدا کنید. با آن، می توانید انواع مشابهی از محتوا را برای خودتان ایجاد کنید. در هر پست یک ستاره نمایش می دهد تا به شما در تعیین کیفیت محتوا کمک کند.

امیدواریم بتوانید بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را با این راهنما شروع کنید. اگر می خواهید بیشتر بدانید، حتما راهنمای بازاریابی شبکه های اجتماعی ما را بررسی کنید!

 

5️⃣ بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی پرکاربرد است که شامل ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای مرتبط با کاربران است. منظور از محتوا، هر گونه اطلاعات در قالب مقالات وبلاگ، ویدئو، پادکست، اینفوگرافیک و غیره است.

هدف بازاریابی محتوا تبلیغ مستقیم کسب و کار شما یا تلاش برای جذب مشتری نیست. بلکه به ارائه اطلاعات ارزشمند به مشتریان یا مشتریان بالقوه شما از طریق محتوای شما اختصاص دارد.

Content Marketing
Content Marketing

مواردی مانند جزئیات محصول، راهنمای استفاده، نکات و ترفندها، راهنماهای راه حل محور، آموزش ها و غیره می توانند محتوای خوبی برای کسب و کار شما ایجاد کنند.

انتشار محتوای خوب به صورت مداوم باعث می شود برند شما حرفه ای به نظر برسد. به علاوه، نشان می دهد که شما فقط به کسب سود و رشد کسب و کار خود اهمیت نمی دهید. اما همچنین، نشان می دهد که شما ارزشی برای مشتریان خود نیز فراهم می کنید.

همچنین محتوایی که منتشر می کنید به مشتریان شما کمک می کند تا از محصولات شما به طور موثر استفاده کنند. علاوه بر این، سایر مشتریان بالقوه می توانند درک کنند که کسب و کار شما چه خدماتی ارائه می دهد تا بتوانند مشتریان پرداخت کننده شما باشند. بنابراین در نهایت، بازاریابی محتوا به شکوفایی کسب و کار شما کمک می کند.

4 نوع/شکل محتوای محبوب برای دیجیتال مارکتینگ

انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که می توانید برای بازاریابی محتوا از آنها استفاده کنید. هر چیزی که حاوی اطلاعات ارزشمند قابل استفاده برای کاربران باشد را می توان به عنوان نوعی بازاریابی محتوا در نظر گرفت. بنابراین، هیچ محدودیتی برای آنچه که بازاریابی محتوا را تشکیل می دهد وجود ندارد.

به هر حال، نوع بازاریابی محتوایی که باید انتخاب کنید به چند چیز بستگی دارد. مواردی مانند دستیابی به بیشترین مخاطب هدف، نوع محتوا برای به اشتراک گذاری و سهولت در تحویل.

بنابراین، در اینجا چند نوع محتوا وجود دارد که می توانید از آنها برای بازاریابی استفاده کنید.

⬅ پست های وبلاگ

پست های وبلاگ مقالاتی هستند که معمولاً به صورت آنلاین در یک وب سایت وبلاگ، در یک موضوع خاص منتشر می کنید. این شامل متن، تصویر، فیلم و غیره با هدف ارائه اطلاعات به خوانندگان است.اگر دوست دارید بدونید وبلاگ چیه و چطوری میتونید بلاگ پست های جذاب ایجاد کنید راهنمای ما در مورد بلاگ پست هارو مطالعه کنید ..

وبلاگ نویسی پرکاربردترین کانال بازاریابی محتوا است که می تواند تعداد زیادی ترافیک را جلب کند. در حالی که موثر و مقرون به صرفه است، می توانید وبلاگ نویسی را به عنوان کانال اصلی بازاریابی محتوای خود انتخاب کنید.

با پست‌های وبلاگ خود، می‌توانید به طور منظم محتوا را در توضیحات محصول، مفید بودن آن و سایر اطلاعات ارزشمند اضافه کنید. به طور مشابه، می توانید آموزش های گام به گام در مورد نحوه استفاده از محصولات خود ایجاد کنید.

اگر می خواهید بلافاصله وبلاگ نویسی را شروع کنید، راهنمای ما را در مورد بهترین پلتفرم های وبلاگ نویسی بررسی کنید.

⬅ اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها محتوای تصویری مانند نمودارها،و غیره با متن های کوتاه میباشند. آنها تعاملی هستند، توجه کاربران را به خود جلب می کنند، به راحتی قابل درک هستند و حاوی اطلاعات زیادی هستند. آنها به منظور ارائه اطلاعات به کاربران به صورت بصری هستند.

آنها را می توان در وب سایت ها، وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی یا هر پلتفرم پشتیبانی کننده تصویر دیگری استفاده کرد. هنگامی که اطلاعات به عنوان اینفوگرافیک به جای بلوک های متنی ساده ارائه شود، به راحتی قابل درک است.

⬅ ویدیو ها

بازاریابی ویدئویی به شکل بسیار موثری از بازاریابی محتوا تبدیل شده است. برای موارد مختلفی مانند توضیح محصولات، راهنماهای گام به گام، آموزش، دوره ها کاربرد دارد. همچنین برای نمایش تنوع محصولات شما بسیار مفید است.

ویدیوهای با کیفیت بالا، جالب و تعاملی می تواند برای جذب مخاطب برای مدت زمان طولانی تری مفید باشد. و با استفاده از پلتفرم هایی مانند یوتیوب، محتوای ویدیوی شما می تواند به طور منفعلانه به میلیون ها کاربر دسترسی پیدا کند و همچنان به کسب سرنخ ادامه دهد.

یوتیوب یک پلتفرم عالی برای آپلود ویدیوهای شماست. این برنامه رایگان، آسان برای استفاده است و میلیاردها کاربر فعال ماهانه دارد

با این حال، ایجاد ویدیو می تواند برای شما یک چالش باشد. اگر چنین است، می توانید از ابزارهای مختلف ایجاد ویدیوی آنلاین استفاده کنید یا از متخصصان کمک بگیرید.

⬅ پادکست ها

پادکست صدایی است که در اینترنت برای گوش دادن و دانلود کردن کاربران در دسترس قرار می دهید. پادکست صدایی است که هنگام صحبت در مورد یک موضوع خاص با هدف ارائه اطلاعات به مخاطبان ضبط می شود.

استفاده از پادکست ها این روزها رشد چشمگیری داشته است. بازاریابان دیجیتال به صورت روزانه یک سری پادکست منتشر می کنند تا کاربران خود را درگیر کنند.

با تجهیزات خوب و راه اندازی پادکست، می توانید پادکست خود را برای صحبت در مورد محصولات خود راه اندازی کنید.

علاوه بر این، برخی دیگر از انواع محتوا عبارتند از کتاب الکترونیکی، پست های رسانه های اجتماعی، وبینارها، مطالعات موردی، توصیفات و غیره.

دلایلی برای پذیرش بازاریابی محتوا برای کسب و کار شما

اکثر شرکت های بزرگ مدت زیادی است که شروع به استفاده از بازاریابی محتوا کرده اند. امروزه سایر مشاغل متوسط و کوچک از این استراتژی برای بازگشت سودآور به کسب و کار خود استفاده کرده اند.

بنابراین، در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا باید بازاریابی محتوا را برای کسب و کار خود اتخاذ کنید.

به ایجاد اعتبار برند کمک می کند: داشتن محتوای عالی در یک موضوع خاص، رتبه سایت شما را در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط بالاتر می برد. و این  برند شما را در معرض دید بیشتری قرار می دهد. وقتی مردم برند شما را به طور مداوم می بینند، از آنچه کسب و کار شما ارائه می دهد آگاه می شوند.

تعامل کاربر را افزایش می دهد: محتوای خوب می تواند مخاطبان شما را درگیر کند. همچنین استفاده از اشکال مختلف محتوا مانند تصاویر، ویدئوها، اینفوگرافیک ها و … باعث تعاملی بودن محتوای شما می شود. وقتی مردم زمان زیادی را با محتوای شما صرف می کنند، شانس خرید محصولات شما افزایش می یابد.

فروش را افزایش می دهد: اولاً، برند شما از محتوای شما در معرض دید قرار می گیرد. از طریق بازاریابی محتوا، می توانید خود را به عنوان یک برند خوب به نمایش بگذارید، اطلاعات ارزشمندی را به مشتریان ارائه دهید. این باعث افزایش اعتبار برند شما و جذب مشتری می شود. سپس، می توانید به مخاطبان خود پیشنهاد دهید محصولات شما یا سایر محصولات وابسته را خریداری کنند.

مردم قبل از خرید آنلاین تحقیق می کنند: امروزه افراد عادت کرده اند قبل از خرید آنلاین تحقیق کنند. برای مثال، شخصی می‌خواهد لپ‌تاپ بخرد، سپس مطمئناً در گوگل ایده‌ها، نظرات کاربران قبلی، توصیه‌ها و غیره را جستجو می‌کند. و اگر فروشنده هستید اما حضور آنلاین ندارید، پس شما مطمئناً مشتریان را از دست خواهید داد. محتوا بهترین راه برای معرفی آنلاین خود است.

✔ مشتریان خود را پرورش دهید: بازاریابی محتوا همچنین برای پرورش مشتریان شما با محتوای مفید است. شما می توانید مشتریان خریدار خود را با محتوایی تغذیه کنید که به آنها کمک کند از محصولات بهتر استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر دانه‌های قهوه می‌فروشید، می‌توانید محتوایی را در مورد تهیه انواع قهوه با محصول منتشر کنید.

از طرف دیگر می توانید از بازاریابی محتوا برای پشتیبانی مشتری نیز استفاده کنید. می توانید محتوایی را در رابطه با راه حل مشکل رایج منتشر کنید. با آن، مشتریان شما به راحتی می توانند از آن مرجع بگیرند.

چگونه بازاریابی محتوا را شروع کنیم؟ (گام به گام)

آیا می خواهید فوراً با بازاریابی محتوا شروع کنید؟ در اینجا چند مرحله اساسی وجود دارد.

مرحله اول: در مورد مخاطب خود تحقیق کنید

در مرحله اول، شما باید مخاطبان مورد نظر خود را بشناسید تا یک کمپین موفق داشته باشید. شما باید داده های جمعیت شناختی مخاطبان خود را جمع آوری کنید تا به نوع محتوایی که آنها ترجیح می دهند اشاره ای داشته باشید.

به طور مشابه، دریافت بازخورد از مشتریان شما می تواند مفید باشد. با آن، می توانید بدانید که مشتریان شما ممکن است به چه چیزهایی نیاز داشته باشند و چه چیزهایی نیاز به تغییر دارند.

مرحله دوم: کانال بازاریابی محتوای مناسب را انتخاب کنید

از بین انواع مختلف بازاریابی محتوا، مناسب را انتخاب کنید. بهترین مورد، جایی است که بتوانید مخاطبان هدف خود و آنچه را که ترجیح می دهند پیدا کنید.

به طور کلی، وبلاگ نویسی تقریباً توسط هر کسب و کاری پذیرفته می شود. به این دلیل است که مردم می توانند آن را به راحتی از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند. همچنین ایجاد پست های وبلاگ آسان و مقرون به صرفه است.

با توجه به ترجیحات کاربران خود، می توانید وارد سایر کانال های بازاریابی مانند پادکست ها، اینفوگرافیک ها، ویدیوها، رسانه های اجتماعی، ایمیل ها، کتاب های الکترونیکی و غیره شوید.

مرحله سوم: برنامه ریزی و انتشار مداوم

برای نزدیک نگه داشتن مخاطبان خود، باید به طور منظم به انتشار ادامه دهید. این همچنین به رشد چشمگیر مخاطبان شما کمک می کند.

در حال حاضر، برای همگام شدن با انتشار، ایجاد یک برنامه زمان بندی گزینه خوبی است. و همچنین، یک برنامه از قبل برای آنچه که قرار است در آینده منتشر کنید، تهیه کنید و محتوای خود را از قبل آماده کنید.

مرحله چهارم: تجزیه و تحلیل نتایج

شما باید چگونگی نتایج بازاریابی محتوا را تجزیه و تحلیل کنید. این به شما کمک می کند تا بفهمید که محتوای شما تا چه حد در به دست آوردن سرنخ و سودآوری کسب و کار شما عملکرد خوبی داشته است. همچنین به شما کمک می کند تا بفهمید که آیا استراتژی بازاریابی محتوای شما نیاز به بهبود دارد یا خیر.

گوگل آنالیتیکس یک ابزار محبوب برای به دست آوردن بینش دقیق در مورد وبلاگ های وب سایت شما است. به طور مشابه، می توانید از ابزارهای رسانه های اجتماعی مانند BuzzSumo، Hootsuite و غیره برای ردیابی بینش رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.اگر می خواهید بدانید گوگل آنالیتکس چیست، راهنمای ما را در مورد گوگل آنالیتکس را بررسی کنید.

 

دیجیتال مارکتینگ را همین حالا شروع کنید! چک لیست برای مبتدیان

ما تمام اشکال محبوب دیجیتال مارکتینگ را پوشش داده ایم که می تواند به شما در ایجاد یک کانال بازاریابی قوی کمک کند. با این حال، اعمال یکباره برای یک کسب و کار جدید ممکن است بهترین ایده نباشد. ممکن است احساس خستگی کنید، موقعیت ها را از دست بدهید، یا ثبات بازاریابی خود را متوجه آسیب کنید.

بنابراین، می توانید با اجرای انواع دیجیتال مارکتینگ ساده تر شروع کنید و به آنها مسلط باشید. بعداً می توانید تیم بازاریابی خود را رشد دهید و سپس روی دیگران نیز کار کنید. ابتدا، با توجه به نوع مخاطب، بودجه، نوع کسب و کار و غیره، مشخص کنید که کدام یک برای کسب و کار شما مناسب هستند.

همچنین، ترکیب اشکال مختلف دیجیتال مارکتینگ می تواند برای کسب و کار شما مثمر ثمر باشد. به عنوان مثال، اگر درگیر بازاریابی محتوا هستید، پس تقویت آن با سئو می تواند به محتوا کمک کند تا ترافیک ارگانیک بیشتری داشته باشد.

اکنون، در اینجا چک لیست دیجیتال مارکتینگ برای مبتدیان را ارئه میدهیم .

1. یک وب سایت حرفه ای بسازید

داشتن یک وب سایت از تلاش های دیجیتال مارکتینگ شما جدا نیست. این اولین تصور از برند شما را برای مشتریان ایجاد می کند. همچنین، باعث ایجاد اعتبار می شود و کسب و کار شما را حرفه ای جلوه می دهد.شاید دوست داشته باشیم خدمات طراحی سایت زیگماکد را بررسی کنید ..

اگر حضور آنلاین دارید، این احتمال وجود دارد که مردم برند شما را کشف کنند. می تواند به عنوان ویترینی برای نمایش محصولات و خدمات شما عمل کند. همچنین کاربرانی که قبل از خرید تحقیق می کنند می توانند سایت شما را پیدا کنند، با خدمات شما آشنا شوند و در نهایت از شما خرید کنند.

ایجاد یک وب سایت حرفه ای نیازمند رعایت برخی نکات است.

نام دامنه: مطمئن شوید که نام دامنه ای را انتخاب کرده اید که به وضوح نشان دهنده برند شما باشد. همچنین، آن را کوتاه، آسان برای به خاطر سپردن کنید.

میزبانی وب: اگر می خواهید سایت شما سریع و به درستی کار کند، انتخاب بهترین سرویس میزبانی وب بسیار ضروری است. در اینجا مجموعه ما از بهترین خدمات میزبانی وب است که می توانید استفاده کنید.

آیا می خواهید بلافاصله یک وب سایت حرفه ای ایجاد کنید؟ می توانید راهنمای دقیق و آسان ما را در مورد نحوه ایجاد یک وب سایت از ابتدا بررسی کنید. لازم نیست حرفه ای باشید یا کدنویسی بلد باشید. فقط چند مرحله ساده را دنبال کنید و سایت شما در کمترین زمان آماده خواهد شد.

2. وبلاگ نویسی را شروع کنید

وبلاگ، وب سایتی است که دارای ویژگی های تخصصی برای انتشار مقالات به صورت منظم است. این می تواند یک وب سایت کامل یا بخشی از یک سایت تجاری باشد.

شما می توانید وبلاگ نویسی را به عنوان یک استراتژی بازاریابی محتوا برای انتشار مقالات و راهنماهای کسب و کار خود شروع کنید. این به شما کمک می کند اطلاعات ارزشمندی در مورد محصولات خود به کاربران ارائه دهید و به طور غیرمستقیم آنها را تبلیغ کنید.

مانند بسیاری از مشاغل، می توانید وبلاگ ها را در وب سایت حرفه ای خود ادغام کنید. بنابراین وقتی افراد مقالات شما را پیدا می کنند، می توانند گهگاه از صفحات دیگر محصولات نیز بازدید کنند.

3. سئوی سایت خود را بهبود بخشید

اگر یک وب سایت یا وبلاگ حرفه ای دارید، بسیار مهم است که آن را برای سئو بهینه سازی کنید. این به سایت شما کمک می کند تا با افزایش جریان بازدیدکنندگان در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد. و به شما کمک می کند تا فروش بیشتری داشته باشید و کسب و کار خود را ارتقا دهید.

ما قبلاً در مورد برخی از استراتژی های سئو مانند ایجاد محتوای کیفی، سرعت سایت، امنیت، بهینه سازی تصویر، ساخت بک لینک و غیره صحبت کرده ایم. همچنین باید به ایجاد یک وب سایت کاربر پسند با طراحی واکنش گرا و ناوبری آسان اهمیت دهید.

علاوه بر این، هزاران ابزار سئو برای بهینه سازی بهتر سایت شما برای موتورهای جستجو در دسترس است. می توانید انتخاب ما را برای ابزارهای برتر سئو ببینید.

4. در بازاریابی ایمیلی شرکت کنید

بازاریابی ایمیلی برای مدت طولانی به عنوان یک استراتژی بازاریابی بالقوه شناخته شده است. و می تواند برای کسب و کار شما نیز مفید باشد.

می توانید با جمع آوری آدرس های ایمیل مخاطبان هدف خود شروع کنید. برای این کار، می‌توانید فرم‌های خبرنامه ایمیل را در سایت خود اضافه کنید و از  پنجره‌های بازشو و غیره استفاده کنید.

سپس، می توانید از پلتفرم های بازاریابی ایمیلی برای ایجاد کمپین های ایمیلی کمک بگیرید. می توانید ایمیل ها را طراحی کرده و به لیست مشترکین ایمیل خود ارسال کنید.

5. یک حضور در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید

با توجه به اینکه رایگان است و راهی برای دسترسی به میلیاردها نفر دارد. باید در رسانه های اجتماعی حضور داشته باشید. این یک راه خوب برای ایجاد دیده شدن نام تجاری، جذب مشتریان، ایجاد روابط و همچنین هدایت ترافیک به سایت شما است.

می‌توانید با انتخاب پلتفرم ایده‌آل که نیازهای کسب‌وکار شما و محتوایی را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، شروع کنید

به عنوان مثال، یوتیوب برای به اشتراک گذاری ویدیوهای مرتبط با محصول یا خدمات شما ایده آل است. به طور مشابه، اگر بتوانید لینک های محتوای وب سایت خود را به اشتراک بگذارید، اینستاگرام گزینه ایده آلی نیست.

همچنین مطمئن شوید که پست‌ها و انتشارات شما با استفاده از رنگ‌ها، لوگوها، واترمارک‌ها و غیره، برند شما را به وضوح مشخص می‌کنند.

 

نتیجه گیری :

در اینجا ما در پایان مقاله دیجیتال مارکتینگ هستیم.

امیدواریم که اکنون با دیجیتال مارکتینگ  آشنا شده باشید. ما همه چیز را از تعریف، مزایا، انواع، استراتژی‌ها و مراحل تا استفاده از انواع بازاریابی برای رشد کسب‌وکار شما پوشش داده‌ایم.

ما همچنین امیدواریم که بتوانید این استراتژی های دیجیتال مارکتینگ را به راحتی در تجارت خود اعمال کنید. توصیه می‌کنید از موارد ساده‌ای مانند حضور در رسانه‌های اجتماعی، یک وب‌سایت حرفه‌ای و یک وبلاگ شروع کنید و دسترسی آن را با سئو افزایش دهید.❤❤

مشاوره و درخواست همکاری
ما با افتخار به شما کمک خواهیم کرد تا یک حضور قدرتمند و حرفه ای در دنیای دیجیتال داشته باشید. با ما تماس بگیرید و تیمی از متخصصان ما به شما خدمات با کیفیت ارائه خواهند کرد.

لینک کوتاه مقاله :

zigmacode.com/?p=15930

لینک کوتاه مقاله :

zigmacode.com/?p=15930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست مشاوره رایگان

زیگــــماکد

جهت تسریع در پاسخگویی لطفا موارد زیر را با دقت وارد و انتخاب کنید

اطلاعات تماس خود را وارد کنید
لطفا یکی از گزینه هارا انتخاب کنید
نوع خدمات مورد نیاز را مشخص کنید